بازگشت به گذشته ممکن نیست، رفتار ارتش با معترضان قابل تمجید است

به گزارش وبلاگ پیشرو به نقل از روسیاالیوم، علی بن فلیس از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر خاطرنشان کرد: تحرکاتی برای نسخه برداری از رژیم سابق در الجزایر در جریان است. ممکن نیست که اوضاع به قبل بازگردد.

بازگشت به گذشته ممکن نیست، رفتار ارتش با معترضان قابل تمجید است

بن فلیس از عملکرد ارتش الجزایر که از اعتراضات مردمی حمایت نموده و یک تیر هم به سوی آنها شلیک ننموده است، تمجید کرد.

وی اضافه نمود: هیچ راهی برای برون رفت از بحرانی که هم اکنون الجزایر با آن دست و پنجه نرم می نماید غیر از حرکت به سوی انتخابات و تحقق دموکراسی وجود ندارد.

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر اعلام نمود: الجزایر در آستانه فروپاشی است و از بحران مالی و اجتماعی رنج می برد.

این در حالی است که هزاران الجزایری روز آدینه باوجود شرایط نامساعد جوی به خیابانها آمدند و در مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 12 دسامبر آینده شعار سر دادند.

تظاهرات کنندگان شعار می دادند: دولت مدنی می خواهیم نه نظامی.

در این اعتراضات روزنامه نگارانی که به محدودیت های رسانه ای اعتراض داشتند هم حضور داشتند و شعار می دادند: ما رسانه آزاد می خواهیم. آنها محدودیت ها علیه خود را محکوم کردند و خواهان فراهم شدن شرایط آزادانه فعالیت شدند.

در شهرهای بسکره، البلیده، وهران، خنشله و عنابه و نیز شهر البویره نیز تظاهرات برگزار گردید و تظاهرات کنندگان خواهان کنار رفتن شخصیت های وابسته به نظام سابق و آزادی فعالان و بازداشت شدگان شدند.

این تظاهرات در فاصله کمتر از یکماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازگشت به گذشته ممکن نیست، رفتار ارتش با معترضان قابل تمجید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت به گذشته ممکن نیست، رفتار ارتش با معترضان قابل تمجید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید