جشنواره کمرایمج 2021؛ معرفی بهترین فیلمبرداری های سال سینما

به گزارش وبلاگ پیشرو، پایگاه اطلاع رسانی ددلاین اعلام نمود، فیلم کامان کامان (Cmon Cmon) با فیلمبرداری رابی رایان، فیلمبردار ایرلندی، افتخار کسب قورباغه طلایی و جایزه برترین فیلمبرداری از نگاه مخاطبان جشنواره کمرایمج 2021 را به دست آورد.

جشنواره کمرایمج 2021؛ معرفی بهترین فیلمبرداری های سال سینما

در این دوره از جشنواره کمرایمج که از 13 تا 20 نوامبر (29-22 آبان) در شهر تُرونی لهستان برگزار گردید، فیلم تراژدی مکبث جایزه قورباغه نقره ای را برای فیلمبردار خود، برونو دل بونل، به ارمغان آورد و گرگ فریزر برای فیلمبرداری فیلم تل ماسه برنده جایزه قورباغه برنز این جشنواره شد.

از دیگر جوایز برجسته جشنواره سال جاری می توان به جایزه فیپرشی اشاره نمود که برای فیلمبرداری فیلم حیوانات (Animals) به فرانک ون دن ایدن رسید. جایزه برترین فیلم اول این رویداد هم به فیلم تیتان (Titane) به کارگردانی جولیا دوکورنو و فیلمبرداری روبن ایمپنس فیلمبردار اهل بلژیک اهدا شد.

تریستان گالاند برای فیلمبرداری صدای من با تو خواهد بود (My Voice Will Be With You) شایسته دریافت قورباغه طلایی برای برترین مستند بلند شناخته شد و جیکوب فردریش ماریا کول برای فیلم زنده بمان (Survive) قورباغه طلایی برترین مستند کوتاه را به خانه برد.

جشنواره کمرایمج (Camerimage Film Festival) که از سال 1993 راه اندازی شده یکی از برترین شاخص ها برای معین نامزدهای احتمالی جایزه اسکار در رشته فیلمبرداری است.

از 30 برنده قورباغه طلایی این جشنواره تا به امروز 12 نفر به لیست نامزدهای جایزه اسکار برترین فیلمبرداری راه یافته اند. در 8 سال گذشته 5 برنده این جایزه نامزد جایزه اسکار شدند که از آن میان می توان به فیلمبردار سرزمین خانه به دوش ها و جوکر اشاره نمود. این امر شانس فیلمبردار کامان کامان برای حضور در رقابت اسکار را افزایش می دهد.

منبع: ایرنا زندگی

به "جشنواره کمرایمج 2021؛ معرفی بهترین فیلمبرداری های سال سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کمرایمج 2021؛ معرفی بهترین فیلمبرداری های سال سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید