مخالفت استان های جنوب یمن با اعلام خودمختاری عناصر تحت حمایت امارات

به گزارش وبلاگ پیشرو، چهار استان جنوب یمن در بیانیه هایی مخالفت خود را با اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات اعلام کردند.

مخالفت استان های جنوب یمن با اعلام خودمختاری عناصر تحت حمایت امارات

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیشرو، از میان هشت استان جنوب یمن، چهار استان مخالفت خود با اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب را بیان کردند.

اداره محلی استان أبین با تأکید بر مخالفت با اعلامیه شورای انتقالی جنوب یمن، آن را کودتا علیه توافقنامه ریاض و مشروعیت قانون اساسی است.

در این بیانیه آمده است که اداره محلی استان أبین اعلامیه شورای انتقالی جنوب را رد و تأکید می نماید که صدور چنین اعلامیه هایی از سوی هیچ طرفی جایز نیست و تنها رئیس جمهور اختیار صدور چنین اعلامیه هایی را دارد.

طبق گزارش وبگاه المشهد الیمنی، اداره محلی و کمیته امنیتی استان المهره نیز در بیانیه ای بیان کرد که اعلامیه شورای انتقالی جنوب کودتای روشن و صریح علیه دولت مشروع و توافقنامه ریاض است.

در این بیانیه از همه اقشار جامعه المهره اعم از قبایل، احزاب و سازمان ها خواسته شده است تا بر مواضع قبلی خود مبنی بر پایبندی به دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی و عدم کوتاهی در اصول وحدت یمن پایبند بوده و با کشاندن استان های جنوبی به باتلاق خشونت و ویرانی مخالفت نمایند.

اداره محلی استان سقطری نیز مخالفت خود را با اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوبی اعلام و آن را کودتا علیه توافقنامه ریاض برشمرد.

کمیته امنیتی استان شبوه در جنوب شرقی یمن نیز در بیانیه ای بیان کرد که اقدام شورای انتقالی جنوبی کودتا علیه دولت هادی است.

این کمیته تأکید کرد که تمامی یگان های ارتش و امنیت شورای انتقالی جنوبی و اعلامیه آن را به رسمیت نمی شناسند.

شورای انتقالی جنوب پس از نشست فوق العاده شامگاه شنبه (دیشب) خود بیانیه ای مهم در این باره صادر کرد و از بامداد امروز از وضع حالت فوق العاده، استقلال و خودگردانی در عدن و دیگر استان های جنوب یمن اطلاع داد.

دولت سعودی در دی ماه سال گذشته (1398) پس از ماهها جنگ و درگیری شدید میان دولت مستعفی منصور هادی و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب، توانست طرفین را در ریاض گرد هم آورد و سران دو طرف را مجبور به امضای توافق ریاض کند. توافقی که از همان روزهای ابتدایی امکان عملی نشدن آن روشن بود و تا کنون نیز عمده بندهای آن اجرا نشده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "مخالفت استان های جنوب یمن با اعلام خودمختاری عناصر تحت حمایت امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت استان های جنوب یمن با اعلام خودمختاری عناصر تحت حمایت امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید