نمی دانید چه بگویید؟ از این عینک بپرسید

به گزارش وبلاگ پیشرو، ایسنا نوشت: نسل جدیدی از عینک های هوشمند که با یاری چت بات ChatGPT کار می نمایند، می توانند در یک قرار دیدار یا مصاحبه به کاربر بگویند که چه حرفی بزند.

نمی دانید چه بگویید؟ از این عینک بپرسید

دانشجویان دانشگاه استنفورد(Stanford University)، عینک های هوشمندی ابداع نموده اند که دقیقا به کاربر می گویند چه حرفی بزند. این عینک موسوم به ریزجی پی تی(RizzGPT)، پاسخ ها را به صورت متن در مقابل چشمان کاربر قرار می دهد.

یک میکروفون، آنچه را که اسپیکر پخش نموده است، دریافت می نماید و عینک از چت بات ChatGPT مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد پاسخ های بالقوه استفاده می نماید. این عینک ها از فناوری واقعیت اضافه کرده استفاده می نمایند تا کاربر بتواند متن و شخص مقابل را به طور هم زمان ببیند.

عینک ریزجی پی تی ماه گذشته به وسیله برایان هاو پینگ چیانگ(Bryan Hau-Ping Chiang) دانشجوی دانشگاه استنفورد، در توییتر رونمایی شد.

چیانگ در این توئیت نوشت: با قرارها و مصاحبه های شغلی غیر ماهرانه خداحافظی کنید. ما ریزجی پی تی را ساختیم که به مکالمه شما گوش می دهد و دقیقا به شما می گوید که در مرحله بعد چه حرفی بزنید. ما این عینک را با استفاده از فناوری های GPT-4، ویسپر(Whisper) و مونوکل ای آر(Monocle AR) ساخته ایم.

بیشتر بخوانید:

  • پای هوش مصنوعی به میدان جنگ باز شد/ فیلم

  • چین در فضا آمریکا را شکست خواهد داد؟

  • می آموزد و حفظ می نماید، مثل مغز انسان اما از جنس نقره

فناوری GPT-4، جدیدترین نسخه از مدل زبانی بزرگ ChatGPT است و حتی قدرت بیشتری نسبت به نسخه اصلی دارد. ویسپر یک فناوری تشخیص صدا است. مونوکل ای آر، یک فناوری پیشرفته به وسیله شرکت بریلیانت لبز(Brilliant Labs) است که یک دوربین و میکروفون دارد و متن را در قسمت بالای بخشی که کاربر می تواند در لحظه ببیند، نمایش می دهد.

میکروفون، صدا را تشخیص می دهد و آن را به وسیله بلوتوث به یک تلفن متصل به اینترنت می فرستد که متعاقبا از ویسپر برای تبدیل کردن آن به متن استفاده می نماید. این متن به GPT-4 داده می گردد تا یک پاسخ ایجاد کند. پاسخ به لنز ریزجی پی تی برگردانده می گردد تا روی عینک واقعیت اضافه کرده به نمایش درآید.

مخترعان این عینک می گویند که عینک می تواند تشخیص دهد چه زمانی یک سوال پرسیده شده است و پاسخ های بالقوه را در عرض چند ثانیه فراوری می نماید. این عینک یادآور عینک گوگل(Google Glass) است که صفحه نمایش آن می تواند اطلاعات را در کنار آنچه کاربر می بیند، نمایش دهد. چیانگ در ادامه توئیت نوشت: ما دوره جدیدی از محاسبات محیطی را تصور می کنیم که به وسیله هوش مصنوعی و واقعیت اضافه کرده فعال شده است.

چیانگ از آن موقع تا به امروز، مشخصات را با سیستم لایف اُ اِس(LifeOS) به روزرسانی نموده است. لایف اُ اِس، سیستمی است که چهره ها را تشخیص می دهد و سپس اطلاعات مرتبط را براساس متن هایی که کاربران برای یکدیگر ارسال نموده اند، به نمایش می گذارد.

چیانگ اضافه کرد: تعامل هوش مصنوعی و واقعیت اضافه کرده، محاسبات شخصی را دوباره تعریف می نماید و به ما امکان می دهد تا پتانسیل کامل خود را نشان دهیم.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "نمی دانید چه بگویید؟ از این عینک بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی دانید چه بگویید؟ از این عینک بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید