چطور از دانلود اتوماتیک و همزمان فایل ها جلوگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ پیشرو، در حالی که دانلود اتوماتیک فایل ها از سایت ها بدون تمایل کاربر، می تواند منجر به نصب برنامه های مخرب روی سیستم گردد، اما می توان این دانلود اتوماتیک را متوقف کرد.

چطور از دانلود اتوماتیک و همزمان فایل ها جلوگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ پیشرو، گاهی اوقات زمانی که فایلی را از یک سایت دانلود می کنید، بلافاصله بعد از انتها دانلود، با آغاز فرآیند دانلود دیگری روبرو می شوید که بدون اجازه شما انجام می گردد. بسیاری از سایت ها، بدون تمایل و اجازه کاربر، فایلی را در سیستم آن بارگذاری می نمایند. بعضی از سایت ها هم با استفاده از همین روش، برنامه های مخربی را روی سیستم کاربران نصب می نمایند. همه این موارد می تواند امنیت شما را به خطر بیندازند.

در این راستا، علی اصغر زارعی -کارشناس فناوری اطلاعات- درباره روشی برای جلوگیری از دانلود اتوماتیک فایل ها به وبلاگ پیشرو گفت: برای این کار، ابتدا مرورگر کروم را باز کنید و وارد تنظیمات آن شوید. در پایین صفحه روی Advanced کلیک کنید. در بخش Privacy and Security روی Site Settings کلیک کنید. در پایین فهرست تنظیمات این بخش روی گزینه Automatic Downloads بزنید. این گزینه به صورت پیش فرض روشن است که با خاموش کردن این گزینه، دانلود اتوماتیک، غیر فعال می گردد.

وی ادامه داد: البته در این شکل از تنظیمات یک مشکل وجود دارد، اینکه اگر این گزینه را غیرفعال کنید، دیگر از سایت های مطمئن هم نمی توانید به طور هم زمان چند فایل را دانلود کنید. راهکار این است که با ایجاد فهرستی، سایت های مطمئن را از نامطمئن ها جدا کنید. برای این کار گزینه Automatic Downloads َ را فعال کنید، روی گزینه Add روبه روی Block کلید کنید و در بخش Add a Site آدرس سایتی را که با دانلودهای اتوماتیکش آزارتان می دهد را وارد نموده و بعد روی Add کلیک و آن را مسدود کنید.

این کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی بعلاوه گفت: در صورتی که سایت مورد نظرتان دارای زیر دامنه های مختلف است، با اضافه کردن [.] به ابتدای آدرس آن، می توانید جلوی دانلود اتوماتیک را هم از زیر دامنه هاش بگیرید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چطور از دانلود اتوماتیک و همزمان فایل ها جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از دانلود اتوماتیک و همزمان فایل ها جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید