قیمت تمام شده فرش باید کاهش یابد تا این صنعت اقتصادی گردد

به گزارش وبلاگ پیشرو، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستباف که سه شنبه شب با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزارشد: قرنهاست صنعت فرش، سرانگشت بافندگان ما اعم از زن و مرد و دختران را در نوردیده و این دستهای هنرمند و توانا به این تارها و خامه های بی جان جان داده اند.

قیمت تمام شده فرش باید کاهش یابد تا این صنعت اقتصادی گردد

وی بیان نمود: در هر نقطه ای از ایران خرده فرهنگ هایی داریم که در صنعت و هنر فرش دست باف مجموعه فرشهای با اصالتی داریم که جهان ما را با فرهنگ و هنر می شناسد.

استاندار قزوین توضیح داد: برای جهانی شدن در بخش صنعت و سایر بخشها هر چقدر کوشش کنیم هویت ما نیست اما فرش ایرانی هویت ماست و هنوز در اروپا و امریکا به داشتن فرش ایرانی افتخار می نمایند.

زاهدی گفت: هر چند برخی کشورها مانند چین و پاکستان کوشش کردند تا فرش ایرانی را کپی نمایند اما در این راه موفق نشدند و هنوز فرش ایرانی صندلی خاص خود را دارد.

استاندار قزوین توضیح داد: در فرش باید به فرهنگ و هنر توجه کنیم و امروز در اغلب استانها فرشهایی داریم که شهرت جهانی دارند که هر کدام یک فرهنگ است.

وی اضافه نمود: در اقتصاد فرش باید فعال باشیم و با تشکیل شورای فرش در استانها کوشش خواهیم کرد تا باید مسائل آنالیز گردد.

استاندار یادآورشد: باید قیمت تمام شده فراوری فرش پایین بیاید ولی سود عرضه نماینده و بافنده کم نگردد به همین دلیل نیازمند حمایت هایی هستیم که فراوری نماینده را تشویق کند.

وی اضافه نمود: سالهاست فرش اقتصادی نیست و بافنده زیاد سود نمی برد ولی در تامین مواد اولیه از رنگ و بافت و طرح و نقشه باید جدا گردد و بخشی که می تواند اقتصادی گردد مجزا گردد و رنگ و پرداخت متمرکزو بقیه موارد غیر متمرکز باشد.

زاهدی گفت: باید هزینه های بالاسری فرش را کم کنیم تا فراوری مقرون به صرفه باشد و در کنار آن تسهیلات ارزان قیمت به بافندگان پرداخت کنیم تا کارها اقتصادی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قیمت تمام شده فرش باید کاهش یابد تا این صنعت اقتصادی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تمام شده فرش باید کاهش یابد تا این صنعت اقتصادی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید