بقایای تایتانیک چندهزار متر زیر آب است؟، فیلم

به گزارش وبلاگ پیشرو، آراِم اس تایتانیک کشتی بخار بزرگی بود که در 15 آوریل 1912، در هنگام سفر از بندر ساوت همپتون، انگلستان به نیویورک، آمریکا به دلیل برخورد با کوه یخی غرق شد و 1514 نفر از مسافران و خدمه آن جان خود را از دست دادند.

بقایای تایتانیک چندهزار متر زیر آب است؟، فیلم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پیشرو، طراح اصلی این کشتی بزرگ، مهندس ایرلندی، توماس اندروز، و ناخدای کشتی کاپیتان ادوارد جان اسمیت بود. مدیر شرکت دریایی ستاره سفید، جی بروس ایزمی، نیز سرنشین کشتی بود؛ او نجات یافت و زنده ماند. 710 نفر از 2224 نفری که در کشتی بودند زنده ماندند.

بیشتر بخوانید:

رازهای نهفته در منطقه نیمه شب که زیردریایی تایتان را به کام مرگ کشاند

خواب عجیب نهنگ های غول پیکر در آب/ فیلم

تایتانیک تا پیش از برخورد با کوه یخ که منجر به غرق شدن آن گشت، 6 پیغام اخطار از سایر کشتی ها در رابطه با یخ های شناور دریافت نموده بود. 23:40 نیمه شب 14 آوریل 1912، دیدبان کشتی حضور کوه یخ را اعلام نمود. به دستور کاپیتان اسمیت تایتانیک به سمت چپ راهنمایی شد. تایتانیک با سرعت 29 کیلومتر بر ساعت در حرکت بود و متوقف کردن آن با این سرعت بیش از 800 متر طول می کشید و فرصت کافی برای چرخش به چپ و جلوگیری از برخورد قسمت راست خود با کوه یخ را نداشت.

23:48 کاپیتان اسمیت سریع به داخل کشتی سرک می کشد و مقدار آسیب را برای نخستین بار از نزدیک مشاهده می نماید. تنها در 10 دقیقه اول برخورد آب تا ارتفاع 4/5 متر بالا می آید. 00:00 بامداد 15 آوریل، خبرها به سرعت به کاپیتان اسمیت می رسند که 5 محفظه در حال پر شدن است او می داند تایتانیک ممکن است بیشتر از 2 ساعت وقت نداشته باشد. در نتیجه به افسران دستور می دهد 20 قایق نجات را آماده نمایند.

00:05 بامداد، عملیات تخلیه مسافران و خدمه از کشتی شروع شد.

2:21 بامداد، جریان آب در اطراف سینه کشتی باعث از جا درآمدن دکل جلوی کشتی و برخورد آن با سکوی فرماندهی و دودکش ها شدند. دودکش ها از جا کنده شد به علت ظاهر مخروطی شکل سینه و دم کشتی، هر دوی آن ها با کم شدن سرعت به کف اقیانوس سقوط کردند. چرخش دم کشتی سبب شد قبل از اینکه با کف اقیانوس برخورد کند، وسایل بیشتری از داخل آن به بیرون ریخته گردد سینه کشتی با سرعت 55/5 کیلومتر بر ساعت و بازاویه 20 درجه با بستر اقیانوس برخورد کرد؛ در نتیجه بدنه شکسته شد و عرشه هایش خرد شدند. بقایای متلاشی شده دم حاکی از برخورد بدتر آن با کف اقیانوس است.

بیش از یک قرن از غرق شدن تایتانیک می گذرد و با وجود این علاقه به این کشتی همچنان سیری ناپذیر است. اگرچه بسیاری اشتهای کنجکاوی شان را به وسیله بازدید از موزه ها، نمایشگاه ها و مجموعه های دائمی در سراسر دنیا سیر می نمایند، اما هر کسی که بتواند بهای بلیت بازدید از لاشه تایتانیک را بپردازد، می تواند با چشم های خودش آن را ببیند.

بازدید از بقایای کشتی آر. اِم. اِس تایتانیک که در 380 مایلی ساحل سنت جان در نیوفانلند در اعماق آب آرمیده است، 8 ساعت زمان و 25000 دلار آب می خورد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بقایای تایتانیک چندهزار متر زیر آب است؟، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقایای تایتانیک چندهزار متر زیر آب است؟، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید