تالاب میانگران یکی از جاذبه های گردشگری ایذه است

به گزارش وبلاگ پیشرو، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تالاب میانگران یکی از جاذبه های گردشگری ایذه است.

تالاب میانگران یکی از جاذبه های گردشگری ایذه است بیشتر بخوانیدتالاب میانگران ایذه | تالابی زیبا در استان خوزستان

تالاب میانگران یکی از تالاب های مطرح کشور است و با مساحتی متغیر اما در حدود 2400 هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس و در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است. بسیاری از گردشگران و مسافران هنگامی که از سمت اهواز، باغ ملک، شهرکرد و اصفهان تصمیم به ورود به شهر ایذه دارند، با دشتی سرسبز و پر آب روبرو می شوند که همان تالاب میانگران است. در کنار این تالاب جاده ایذه شهرکرد واقع شده است که تالاب فصلی بندون گاهی نمایان می گردد. این جاذبه طبیعی علاوه بر آنکه تالاب محسوب می گردد، در بهمن سال 1389 به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تأیید سازمان محیط زیست کشور رسید.

منبع تغذیه تالاب از هیچ رودخانه ای نیست و به همین علت نزولات جوی و آبهای ناشی از آب شدن برف های ارتفاعات منطقه و حتی بخشی از فاضلاب های شهری به این تالاب سرازیر می شوند. تالاب میانگران که همیشه در معرض آسیب بوده، یکی از محدود تالاب هایی است که علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی، از جاذبه های متعدد تاریخی بجای مانده از دوره ایلام بهره برده است. نی، گیاهان مرتعی، خارشتر، انواع یونجه و شنبلیله و نوعی از گیاهان محلی به نامهای شتی و پاوکده از پوشش گیاهی غالب در تالاب محسوب می شوند.

یکی از مخاطراتی که حیات این تالاب و زیستگاه پرندگانی همانند اردک نوک پهن، خوتکا، فلامینگو، لک لک سفید و سیاه، لک لک سرحنایی و حواصیل خاکستری و حتی گونه های جانوری مهم و کمیاب تالاب مثل اردک مرمری، اردک سرسفید و غاز پیشانی سفید را به خطر می اندازد، خشک شدن پی در پی تالاب و افزودن آن به اراضی کشاورزی، ورود فاضلاب و پساب های اراضی کشاورزی و از همه مهمتر تصمیم به برداشت آب در طرحی به نام آبیاری اراضی اطراف تالاب میانگران است.

منبع: همگردی

به "تالاب میانگران یکی از جاذبه های گردشگری ایذه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب میانگران یکی از جاذبه های گردشگری ایذه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید