گشت و گذار در حیات وحش کنیا به همراه ویدیو

به گزارش وبلاگ پیشرو، کنیا کشوری در شرق آفریقاست. این کشور جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی دارد و حیات وحش کنیا یکی از پرطرفدارترین جاذبه ها برای گردشگران است و از این نظر در دنیا شناخته شده است. گردشگران زیادی برای تماشای طبیعت و حیوانات مجذوب نماینده این کشور راهی کنیا می شوند و از حیوانات اهلی و وحشی موجود در پارک های مختلف کنیا تماشا می نمایند. به جرات می توان گفت هر یک از پارک های این کشور به دلیل داشتن ویژگی ها خاص، به تنهایی یک جاذبه خارق العاده به حساب می آیند. پنج موجود شاخص کنیا پلنگ، شیر، بوفالو، فیل و کرگدن هستند و صنعت گردشگردی این کشور آفریقایی مدیون همین موجودات شگفت انگیز است. در فیلم زیر می توانید نمونه ای از حیات وحش کنیا را مشاهده کنید.

گشت و گذار در حیات وحش کنیا به همراه ویدیو

معروفترین پارک های حیات وحش کنیا

آب و هوای خاص کنیا باعث شده حیات وحشی منحصربه فرد در این کشور شکل بگیرد و امکان زندگی برای انواع حیوانات در آنجا فراهم گردد. حیات وحش کنیا متفاوت از دیگر نقاط دنیا است، به خصوص این مسئله برای توریستانی که به این کشور سفر نموده اند کاملا مشهود است.

به طور کلی 50 پارک با حیات وحش متنوع در کنیا وجود دارد و هر توریست با توجه به سلیقه خود می تواند از یک یا چند نمونه از آن ها دیدن کند. در این پارک ها حیوانات مختلف به صورت آزادانه زندگی می نمایند و این بار انسان ها هستند که به صورت محافظت شده به پارک ها رفته و از حیات وحش آن جا دیدن می نمایند.

اگر عاشق طبیعت و حیوانات باشید بدون شک در سفر به کنیا لحظه های فوق العاده هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد و از گشت وگذار در پارک های مختلف آن لذت خواهید برد. در ادامه به معرفی معروفترین پارک های حیات وحش کنیا می پردازیم.

  • حیات وحش کنیا - پارک ملی ماسایی مارا

پارک ملی ماسایی مارا معروفترین پارک حیات وحش کنیا است. این پارک در قسمت جنوب غربی کنیا قرار گرفته است و با وسعت 1500 کیلومتر مربعی انواع مختلفی از گیاهان و جانواران را در خود جای داده است. حیات وحش ماسایی مارا کنیا بسیار قوی است و این منطقه یکی از برترین مقاصد سافاری قاره آفریقا محسوب می گردد. از حیوانات شاخص این پارک می توان به پلنگ آفریقایی، فیل آفریقایی، شیر آفریقایی و یوزپلنگ تانزانیا اشاره نمود. بعلاوه در زمان مهاجرت سالانه(از ژوئیه تا اکتبر هر سال) در این پارک حیواناتی مانند کل یالدار، زبرا و غزال تامسون قابل مشاهده هستند.

  • پارک ملی آمبوسلی

پارک ملی آمبوسلی از زیباترین پارک های حیات وحش کنیا است که وسعتی حدودا 392 کیلومتر مربعی دارد. در این پارک توریستان می توانند گله های فیل آفریقایی را ببینند. این گله ها به صورت آزادانه در طبیعت زندگی می نمایند و هر توریستی با دیدن آن ها، عظمت و زیبایی فیل های آفریقایی را تحسین می نماید. بعلاوه توریستان در زمان حضور در پارک ملی آمبوسلی می توانند موجودات دیگری مانند یوزپلنگ ، اسب آبی، بوفالو، بابون و زرافه هم در این پارک مشاهده نمایند. پرندگان بومی ساکن در این پارک هم هرزگاهی زینت بخش آسمان می شوند و زیبایی شان را به رخ بازدیدنمایندگان می کشند. دیدنی منظره رشته کوه های کلیمانجارو هم از دیگر زیبایی های این پارک است.

  • حیات وحش کنیا - پارک ملی سیبیلوئی

پارک ملی سیبیلوئی یکی دیگر از معروفترین و دیدنی ترین پارک های کشور کنیاست که در شمال این کشور و در منطقه ای نیمه بیابانی قرار گرفته است. وجه تمایز این پارک با دیگر پارک های کنیا وجود فسیل های هزاران ساله است، این فسیل ها زندگی انسان های اولیه را در این منطقه نشان می دهند. امروزه فسیل های کشف شده در موزه ای به نام کوبی فورا نگهداری می شوند و بازدید از آن ها برای توریستان جذابیت خاص خود را دارد.

از آن جا که این پارک در سواحل دریاچه تورکانا قرار گرفته زیستگاهی مناسب برای انواع پرندگان خشکی و پرندگان آبزی مهاجر است. معروف ترین پرندگان پارک ملی سیبیلوئی شامل اردک، فلامینگو و پیلین هستند و حیوانات دیگری مانند غزال، گفتار، گراز، توپوی شمالی، گورخر، شتر، پلنگ، شیر و یوزپلنگ هم در آن دیده می شوند. بعلاوه دریاچه تورکانا زیستگاه اصلی تمساح های نیل است.

  • دریاچه ناکورو

دریاچه ناکورو یا دریاچه صورتی محل زندگی میلیون ها فلامینگو است. این دریاچه در دومین شهر بزرگ کنیا یعنی مومباسا واقع شده و از معروف ترین پارک های حیات وحش در کنیا است. توریستان علاقه مند در زمان حضور در این دریاچه به جز فلامینگوها می توانند کرگدن ها و دیگر حیوانات عجیب را هم دیدن نمایند.

  • حیات وحش کنیا - پارک ملی سامبورو

پارک ملی سامبورو را می توان یکی از خاص ترین پارک های حیات وحش در کنیا دانست. این پارک در کرانه های رود ایوازو نیرو قرار گرفته است. توریستان برای دیدن این پارک، ابتدا منطقه ها خشک را پشت سر گذاشته و سپس به مراتع سرسبز می رسند و با پوشش گیاهی و حیوانی متنوعی روبرو می شوند. از معروف ترین و خاص ترین حیوانات پارک ملی سامبورو می توان به بوفالو، اسب آبی، فیل، شیر، یوزپلنگ آفریقایی و پلنگ اشاره نمود. بعلاوه 300 گونه پرنده در این پارک زندگی می نمایند.

  • پارک ملی هیل گیت

پارک ملی هیل گیت یا دروازه جهنم یکی دیگر از پارک های معروف حیات وحش کنیا است که در نزدیکی نایواشا قرار گرفته است. چشمه های آبگرم متعددی در این منطقه وجود دارند و به اعتقاد بومی ها این آب ها از جهنم می آیند. جالب است بدانید هیچ حیوان بزرگ جثه گوشتخواری در این منطقه زندگی نمی نماید و تمامی حیوانات این پارک گیاهخوار هستند. به همین علت توریستان با خیالی آسوده و بدون محافظت می توانند در قسمت های مختلف پارک ملی هیل گیت کنیا به گشت وگذار بپردازند. بعلاوه در این منطقه امکان کرایه دوچرخه برای توریستان فراهم است.

  • حیات وحش کنیا - پارک ملی دریایی مالیندی

پارک ملی دریایی مالیندی را می توان جزو زیباترین پارک های حیات وحش در کنیا دانست. این پارک به علت قرارگیری در کرانه های اقیانوس هند، منظرههای بی نظیری دارد و منظره ها زیبایی از اقیانوس را به نمایش می گذارد. زیست بوم این پارک بسیار غنی است و توریستان در زمان حضور در این منطقه می توانند از دیدنی اقیانوس، دیدنی سدهای مرجانی و دلفین ها و تفریحاتی مانند موج سواری، قایق سواری، غواصی و دیگر بازهای آبی لذت ببرند.

  • پارک ساوو شرق

پارک ساوو شرق شامل تعداد زیادی زمین های خشک است. این پارک در منطقه ساحلی شرق کنیا قرار گرفته است و نام آن از رودخانه ای که از سمت شرق به غرب پارک در جریان است گرفته شده است. در این پارک توریستان می توانند گله های بزرگی از فیل ها که به علت خاک سرخ منطقه به رنگ قرمز درآمده اند را دیدن نمایند. از دیگر حیوانات این پارک می توان به پلنگ، شیر، بوفالو، کرگدن، انواع سیاهگوش، تمساح و کفتار اشاره نمود.

  • حیات وحش کنیا - پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی یکی دیگر از معروف ترین پارک های حیات وحش کنیا است که وسعتی 117 کیلومتری دارد. در این پارک گونه های نادر و در حال انقراض زیادی زندگی می نمایند و در بخشی از آن یعنی منطقه حفاظت شده شلدریک وایلدلایف هم فیل های یتیم نگهداری می شوند.

  • پارک ملی ابردیر

پارک ملی ابردیر در دامنه رشته کوه ابردیر قرار گرفته است. به علت بارش زیاد باران در این منطقه، آبشارها، جنگل های انبوه، حوضچه ها و تپه های زیادی در آن به وجود آمده اند. کرگدن سیاه از معروف ترین حیوانات در حال انقراض پارک ملی ابردیر است. از دیگر موجودات این منطقه می توان به فیل، شیر، پلنگ، گراز، بوفالو، میمون آبی، خوک جنگلی، نوعی آهوی نادر و گوزن اشاره نمود.

از ویدیو حیات وحش کنیا لذت ببرید

جمع بندی درباره حیات وحش کنیا

در این مقاله معروف ترین پارک های حیات وحش کنیا را معرفی کردیم. این کشور با تعداد زیادی پارک ملی و طبیعت بکر علاقه مندان زیادی را به خود جذب می نماید. هر گوشه ای از کنیا پر از شگفتی هاست و دیدنی تنوع گیاهی و گونه های جانواری آن برای توریستان تجربه ای خاص و منحصربه فرد خواهد بود. در خاتمه، اگر دوستدار حیوانات و گیاهان هستید پیشنهاد می کنیم سفر به کشور کنیا را در برنامه های زندگی خود قرار دهید.

منبع: الی گشت

به "گشت و گذار در حیات وحش کنیا به همراه ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در حیات وحش کنیا به همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید