جاده ای برای رفتن به بزرگ ترین شهر دنیا وجود ندارد!

به گزارش وبلاگ پیشرو، بزرگ ترین شهر جهان

وقتی صحبت از بزرگ ترین شهر جهان می گردد در فکر همه ما احتمالا فورا چند کشور مطرح جهان می آید اما آیا می دانید که بزرگ ترین شهر جهان جاییست که حتی نمی توانید فکرش را بکنید و به احتمال خیلی زیاد اصلا حتی نام آن را نشنیده اید؟! نام این شهر ایکیتوس است که و تصورش را بکنید که اصلا جاده ای برای رفتن به آن وجود ندارد! در ادامه راجع به این شهر و محل قرارگیری و موقعیت آن بیشتر صحبت می کنیم همراه خبرنگاران باشید.

جاده ای برای رفتن به بزرگ ترین شهر دنیا وجود ندارد!

ایکیتوس (Iquitos) در واقع شهر مهم بندری آمازون و بزرگ ترین شهر جنگلی در کشور پرو است این شهر در واقع در حوضه آمازون و در تلاقی گاه 2 رود نانای و ایتایا که 2 رود در این منطقه هستند قرار گرفته است و حدود 3700 کیلومتر بالای اقیانوس آتلانتیک و در 1030 کیلومتری شمال شمال شرقی لیما قرار گرفته است. ایکیتوس که به عنوان بزرگ ترین شهر جهان شناخته می گردد، از یک طرف با اب و از بقیه طرف ها با جنگل های بارانی آمازون محاصره شده است که همان طور که می دانید این جنگل ها در برخی نقاط واقعا راه عبور مشکل و حتی شاید غیر ممکنی دارند بنابراین اصلا جاده ای برای دسترسی به ایکیتوس وجود ندارد!

در واقع برای دسترسی به ایکیتوس فقط و فقط 2 راه وجود دارد، یا اینکه به آن شهر پرواز کرد و از راه هوایی وارد آن شد و یا این که به وسیله قایق که البته سفر با قایق به ایکیتوس یک هفته کامل زمان می برد به این معنا ک باید یک هفته کامل را روی آب آن هم در جنگل های گرم و شرجی و اسرار آمیز آمازون روی آب شناور بمانید! جمعیت 422000 نفری این شهر شاید از چندین شهر جهان کمتر باشد اما به خاطر این که راه و جاده ای برای دسترسی به آن وجود ندارد بنابراین آن را به بزرگ ترین شهری تبدیل نموده که جاده ای ندارد.

بومیان و شکارچیان کوج نشین هزاران سال در این منطقه زندگی نموده اند آن ها در واقع اقامتگاه هایی فصلی در کنار رودخانه داشته اند و بعد از آن بود که اروپایی ها از راه رسیدند و جمعیت را در کنار رودخانه های نانای، آمازون و ایتای مقرر ردند. برخی ها بر این باورند که این شهر اولین بار در قرن هجدهم به وسیله چندین مبلغ مذهبی دیده شد اما برخی دیگر عقیده ادانرد که این شهر حتی تا یک قر بعد از آن یعنی تا قرن نوزدهم هم هنوز کشف نشده بود.

در هر 2 صورت چیزی که تعیین است این اس که این شهر کاملا بکر است و تا قرن نوزدهم کسی را جذب خود ننموده بود تا اینکه مقادیر بالایی لاستیک طبیعی در آن کشف شد. هزاران مهاجر از سرتاسر جهان که بیشتر آن ا همم مردان مجرد جوان بودند به آن جا رفتند تا شانس شان را در این مورد امتحان نمایند و بنابرانی در همان جا ساکن شدند. با صنعتی شدن جهان و استفاده بیشتر از اتوموبیل ها تقاضاهای جهانی هم برای لاستیک بیشتر و بیشتر شد و همی باعث شد تا بسییاری از مردم به تاجر این ماده یپر ارزش تبدیل شوند.

بسیاری از مهاجرانی که در این بزرگ ترین شهر جهان مستقر شده بودند ااروپایی بودند و از کشورهای اروپایی ورد آن جا شده بودند، آن ها با زنان بومی همان منطقه ازدواج کردند و برای همواره در پرو ماندگار شدند و به همین علت است که در این کشور خانواده های ترکیبی زیاد دیده می گردد. همین مهاجران بودند که لباس های سبک اروپایی، موسیقی، معماری و بقیه المان های فرهنگی را به ایکیتوس وارد کردند و فرهنگ خودشان ر به این شهر بردند. صنعت لاستیک در دوران اوجش باعث شد تا مردم این شهر ثروتمند شوند.

بعد از سال 1912 صنعت لاستیک کم کم با افت روبرو شد و همین موضوع باعث شد ا جمعیت لیکیوس دوباره کم گردد اما هنوز هم آثار لاستیک های آن ها در بناهای بسیار مشهور جهان می توان دید بناهایی مثل موزاییک هایی که در کاخ های ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرند و ختی اقامتگاه معروفی که وستاو ایفل، سازنده برج ایفل در این برج ساخته است هم از صفحات فلزی و لاستیک هایی است که هزاران مرد از جنگل ها آن را روی دوش هایشان حمل نموده اند. تمام خانه های ایکیتوس که زمانی ر آن ها اقامت می شد حالا مثل بنای فراموش شده اند که یادآور روزهای درخشان این شهر هستند، چند قدم آن طرف تر میدان اصلی منطقه Belén را می توان دید که خانواده ها در آن در خاه های چوبی ذر کنا رودخانه زندگی می کردند.

اگر چه راهی برای رسیدن به بزرگ ترین شهر جهان وجود ندارد اما این به آن معنا نیست که هیچ وسیله نقلیه ای در این شهر وجود نداشته باشد. تمام موتور سیکلت ها، ماشین موتوری هایی که در این شهر وجود دارند یک کابین ریکشاو در عقب ماشینشان وصل نموده اند و تعداد این وسایل به میزان ای زیاد شده است که سرو صدا بی نظمی در همه جای آن دیده می گردد.

طبق تخمین هایی که وجود دارد هر ساله حدود 250000 جهانگرد گردشگر از سراسر جهان به ایکوییتس می آیند. برای بیشتر گردشگر ها اینکه شهری در پس جنگل های آمازون به چه شکل و شمایلی می تواند باشد جالب است و البته مخصوصا این که این شهر بزرگ ترین شهر جهان هم هست. برای بقیه افراد هم بکر و دست نخورده بودن آن جالب توجه است. همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد این شهر جاده ای ندارد و بنابراین سفر به قایق در دل جنگ های بارانی آمازون هم می تواند به نوبه خود جالب باشد.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت

به "جاده ای برای رفتن به بزرگ ترین شهر دنیا وجود ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده ای برای رفتن به بزرگ ترین شهر دنیا وجود ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید