جنگنده های ترسناک روسی

به گزارش وبلاگ پیشرو، در آمریکا سوخوی-27 روسی را یک جنگنده وحشتناک می دانند.

جنگنده های ترسناک روسی

به گزارش وبلاگ پیشرو به نقل از اسپوتنیک، جنگنده های قدیمی شوروی -روسیه سوخوی -27 بعد از مدرهمه شدن همچنان به نام یک سلاح مرگبار باقی می مانند که ناتو باید از آن بترسد.

جنگنده سوخو -27 اس ام 3

مطابق با نوشته منتشره در مجله نشنال اینترست، جنگنده سوخوی -27اس ام 3 از سوخوی-35 اس ارزان تر است و همان برد پرواز را دارد، اما سوخوی -30 برای انجام وظایف رزمی از خصوصیات بهتری برخوردار است.

جنگنده سوخوی -27 دارای رادار آرایه ای چند حالته Н035 ایربیس - اِ است که در سوخو -35 هم مورد استفاده قرار گرفته است. افزون بر آن، جنگنده سوخوی -27 مجهز به موتورهای تازه است که امکان حمل تعداد بیشتر سلاح را ممکن می سازد و در حال حاضر این توان در حدود 12 سلاح است. همچنین اضافه بار تسلیحاتی این جنگنده 3 تن می باشد.

جنگنده سوخو 27 در سالیانی نه چندان دور

در ماه اوت سال جاری، سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح روسیه تا سرانجام سال جاری قصد دارد توافق دریافت 46 جنگنده سوخوی -30 اس ام2 و یاک-130 را به امضا برساند.

جنگنده سوخو -30 اس ام 2

سوخو 27 دارای برد پروازی استثنایی، قابلیت حمل مهمات بالا و چابکی فوق العاده است و توانایی انجام مانورهای سخت همانند کبرا و کولبیت را داراست. جنگندهٔ سوخو 27 اغلب در نقش ماموریت های فزونی هوایی به کار گرفته می شود، اما قادر است در اغلب مأموریت های رزمی دیگر هم شرکت کند.

یکی از وظایفی که برعهدهٔ سوخوی 27 گذاشته شده بود، حمله به هواپیماهای پشتیبانی کننده عملیات های هوایی سازمان ناتو، نظیر هواپیماهای سوخت رسان و فرماندهی و هشدار زودهنگام (آواکس) بود. برنامه ریزان نظامی شوروی بر این مسئله واقف بودند که نیروهای ناتو، توانایی های شایان سوخوی 27 را در نظر گرفته اند و بدین جهت، می دانستند که حملهٔ همه جانبهٔ هوایی آن ها، از طریق این جنگندهٔ تازه، بسیار محدود خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "جنگنده های ترسناک روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های ترسناک روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید