کاراکاس: هیات پارلمانی اروپا به دنبال توطئه علیه ونزوئلا بود

به گزارش وبلاگ پیشرو، وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به عدم مجوز ورود هیات پارلمانی اروپا به این کشور تاکید نمود هدف این هیات توطئه علیه کاراکاس بود.

کاراکاس: هیات پارلمانی اروپا به دنبال توطئه علیه ونزوئلا بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیشرو، دولت ونزوئلا با اشاره به جلوگیری از ورود یک هیات مجلسی اروپا به خاک این کشور بیان کرد که این هیات در گیرودار بحران سیاسی، انگیزه های توطئه آمیز برای پرواز به کاراکاس داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ماه گذشته مجلس اروپا به جرگه حامیان خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا پیوست. این در حالی است که نیکلاس مادورو در انتخابات سال گذشته به عنوان رئیس جمهور قانونی انتخاب شده است.

چهار معاون حزب راست گرای مردم اروپا (EPP) برای ملاقات با گوایدو عازم کاراکاس بودند. این خبر را استبان گونزالس یکی از این افراد در ویدئویی در شبکه های اجتماعی بیان کرد. وی مدعی شد: آن ها گذرنامه های مارا ضبط کردند، و دلیلی برای اخراج ما بیان نکردند.

خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا در حساب توئیتری خود گفت از چند روز پیش به این قانون گذاران گفته شده بود اجازه ورود به این کشور را ندارند. او نوشت: [ونزوئلا] به راست افراطی اروپا اجازه نمی دهد با یکی دیگر از اقدامات مداخله جویانه و گستاخانه اش صلح و ثبات در کشور را برهم بزند.

مادورو فشارهای وارده برای کناره گیریش را کودتایی از سوی آمریکا و متحدانش می داند. کشورهایی نظیر روسیه، چین، ایران و ترکیه از دولت وی اعلام حمایت نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "کاراکاس: هیات پارلمانی اروپا به دنبال توطئه علیه ونزوئلا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراکاس: هیات پارلمانی اروپا به دنبال توطئه علیه ونزوئلا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید