خبر خوش برای آن ها که موبایل اندرویدی قدیمی دارند

به گزارش وبلاگ پیشرو، دیجیاتو نوشت: گوگل آپدیت تازهی را برای بعضی از دستگاه های قدیمی منتشر نموده است که امکان دسترسی به شماری از ویژگی های تازه اندروید را فراهم می نماید.

خبر خوش برای آن ها که موبایل اندرویدی قدیمی دارند

گوگل می خواهد برای دستگاه هایی که سال هاست به روزرسانی نسخه های تازه اندروید را دریافت ننموده اند، قابلیت های تازهی عرضه کند. برای مثال قابلیت Photo Picker تازه اندروید 13 که برای انتخاب عکس به کار می رود، می تواند روی اندروید 11 و 12 هم استفاده گردد و ویژگی های تازه این پلتفرم را روی دستگاه های بیشتری ارائه کند.

گوگل در پستی در وبلاگ خود اعلام نمود که می خواهد آپدیتی موسوم به Extension Software Developer Kit را منتشر کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد از بعضی قابلیت های تازه در برنامه های خود استفاده نمایند. البته این شرکت با این به روزرسانی، برنامه های بزرگ تری را دنبال می نماید و می خواهد شرایط را برای آزمایش Privacy Sandbox در اندروید آماده کند. Privacy Sandbox جایگزین مدنظر گوگل برای سیستم ردیابی تبلیغات فعلی است.

این غول دنیای فناوری تا به امروز درباره عرضه Privacy Sandbox برای نسخه های قدیمی تر اندروید چیزی نگفته است. اما به نظر می رسد که Extension SDK می تواند به آن ها یاری کند تا این آپدیت حریم خصوصی را بدون احتیاج به انتشار به روزرسانی های بزرگ سیستم عامل در اختیار کاربران قرار دهند. گوگل می گوید آپدیت فعلی در واقع آزمایشی است که نشان می دهد چگونه می توان قابلیت های تازه را بدون احتیاج به عرضه آپدیت های بزرگ با سرعت بیشتر منتشر کرد.

گوگل با آپدیت تازه اندروید اهداف بزرگ تری را دنبال می نماید

شیوه کارکرد این سیستم تازه پیچیده است و پستی که گوگل منتشر نموده، در واقع توسعه دهندگانی را هدف قرار داده است که می خواهند از آن استفاده نمایند. اما خلاصه کلام این است که گوگل با استفاده از سیستم آپدیت پلی استور می خواهد تغییراتی را در APIها اعمال کند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد به روش های تازه از توانمندی های سیستم استفاده نمایند.

برای مثال، در خصوص Photo Picker تازه، توسعه دهندگان می توانند در برنامه های خود مشخص نمایند که وجود آپدیت یک API در دستگاه کاربر آنالیز گردد. اگر این آپدیت وجود داشت، برنامه از Photo Picker تازه استفاده کند. گوگل با این کار سعی دارد ارائه قابلیت های تازه خارج از آپدیت سازندگان محصولات اندرویدی را ممکن کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خبر خوش برای آن ها که موبایل اندرویدی قدیمی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای آن ها که موبایل اندرویدی قدیمی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید