علم و تکنولوژی

نظریه فیثاغورث اشتباه است

تحقیقات نو حکایت از آن دارد که لحن و کوک آلات موسیقی این قدرت را دارد که درک ما از هارمونی را دستکاری کند. این یافته ها، تئوری موسیقی غربی که قرن ها قدمت دارد را به چالش کشیده و دانشمندان را به انجام تحقیقات بیشتری با سازهایی از فرهنگ های متفاوت ترغیب می...

15 اسفند 1402

طرح جامع گردشگری لوت تهیه می شود

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور گفت: تلاش می کنیم از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی وزارتخانه اعتبار طرح جامع گردشگری لوت را تامین کنیم.

16 بهمن 1402

برگزاری رویداد بزرگ حل نیازهای فناورانه گردشگری در شهرستان شاهرود

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برگزاری رویداد بزرگ حل نیازهای فناورانه گردشگری در شهرستان شاهرود صورت می گیرد.

25 آذر 1402

نمی دانید چه بگویید؟ از این عینک بپرسید

ایسنا نوشت: نسل جدیدی از عینک های هوشمند که با یاری چت بات ChatGPT کار می نمایند، می توانند در یک قرار دیدار یا مصاحبه به کاربر بگویند که چه حرفی بزند.

9 اردیبهشت 1402

اسپیس ایکس در سال 2026 ظاهراً این کاوشگر را به ماه می فرستد

Astrolab، شرکت مستقر در هاوتورن، کالیفرنیا با اسپیس ایکس قرارداد جدیدی را امضا کرده است که طی آن کاوشگر لجستیک و اکتشاف انعطاف پذیر (FLEX) در یکی از مأموریت های آینده استارشیپ به سمت ماه پرتاب خواهد شد. طبق بیانیه Astrolab، درحال حاضر این مأموریت برای اواسط...

12 فروردین 1402

خوردگی در پیچ چیست؟مقاوم ترین پیچ ها برای استفاده در فضای باز

خوردگی پیچ چیست؟بیشتر پیچ ها وقتی در معرض رطوبت قرار می گیرند زنگ می زنند؛ مگر اینکه با پوشش مقاوم در برابر زنگ آغشته شوند. در صورتی که پوشش پیچ ها با پوسته پوسته شدن از بین برود، ممکن است زنگ زیر پوشش ایجاد شود که همین امر باعث می شود استحکام پیچ تضعیف...

27 اسفند 1401

ادعای اپل جعلی از آب عایدی!

زومیت نوشت: اولین بنچمارک منتسب به A17 Bionic از پیشرفت انفجاری پردازنده آیفون 15 پرو خبر می دهد، اما مطابق آنالیز های زومیت، این بنچمارک جعلی است.

21 اسفند 1401

رئیس شرکت سرمایه گذاری دارویی پورا دارو ایرانیان: اهالی صنعت سلامت معتقدند که با هم تواناتر خواهیم بود

سید حمیدرضا بهشتی، رئیس شرکت سرمایه گذاری دارویی پورا دارو ایرانیان با اشاره به ضرورت همگرایی و هم افزایی فعالان صنعت سلامت برای حل مسائل و معضلات این حوزه گفت: صنعت سلامت برای توسعه و ارتقای کیفیت خدمات، به تنوع دیدگاه ها و سلائق احتیاج دارد.

15 اسفند 1401

جهادگران، جوان ترین خیرین کشور هستند

وزیر علوم در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران گفت: خیر بودن فقط در حوزه مادیات، نیست؛ کسی که جوانی و عمرش را صرف رفاه و اسایش دیگران می کند یا سنگی را از جلوی پای کسی برمی دارد نیز خیر است، جهادگران جوان ترین خیرین کشور هستند و باید به عنوان الگو معرفی شوند.

6 اسفند 1401

مدل آزمایشگاهی حیوان تراریخته در کشور فراوری شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه رویان، از دست رفتن توده سلول های بتا یکی از ویژگی های اصلی دیابت نوع یک و یکی از علائم دیابت نوع دو پیشرفته است. درک ساز و کار تخریب و بازسازی توده سلول های بتا برای تحقیقات پیش بالینی دیابت لازم است.

1 اسفند 1401

رژیم های غذایی گیاه پایه و سودمندی های شان برای سلامت

شمار زیادی از افراد در سال های اخیر به رژیم های غذایی بر اساس گیاهان روی آورده اند که سودمندی های بسیاری برای سلامت دارند.

10 بهمن 1401

خبر خوش برای آن ها که موبایل اندرویدی قدیمی دارند

دیجیاتو نوشت: گوگل آپدیت تازهی را برای بعضی از دستگاه های قدیمی منتشر نموده است که امکان دسترسی به شماری از ویژگی های تازه اندروید را فراهم می نماید.

24 دی 1401

مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی بندرعباس

مراکز خرید بندرعباساغلب کسانی که به بندرعباس سفر می نمایند، قصدشان از این سفر علاوه بر سرگرمی خرید کردن هم می باشد چرا که در این شهر بندری برترین اجناس را می توانید با قیمت مناسب تهیه کنید و چمدانتان را با کالاهای با کیفیت پر کنید و به سمت محل زندگیتان...

11 دی 1401

نامحبوب ترین گوشی آیفون کنار گذاشته شد، عکس

دیجیاتو نوشت: تحلیلگر مطرح محصولات اپل، مینگ-چی کو در یک رشته توییت مدعی شده است که اپل یا فراوری گوشی آیفون SE 4 را لغو می نماید یا اینکه چنین کاری را تا سال 2024 به تعویق می اندازد.

7 دی 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از افزونه نو نقشه گوگل تا خودرو پرنده تویوتا

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

5 دی 1401

استفاده از پیک رباتیک خودران در مادرید اسپانیا

ربات های خودران و برقی که در بازار ها و رستوران های در منطقه آلکوبنداس شهر مادرید اسپانیا خرید مشتریان را به آن ها تحویل می دهند.

6 آذر 1401

عکس ، اولین تصویر دوربین گلکسیs23 منتشر شد

دیجیاتو نوشت: نمونه تصویر جدیدی از دوربین گلکسی S23 اولترا منتشر شده که از عملکرد بهتر آن نسبت به گلکسی S22 اولترا حکایت دارد.

22 آبان 1401

اولین تبلت اندرویدی ویژه بچه ها AT&ampampT و سامسونگ

AT&T روز گذشته از اولین تبلت اندرویدی ویژه بچه ها خود رونمایی کرد. این تبلت که با همکاری سامسونگ طراحی شده است، نسخه ای از تبلت گلکسی تب A7 سامسونگ است که بعضی تغییرات سخت و افزاری و نرم افزاری را به همراه دارد.

11 آبان 1401

آزمایش قطار مغناطیسی معلق در چین ، سریع تر از هواپیماهای مسافربری

چین با موفقیت آزمایشی را بر روی یک قطار فوق مدرن مغناطیسی معلق انجام داد.

1 آبان 1401

حضور پیروز دانش آموزان کردستانی در جشنواره خوارزمی

دانش آموزان استان کردستان در مرحله کشوری هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی به نحو شایسته از آثار خود دفاع کردند.

24 مهر 1401
تعداد: (255)