دریاچه یخ زده بایکال در قاب دوربین عکاس روسی

به گزارش وبلاگ پیشرو، دریاچه بایکال یکی از مشهورترین دریاچه های دنیا است که در کشور روسیه واقع شده است. با فرا رسیدن فصل سرما و یخ زدن آب این دریاچه، منظره زیبایی پدید می آید که سوژه یک عکاس روسی شده است.

دریاچه یخ زده بایکال در قاب دوربین عکاس روسی

دریاچه سحرآمیز بایکال در ناحیه سیبری شرقی در کشور روسیه واقع شده است و قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه جهان به شمار میرود. دریاچه هلالی شکل بایکال حدود 25 الی 30 میلیون سال قبل در شکاف یک دره قدیمی، یعنی در مکانی که پوسته زمین به آرامی در حال کشیده شدن است، شکل گرفت. این دریاچه به وسیله 300 رود مختلف تغذیه می گردد. بعلاوه دریاچه بایکال دارای خط ساحلی به طول 2000 کیلومتر است که در نوع خود عددی باورنکردنی است.

در این ناحیه که زیبایی آن گویی شما را به جهانیی دیگر می برد، گردشگران می توانند از ساحل دریاچه چشم اندازهای خارق العاده ای را از کوه هایی که اطراف این دریاچه را فرا گرفته اند، مشاهده نمایند.

در عمق 1637 متری از این دریاچه، چیزی در حدود یک پنجم از منابع آب غیرمنجمد و شیرین جهان وجود دارد که در بیشتر نقاط دریاچه، این آب به مقدار کافی خالص بوده و قابل آشامیدن است.

دریاچه بایکال به عنوان یک جواهر واقعی که روی تاج سیبری خودنمایی می نماید، در سال 1996 به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد.

یک عکاس اهل مسکو به نام کریستینا مکیوا (Kristina makeeva) که از هواداران سرسخت این ناحیه آرام است، در یک مجموعه از آثار عکاسی خود به نام چیزهای جادویی ساده (Simple magic things)، کوشش کرد که جادوی این دریاچه قدیمی را به تصویر بکشد. وی به طور خاص هنگامی که دریاچه به صورت یخ زده درمی آید، از آن عکاسی می نماید.

در این عکس ها شما می توانید حباب هایی را مشاهده کنید که به هنگام منجمد شدن اکسیژن برآمده از گیاهان در زیر دریاچه در زمان صعود به سطح دریاچه تشکیل شده اند. دریاچه بایکال یکی از زلال ترین دریاچه های جهان است به طوری که طی یخبندان زمستانی، زلالی و شفافیتی تا عمق 40 متری را ارائه می دهد. این دریاچه بعلاوه اکوسیستم هزاران گونه گیاهی و جانوری است که بعضی از آن ها در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی شوند.

خانم کریستینا در خصوص دریاچه گفته است:

دریاچه بایکال یکی از عجایب روسیه است. من هرگز چشم انداز زیباتری از یخ را در جای دیگری از جهان ندیدم. وقتی حباب های متان و اکسیژن ناشی از گیاهان یخ می زنند، یک مدل سه بعدی باورنکردنی از کیهان ایجاد می گردد.

برای کسانی که علاقه مند به بازدید از ناحیه اطراف دریاچه بایکال هستند، فعالیت های زیادی را می توان پیشنهاد داد. از جمله این فعالیت ها، می توان به پیاده روی، اردو زدن، کوه نوردی، راندن سورتمه سواری و ماهیگیری از سوراخ های یخ اشاره نمود. در مجموع می توان گفت که سفری به این منطقه از سیبری بدون شک یک تجربه فراموش نشدنی خواهد بود.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "دریاچه یخ زده بایکال در قاب دوربین عکاس روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه یخ زده بایکال در قاب دوربین عکاس روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید