دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال در جام جهانی؛ یکی دو بازیکن کمکی به ما نکردند

به گزارش وبلاگ پیشرو، مربی فوتسال کشورمان می گوید یکی از دلایل شکست مقابل قزاقستان یکنواخت بازی کردن ایران در سراسر مسابقه بود آن هم در شرایطی که حریف بازیخوانی خوبی داشت.

دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال در جام جهانی؛ یکی دو بازیکن کمکی به ما نکردند

رضا لک درباره شکست 3 بر 2 تیم ملی فوتسال ایران مقابل قزاقستان و حذف از جام جهانی 2021 لیتوانی، به خبرنگار ورزشی وبلاگ پیشرو گفت: تیم بسیار خوب و قابل احترامی داشتیم و همه آن را دوست داریم. بازیکنان تمام کوشش خود را کردند و می توانست نتایج بهتری رقم بخورد. آنها خوب بازی کردند، اما قزاقستان در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت و با دو اشتباه، بازی به تساوی رسید.

می توانستیم دو رأس به بازی بیاوریم تا فشار را از خود برداریم

وی با بیان اینکه ضربات ایستگاهی یکی از ضعف های دائمی تیم ملی ایران که در لیتوانی هم از آن ضربه خوردیم، توضیح داد: جبران گل سوم سخت بود و قزاقستان هم بررسی خوبی از ایران داشت. نوع بازی ما در نیمه اول و رسیدن توپ های پُرتعداد به صمیمی نشان می داد قزاقستان در رسیدن به دروازه ما خوب عمل می نماید. در نیمه دوم می توانستیم تغییر تاکتیک بدهیم و دو بازیکن در پُست رأس داشته باشیم تا فشار را از خودمان برداریم.

ایران یکنواخت بازی کرد

کارشناس فوتسال کشورمان با اشاره به تفاوت تیم های ایران و قزاقستان گفت: قزاقستان در دو نیمه از لحاظ بازیکنان و نوع بازی متفاوت بود. ایران اما در سراسر بازی یکنواخت و با یک ارنج بازی می کرد و قزاقستان به خوبی بازیخوانی کرد. بازیکنان ما واقعاً به خوبی کوشش کردند و ما می توانستیم یکی از برترین نتایج خود را در تاریخ فوتسال بگیریم. تیم شایسته ای داشتیم که بازیکنان باتجربه ما در اوج پختگی خود بودند. کادر فنی هم شش سال با این بازیکنان کار نموده بود و از لحاظ روحی و فنی بر آنها اشراف داشت. خیلی حیف شد.

نمی توانیم نتیجه نگرفتن تیم را به یک بازیکن ارتباط بدهیم

لک درخصوص نقدها نسبت به کنار گذاشته شدن محمدرضا سنگ سفیدی در ملاقات مقابل قزاقستان و تأثیر آن در شکست ایران اسم کرد: ما نزدیک تیم نیستیم و باید به نظر کادر فنی تیم ملی احترام بگذاریم. زمانی که موضوع تیم ملی ایران در میان است و این همه بازیکن باکیفیت داریم، نمی توانیم نتیجه نگرفتن تیم را به یک بازیکن ارتباط بدهیم. بازیکنان قابل قبولی به جام جهانی رفتند و درست نیست توقع داشته باشیم یک نفر، مسائل تیم را به تنهایی حل نماید.

بازیکن چپ پا نداشتیم، می توانستیم خیام را به لیتوانی ببریم

وی درباره اعزام حسین طیبی به لیتوانی در شرایط مصدومیت و غیبت او در تمامی ملاقاتها توضیح داد: طیبی بازیکنی بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه ناظم الشریعه از نزدیک با بازیکنان در ارتباط است، برترین تصمیم را می گیرد. ما بازیکن چپ پا نداشتیم و جاوید چپ پا بود که او هم بازیکن رأس استد. در این شرایط می توانستیم میثم خیام را به جام جهانی ببریم.

یکی دو بازیکن به تیم ملی یاری نکردند

مربی فوتسال ایران در خصوص بازیکنان دیگری که می توانستند راهی لیتوانی شوند، اسم کرد: اگر منتظر بازیکن مصدومی می ماندیم، می توانستیم مهدی کریمی را همراه تیم ببریم. یکی دو بازیکن در جام جهانی، یاریی به تیم ملی نکردند و می شد تصمیمات بهتری گرفت. با این حال باید به تصمیمات ناظم الشریعه احترام بگذاریم.

اندوخته مناسبی در فوتسال نداریم

لک در خصوص اینکه وحید شمسایی از لزوم جوانگرایی در تیم ملی صحبت کرد و پاسخی مبهم درباره آینده کاری ناظم الشریعه داد، به وبلاگ پیشرو گفت: کاری به ماندن یا نماندن ناظم الشریعه ندارم. ما درگیر پوست اندازی تیم ملی هستیم و این اتفاق باید با سرمربیگری هر کسی رخ دهد. 60 درصد بازیکنان تیم ملی در جام جهانی 2024 به 36 سالگی می رسند و ما در سال های اخیر اندوخته خوبی ایجاد نکردیم. بازیکنان جوان ما کیفیت خوبی دارند، اما با توجه به توقعاتی که از فوتسال می رود، این اندوخته مناسب نیست.

سرمربی تیم ملی کار سختی برای جوانگرایی دارد

وی با بیان اینکه بخشی موضوع جوانگرایی به باشگاه ها و بخشی دیگر به تیم ملی برمی شود، گفت: ناظم الشریعه یا مربی نو، کار سختی در این بخش دارد و باید توقعات جامعه فوتسال را برآورده کند. بازیکنان جایگزین باید به میزان کافی خوب باشند و درست است که جابجایی نسل فعلی سخت است، اما باشگاه ها و تیم ملی می توانستند بهتر عمل نمایند. زمینه لازم وجود ندارد، اما باید نسلی بیاید تا در یکی دو دوره جام جهانی بازی کند. فدراسیون فوتبال باید توجه کند شاید تیم ملی بعدی با تیم فعلی یکسان نباشد و باید به کادر فنی یاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال در جام جهانی؛ یکی دو بازیکن کمکی به ما نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال در جام جهانی؛ یکی دو بازیکن کمکی به ما نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید