ساخت دستگاه سنجش مقدار اسیدی و قلیایی بودن محلول ها برای نخستین بار در ایران

به گزارش وبلاگ پیشرو، یکی از ضرورت های شناخت ماهیت مواد و فرآورده های پیچیده، استفاده از دستگاه های بررسی است که فناوری پیشرفته ای دارند؛ تجهیزاتی که به همت متخصصان داخلی ایران ساخت شده است.

ساخت دستگاه سنجش مقدار اسیدی و قلیایی بودن محلول ها برای نخستین بار در ایران

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ پیشرو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،علی دیلمقانی مدیرعامل شرکت آرال تجهیز آزما به فراوری محصولات و پشتیبانی تخصصی آزمایشگاه های پژوهشی و صنعتی سراسر کشور اشاره نمود و گفت: با توسعه دانش فنی و بومی سازی تجهیزات فناورانه و تخصصی در حوزه آزمایشگاهی بر این اساس اهدافی مثل شناسایی نیازمندی های آزمایشگاه های علمی، پژوهشی و صنعتی کشور، تأمین تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت در دستور کار نهاده شد.

ارائه خدمات فناورانه به آزمایشگاه ها

فعالان فناور این شرکت به حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی دستگاه های پیشرفته بررسی مواد دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی ورود کردند که ارائه و پشتیبانی آن ها از سوی شرکت های تأمین نماینده خارجی به علت شرایط تحریم قطع شده بود.

بر همین اساس، خدماتی مانند نصب و راه اندازی، تأمین قطعات یدکی، آموزش علمی و کاربردی، استانداردسازی و کالیبراسیون تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در حوزه های شیمی و مهندسی شیمی، متالورژی، پلیمر، نفت و گاز و پتروشیی و غیره آغاز به فعالیت کردیم.

فراوری تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت

این شرکت فناور به تازگی توانست خدمات خود را در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی به یک برند بدل کند و تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد را با استفاده از فناوری روز وارد و دستگاه های گزارش گر داده در حوزه الکتروشیمی فراوری کند.

این دستگاه ها، وسایل الکترونیکی هستند که داده های مختلف را از حسگرهای خاص دریافت و آ نها را به نمایش درآورده و ذخیره می نمایند. این دستگاه ها قابلیت اتصال به تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر را دارند و می توان اطلاعات دریافتی را نمایش داده و ذخیره کرد.

نخستین محصول ساخت این شرکت، دستگاه سنجش قلیایی یا اسیدی بودن با قابلیت مقدار گیری دما است بود که در نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت معرفی و به نمایش گذاشته شده اند.

نمونه پیشرفته و روزآمد این دستگاه با قابلیت گیری دما، راهنمایی الکتریکی و مقدار اسیدی بودن محلول های شیمیایی و دستگاه و نمونه دیگر با قابلیت مقدار گیری دما و راهنمایی الکتریکی محلول های شیمیایی، تجاری سازی شده است.

بعلاوه حسگرهای گازهای هیدروژن سولفید، کربن منواکسید ، اکسیژن و گازهای قابل اشتعال مانند متان و ساخت دستگاه تشخیص گاز که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد فراوانی دارند در دستور کار این شرکت فناور واقع شده است.

ساخت نمونه ای برای نخستین بار در کشور

روش طراحی و ساخت این دستگاه نمونه مشابه خارجی ندارد ضمن آن که از حیث از لحاظ قیمت، کیفیتی مطابق با استانداردها دارد. برنامه ریزی قابل ارتقا برای مقدار گیری یون های آمونیوم و کلر مورد استفاده در صنعت آب کشور نیز از دیگر قابلیت های این دستگاه به شمار می رود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، از دیگر مزایای این دستگاه گفت و ادامه داد: دستگاه های مقدار گیری سنجش قلیایی و اسیدی ، دما و راهنمایی سنجی، بازار فوق العاده وسیعی دارند. قیمت دستگاه های مشابه خارجی بسیار بالا است و کیفیت دستگاه های ایرانی موجود اگرچه پایین است، کوشش کردیم تا با استفاده از خلاقیت و فناوری روز، دستگاهی به بازار ارائه دهیم که دارای کیفیت بالا و قیمتی مناسب باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ساخت دستگاه سنجش مقدار اسیدی و قلیایی بودن محلول ها برای نخستین بار در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه سنجش مقدار اسیدی و قلیایی بودن محلول ها برای نخستین بار در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید