طرح کاهش 50 درصدی قرارداد بازیکنان روی میزسازمان لیگ

به گزارش وبلاگ پیشرو، هرچند که در سازمان لیگ همه منتظر عادی شدن اوضاع و به جریان افتادن لیگ هستند، اما متولیان نیز از راه کاستن از قرارداد بازیکنان به جهت نجات باشگاه ها استقبال می نمایند.

طرح کاهش 50 درصدی قرارداد بازیکنان روی میزسازمان لیگ

حمیدرضا عرب | باشگاه ها با لغو لیگ نوزدهم ضرر می نمایند یا بازیکنان؟ این مهم ترین سوالی است که این روزها ذهن اهالی فوتبال را سخت به خود مشغول نموده و هنوز هیچ پاسخ دقیق و قاطعی از سوی متولی برگزاری رقابت ها نیز صادر نشده تا معین تکلیف گردد.

حقیقت این است که سازمان لیگ می خواهد هر طور شده لیگ نوزدهم را به انتها برساند و تا امروز تصمیم قطعی دال بر ابطال نتایج گرفته نشده است. گرچه ستاد مبارزه با کرونا رسما بیان کرد که بازی ها تا انتها فروردین در همه سطوح لغو است و حتی هیچ تیمی اجازه تمرین ندارد اما متولیان فوتبال امیدوارند بعد از این تاریخ تمرینات و بازی ها از سر گرفته گردد و اوضاع ایران نیز به مانند چین تقریبا عادی گردد.

با این حال چنانچه در بدبینانه ترین شکل ممکن لیگ از حرکت بایستد و نتایج ابطال گردد این سئوال به وجود می آید که سازمان لیگ برتر چه تصمیمی در روبروه با قرارداد بازیکنان خواهد گرفت؟ آیا باشگاه ها ملزم به پرداخت الباقی حقوق بازیکنان و اعضای کادر فنی خود خواهند بود یا بخشی از قرارداد نیز ابطال می گردد؟ به همین دلیل مسئولان سازمان لیگ انتظار می کشند تا ابلاغیه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره معین تکلیف لیگ ها به دست شان برسد.

راه حلی که در صورت ابطال نتایج پیش بینی شده کاستن از نیمی از قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ها است. پیشنهادی که احتمالا در لیگ های اروپایی نیز اجرا خواهد شد. بسیاری از باشگاه های اروپایی چنانچه ملزم به پرداخت همه مبالغ درج شده در قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی خود باشند با ورشکستگی قطعی روبرو خواهند شد. نمونه اش بسیاری از باشگاه های کالچو که در خطر ورشکستگی قرار گرفته اند.

بدون شک اما اگر قردرداد بازیکنان کاهش یابد؛ راهی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به آن فکر می نمایند لااقل باشگاه ها از خطر ورشکستگی نجات خواهند یافت و فقط بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ها خواهند بود که ضرر اقتصادی خواهند دید. به هرحال این ترفند در فوتبال ایران نیز می تواند نجات بخش باشد.

هرچند که در سازمان لیگ همه منتظر عادی شدن اوضاع و به جریان افتادن لیگ هستند و مسئولانش می گویند: هیچ انگیزه ای برای لغو بازی ها نیست، اما متولیان نیز از راه کاستن از قرارداد بازیکنان به جهت نجات باشگاه ها استقبال می نمایند.

منبع: ایران ورزشی

به "طرح کاهش 50 درصدی قرارداد بازیکنان روی میزسازمان لیگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کاهش 50 درصدی قرارداد بازیکنان روی میزسازمان لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید