عجولانه نمی توان انتظار معجزه در بخش گردشگری را داشت

به گزارش وبلاگ پیشرو، استاندار آذربایجان شرقی گفت: گردشگری، موضوعی است که در بستر زمان به نتیجه می رسد و عجولانه نمی توان انتظار معجزه در این بخش را داشت.

عجولانه نمی توان انتظار معجزه در بخش گردشگری را داشت

به گزارش وبلاگ پیشرو، محمدرضا پورمحمدی در همایش گرامی داشت روز جهانی گردشگری در تبریز، گفت: گزارش مسئولان حوزه گردشگری، حاکی از این است که این صنعت در راستا شکوفایی واقع شده است و به رغم مسائل سیاسی و اقتصادی، میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان در شش ماهه نخست سال جاری به ترتیب 97 و 37 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، جزو 10 کشور برتر جهان در حوزه بهره مندی از میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی است، افزود: متأسفانه آن چنان که باید و شاید به این موضوع توجه نشده و هنوز با وضعیت مطلوب و مورد انتظار، فاصله داریم و باید تلاشها برای استفاده حداکثری از این ظرفیت ها در راستا توسعه اقتصادی استان افزایش یابد.

پورمحمدی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، اظهار کرد: کسب این عنوان بارقه امیدی برای توسعه گردشگری در دل مسئولان و مردم ایجاد کرد؛ البته نقدهای بجا و سازنده ای نیز از سوی متخصصان بیان شد که ضمن پذیرش آنها، تأکید می کنیم که باید از تمامی ظرفیت های گردشگری در راستا رشد و شکوفایی اقتصادی استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تبریز 2018 نقطه آغازی برای گام های مثبت و اقدامات عملی در راستای معرفی داشته های تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی تبریز و آذربایجان بود که اگر از این موضوع غفلت شود نباید انتظار توسعه گردشگری و ورود گردشگران به استان را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه تورگردانان به جذب گردشگران خارجی، گفت: تورگردانان فعالیت خود را صرفاً به اعزام مسافر و یا دانشجو به خارج از کشور محدود نکنند؛ بلکه باید برای دوطرفه شدن ارتباطات و حضور گردشگران خارجی نیز اقدام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت حفظ و مرمت آثار و ابنیه تاریخی و ضرورت شناساندن تمدن بیش از پنج هزار ساله استان در سطح جهانی تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عجولانه نمی توان انتظار معجزه در بخش گردشگری را داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجولانه نمی توان انتظار معجزه در بخش گردشگری را داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید