لاوروف: آماده توافق درباره مکانیسم های اضطراری انرژی هستیم

به گزارش وبلاگ پیشرو به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از آمادگی این کشور برای همکاری با اتحادیه اروپا در راستای اتخاذ سازوکارهای اضطراری در حوزه انرژی اطلاع داد که با توجه به بحران فعلی سوخت در قاره سبز، برای هر دو طرف عادلانه و سودآور باشد.

لاوروف: آماده توافق درباره مکانیسم های اضطراری انرژی هستیم

وی اضافه کرد: با اتخاذ این سازوکارها می توانیم قراردادهایی را با توجه به افت ناگهانی دما تنظیم کنیم. افزایش بهای سوخت های فسیلی در بازارهای اروپایی ضرورت همکاری نظام مند مسکو و اتحادیه اروپا را به ویژه در بازار گاز طبیعی بیش از پیش عیان می نماید حال آنکه بهای برق در اروپا نیز افزایش یافته است.

پیشتر دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که مسکو با ادعای جیک سالیوان (Jake Sullivan) مشاور امنیت ملی دولت آمریکا مبنی بر استفاده روسیه از منابع انرژی خود به عنوان سلاح مخالف است.

پسکوف در این باره به وبلاگ پیشرو گفت: این یک ارزیابی اشتباه است. اولاً خود اروپایی ها در سطح دولتی اعتراف می نمایند که روسیه به طور کامل تمام تعهدات خود را اجرا می نماید. ثانیاً، روسیه آماده است تا به سرعت در خصوص قراردادهای تازه بحث کند که تعدیل نماینده بلامنازعی در برابر نوسانات فعلی بازار است. این یک راز نیست و بارها گفته شده است.

وی بعلاوه تاکید نمود که روسیه هرگز حتی در سخت ترین زمان عرضه گاز را متوقف نکرده است چرا که هرگز از منابع انرژی به عنوان ابزار فشار سیاسی استفاده نمی نماید.

پسکوف در انتها اضافه کرد: این آمریکا است که مدام با تحریم هایش پروژه های انرژی صرفاً تجاری را تهدید می نماید. پروژه هایی که می توانند سهم به سزایی در تثبیت بازارهای انرژی اروپا داشته باشند. در این مورد، ایالات متحده به طور مستقیم از مسائل مرتبط با انرژی به عنوان ابزاری برای باج خواهی سیاسی و تجاری استفاده می نماید. روسیه یک کشور مسئول و پایبند به تعهدات خود بوده است و خواهد ماند و آماده پاسخگویی به نیازهای فزاینده شرکای اروپایی به منابع انرژی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لاوروف: آماده توافق درباره مکانیسم های اضطراری انرژی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: آماده توافق درباره مکانیسم های اضطراری انرژی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید