مبنای نرخ فروش بلیت هواپیما اعلام شد

به گزارش وبلاگ پیشرو، انجمن شرکت های هواپیمایی ایران مبنای نرخ فروش بلیت هواپیما در مسیرهای هوایی داخلی را گفت.

مبنای نرخ فروش بلیت هواپیما اعلام شد

وبلاگ پیشرو - مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، درباره افزایش تقاضای سفر در ایام پیش رو به ویژه ایام تعطیلات عید فطر، گفت: افزایش تقاضای سفر نداشته ایم و در حال حاضر قیمت های بلیت هواپیما تقریبا در کف نرخ های دامنه مشخص شده مصوبه سال 98 به فروش می رود و حتی در بعضی جهتها قیمت ها کمتر از کف نرخی است.

عبور از کف و سقف نرخی تخلف است

وی تأکید کرد: آژانس ها و سایت های فروش بلیت هواپیما باید حتماً دامنه نرخ ها را که مصوبه سال 98 است رعایت نمایند و از کف و سقف نرخی عدول ننمایند، در حالی که شاهد هستیم در بعضی سایت ها و آژانس ها قیمت ها از کف نرخی هم عبور نموده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تأکید بر این که افزایش نرخ فروش بلیت هواپیما نداریم، گفت: قیمت ها در دامنه نرخ هایی که در سال 98 مصوب و عرضه شد، ارائه می گردد و هیچ کس اجازه تخطی از این نرخ ها را ندارد.

عرضه هواپیما بیش از تقاضای سفر است

اسعدی سامانی با بیان این که هنوز تقاضای سفر افزایش چندانی نداشته است، گفت:

در حال حاضر عرضه هواپیما بیش از تقاضای سفر است، بنابراین به نظر می رسد شاهد افزایش نرخ ها نباشیم، همین امروز 28 اردیبهشت 99، بلیت هواپیما در جهت پرترددی نظیر تهران ـ مشهد با قیمت کف نرخ ها عرضه می گردد.

و یا برای آدینه دوم خرداد نرخ ها در همین جهت تهران ـ مشهد با قیمت های کف دامنه در حال عرضه است، حتی در روز چهارم خرداد که احتمالا عید فطر باشد نیز قیمت هایی که وجود دارد کف نرخ ها است و این نشان می دهد هنوز تقاضای سفر افزایش نیافته است.

نرخ ها نباید از کف و سقف نرخی عدول کند

وی ادامه داد: با این حال ممکن است نرخ ها در دامنه مشخص شده نوسان داشته باشد ولی هیچ گاه از کف و سقف نرخی عبور نمی کند و مسافران در صورت مواجهه با چنین تخلفاتی می توانند شکایات خود را به سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام نمایند و مطمئن باشند موضوع پیگیری می گردد.

به گزارش فارس، در سال گذشته دامنه نرخ شرکت های هواپیمایی در جهتهای داخلی به صورت حداقلی و حداکثری اعلام شد که البته این دامنه نرخ ها مربوط به جایگاه عادی است؛ قیمت جایگاه های تجاری و پروازهای خارجی تابع عرضه و تقاضا است.

بیشتر بخوانید:

منبع: بیت ران

به "مبنای نرخ فروش بلیت هواپیما اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبنای نرخ فروش بلیت هواپیما اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید