معرفی شرکت هواپیمایی اوا ایر

به گزارش وبلاگ پیشرو، آشنایی با شرکت هواپیمایی اوا ایر | EVA Air

امروز می خواهیم ششمین خط امن هوایی دنیا را برای شما هم از نظر تاریخچه و هم از نظر اطلاعات، کلاس های پروازی، اطلاعات و قوانین ضروری این ایرلاین را مورد آنالیز قرار دهیم. این ایر لاین، اوا ایر (EVA Air) و یا به نوشتار چینی (長榮 航空) که پوتش ئه جی خوانده می گردد و یکی از خطوط هوایی معروف کشور تایوان است، می باشد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

معرفی شرکت هواپیمایی اوا ایر

تاریخچه شرکت هواپیمایی اوا ایر

قطب اصلی اوا ایر، فرودگاه بین المللی تائویوآن است. در حال حاضر این شرکت به بیش از 40 مقصد بین المللی در قاره های آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی پرواز می کند. این شرکت هواپیمایی از زمره ایرلاین های 5 ستاره است و خدمات پروازش از برترین هاست. در سپتامبر سال 1988 چانگ یونگ فا، رئیس شرکت Evergreen Marine Corporation در جشن سالگرد 20 سالگی این شرکت اعلام نمود که شرکت میخواهد تا اولین شرکت هواپیمایی خصوصی تایوان را تحت مدیریت خود تاسیس کند. بدین گونه بود که با تصمیم آقای چانگ و البته اجازه دولت تایوان برای اجازه فعالیت شرکت های خصوصی در زمینه حمل و نقل، یکی از امن ترین خطوط هوایی دنیا در سال بعد، پس از تصویب قانونی دولت یعنی در سال 1989، اوا ایر به صورت رسمی تاسیس شد.

در حال حاضر هم دولت تایوان و هم اوا ایر هرگونه سرمایه گذاری دنیای از داخل و خارج استقبال می نمایند. این شرکت هواپیمایی درابتدا تحت نام اور گرین ایر ویز (Evergreen Airways) فعالیت کرد که البته این نام با یک هواپیمایی بین المللی به نام اور گرین اینتر نشنال (Evergreen International) مشابهت های یادی داشت و همین مسئله باعث گشت که این ایرلاین در ادامه راه با نام اوا ایر فعالیت کند. در اکتبر سال 1989 این شرکت که به عنوان یک شرکت تازه تاسیس فعالیت می کرد، 26 مدل هواپیمای مختلف ازبوئینگ و مک دانل داگلاس را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار سفارش داد. اولین پروازهای اوا ایر در تاریخ 1 ژوئیه 1991 با یک فروند هواپیمای بوئینگ 767-300ER که شامل جایگاه های بیزینس کلاس و اکونومی کلاس بود انجام شد. مقاصد اولیه این شرکت عبارت بودند از: بانکوک، سئول، جاکارتا، سنگاپور و کوالالامپور.

البته تا خاتمه همان سال این شرکت تعداد مقاصد پروازی خود را در شرق آسیا افزایش داد. این ایرلاین حتی اولین مقصد اروپایی خود را در همان سال به وین مرکز کشور اتریش، برگزار نمود. هیچ می دانید که اوا ایر در سال اول فعالیتش چه میزان در آمد کسب کرد؟ 40 میلیون دلار! در سال 1992 زمانی که این شرکت اولین هواپیمای بوئینگ 747-400 خود را دریافت کرد، کلاس پروازی اکونومی د لوکس (Economy Deluxe) که اتفاقا بین مسافران هم بسیار با استقبال روبرو شد را در مقصد های پروازی خود به لس آنجلس راه اندازی کرد. برای اولین بار در دنیا بود که، اوا ایر این کلاس پروازی را برگزار می کرد. البته این کلاس پروازی بعدها اول به عنوان اور گرین دلوکس (Evergreen Deluxe) و بعد تر به عنوان الیت کلاس (Elite Class) تغییر نام داد.

تا سال 1994 اوا ایر به 22 مقصد بین المللی در دنیا پرواز های منظم برقرار کرد و سالانه بیش از 3 میلیون مسافر را جا به جا می نمود. در سال 1995 این شرکت اعلام نمود که در آمد سال قبلش مبلغی معادل 1.5 میلیارد دلار بوده است. این شرکت به خاطر رعایت همه جانبه موارد ایمنی، از بسیاری از رقبای خود پیشی گرفت و در سال 1997 توانست همزمان گواهینامه ایمنی IOSA که مخفف (IATA Safety Audit Operations) و گواهینامه ISO 9002 را در زمینه ایمنی مسافران، بار و خدمات تعمیر و نگهداری هوایماها دریافت نماید. خدمات کارگوی این ایرلاین در آوریل سال 1995 شروع شد و اولین محموله بارهای این ایرلاین با یک فروند هواپیمای مک دانل داگلاس به مقاصد: پنانگ، سنگاپور، تایپه، سانفرانسیسکو، نیویورک و لوس آنجلس به صورت منظم و هفتگی برگزار گردید.

از سال 1998 این شرکت هواپیمایی در پی به دست آوردن سود بیشتر در بازار دنیای در پی به دست آوردن سهام در خطوط هوایی دیگری بر آمد. در سال 2007 این شرکت یک پرواز بدون توقف بین مسیرهای تایپه به نیویورک (فرودگاه بین المللی جان اف کندی) با استفاده از هواپیمای بوئینگ 777-300ER برگزار کرد. البته به طور همزمان پرواز تایپه به پاریس را لغو نمود. در بین سال 2007 تا 2008 با بالا رفتن قیمت سوخت، اوا ایر دچار افت سهام شد و در پی همین مسئله شرکت تصمیم گرفت تا اقدامات صرفه جویانه در زمینه استفاده از سوخت از جمله کاهش برنامه های پرواز و افزایش هزینه ها را انجام دهد.

دراوایل سال 2008 شرکت اعلام نمود که تعداد کارکنانش در دفتر سن دیه گو را کاهش خواهد داد و بعلاوه بسیاری از کارکنان محلی خود را به دفاتر دیگر منتقل خواهد نمود. این شرکت در 3 ماهه اول سال 2009 به سود آوری خود بازگشت. این ایرلاین در ماه اوت سال 2010 به عنوان یکی از 10 شرکت برتر بین المللی هواپیمایی در دنیا شناخته شد. اوا ایر در 18 ژوئن سال 2013 به عضویت کامل اتحادیه استار الاینس در آمد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی اوا ایر

نام شرکت هواپیمایی اوا ایر: EVA Air

کد یاتا: BR

کد ایکائو: EVA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی اوا ایر: www.evaair.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی اوا ایر

شرکت هواپیمایی اوا ایر دارای 5 کلاس پروازی است که عبارتند از: رویال لورل (Royal Laurel)، پرمیوم لورل (Premium Laurel)، بیزنس کلاس، پرمیوم اکونومی یا همان الیت و اکونومی کلاس.

کلاس پروازی اکونومی لورل، دارای جایگاه هایی با انعطاف 180 درجه ای هستند و می توان آن ها را به صورت معکوس نیز تنظیم نمود. این جایگاه ها دارای پرت ورودی برای لپ تاپ و گوشی های همراه می باشند. امکانات پذیرایی و تفریح در این کلاس پروازی تکمیل است. کلاس پروازی پرمیوم لورل نیز دارای جایگاه های بسیار راحت و منعطف است و شما می توانید در طول سفر در این پرواز احساس خستگی را از خود دور نمایید. امکانات این پرواز از نظر پدیرایی و تفریح نیز بسیار کامل است.

کلاس پروازی الیت نیز در کابین های اختصاصی بوئینگ 777 و 747-400 رائه می گردد. جایگاه های این پرواز بسیار راحت هستند. سطح خدمات دراین کلاس پروازی شبیه اکونومی کلاس است با این تفاوت که امکانات رفاهی و غذایی همراه با مدل جایگاه ها ارتقاء پیدا می نمایند. کلاس پروازی اکونومی در تمامی پروازهای اوا ایر دارای جایگاه هایی بسیار منعطاف هستند و نمایشگر های لمسی و شخصی و بعلاوه امکان اتصال به پورت های ورودی و خروجی وسایل الکترونیکی همچون لپ تاپ و گوشی همراه وجود دارد. در این کلاس پروازی تفریح خاصی به مسافران جز صفحه های نمایشگر داده نمی گردد. در آخر به کلاس پروازی الیت می رسیم که تمامی امکانات پرواز را بهبود داده است. جایگاه های این کلاس پروازی دارای سیستم های تفریح و پورت های USB و 110V AC می باشد. دراین پرواز برای مسافران امکان استفاده از اینترنت رایگان وجود دارد.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی اوا ایر

  • چک این پروارز خود رذا به صورت آنلاین و به وسیله برنامه قابل نصب این شرکت هواپیمایی بر روی گوشی خود و یا سایت این شرکت انجام دهید.
  • می توانید منوی غذاهای این ایرلاین را از روی سایت این شرکت آنالیز نموده و سفارش دهید.
  • قوانین مرتبط با اضافه بار و میزان بار مجاز همراه در کابین و حمل بار و در آخر اقلام مجاز و غیر مجاز این ایرلاین را مطالعه و آنالیز نمایید و بعد اقدام به خرید بلیط هواپیما و یا رزرو آن به وسیله این ایرلاین نمایید.
منبع: الی گشت

به "معرفی شرکت هواپیمایی اوا ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی اوا ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید