موزه های جالب اما نامتعارف در ژاپن، تصاویر

به گزارش وبلاگ پیشرو، برای بسیاری از افراد، واژه موزه یادآور خاطرات کسالت بار اردوهای مدرسه، چشمان بی حوصله و احتیاج به راحت شدن از بازدید است، اما موزه ها همواره هم خواب آور نیستند! ژاپن در زمینه موزه هم اندکی با کشورهای دیگر تفاوت دارد. شاید این تفاوت ها سبب عجیب شدن آن شده باشد. در بین این موزه ها موارد عجیبی چون موزه گربه ها و نودل های آماده را خواهید دید. در راهنمای حاضر دروازه ای از تجربیات منحصر به فرد موزه ای که می توانید در ژاپن داشته باشید را به رویتان گشوده ایم.

موزه های جالب اما نامتعارف در ژاپن، تصاویر

1. موزه فاضلاب، توکیو

موزه فاضلاب در توکیو قرار گرفته است و آن را در نزدیکی خلیج پیدا خواهید کرد. تمام تمرکز این موزه بر روی فاضلاب و تصفیه آب های مصرف شده است. اگر آن قدر شجاعت دارید که وارد دنیای فاضلاب ژاپن شده و در آن عمیق شوید، در این موزه نمایشگاه هایی برای شما وجود دارد. جدای از نمایش هایی که حول مکانیک پشت فاضلاب کثیف برگزار می گردد، جذاب ترین بخش موزه را می توانید در طبقه B5 ببینید. این طبقه حدود 25 متر زیر زمین بوده و بازدیدنمایندگان می توانند در آن روی یک پل که بر روی یک تونل فعال فاضلاب قرار گرفته است ایستاده و نحوه کار را از نزدیک ببینند. البته توصیه می کنیم این بازدید را قبل از خوردن صبحانه یا ناهار انجام دهید!

2. موزه رامن، یوکوهاما

با در نظر دریافت اینکه ملت ژاپن به غذا بسیار اهمیت می دهند، به نظر می رسد که وقتی موزه ای اختصاصی برای غذای ملی غیر رسمی آن ها یعنی رامِن وجود دارد خیلی تعجب نکنیم. این غذا در کشورهای دیگر هم به اندازه ژاپن محبوب بوده و چیزی که آن را عالی می نماید، تنوع فوق العاده اش است. این غذا به اندازه آدم هایی که رامن می خورند تنوع وجود دارد. در موزه رامن یوکوهاما می توانید در بین این گونه های مختلف به کاوش پرداخته و لذت ببرید.

ساختمان موزه را شبیه به محله قدیمی توکیو یا شیتاماچی (Shitamachi) ساخته اند و دو طبقه اش میزبان 9 فروشنده مختلفی شده که دستور پخت های بی همتایشان را به اشتراک می گذارند. شاید اینجا را بیشتر از یک موزه، شبیه به یک فود کورت بامزه ببینید اما به هر حال اگر به غذاهای ژاپنی علاقه دارید و در یوکوهاما هستید، دیدن آن ارزشمند خواهد بود.

3. موزه نمک و تنباکو، توکیو

نمک و تنباکو؟ چرا باید درباره این دو موزه ای تأسیس گردد؟ چرا در کنار هم؟ تمام این ها سوال هایی است که بازدیدنمایندگان در هنگام رویارویی با این موزه عجیب اما بسیار مفید از خود می پرسند. در واقع ربط بین نمک و تنباکو به خاطر تاریخ مشترکی است که به عنوان کالاهای تحت کنترل انحصاری گروهی ژاپنی تجربه کردند. شاید این موزه جزو اولین انتخاب های شما در بین موزه های موضوعی نباشد اما اگر به جستجو در تاریخ اجتماعی و اقتصاد ژاپن با نگاهی متفاوت علاقه دارید، آن را به شما پیشنهاد می کنیم. در اینجا نمایشگاه هایی دائمی مانند دنیای نمک درباره گونه های مختلف این کالا در ژاپن و کشورهای خارجی به شما اطلاعاتی مفید را می دهند. هزینه بازدید از این موزه تنها 100 ین است، پس نیازی نیست برای ورود به آن تردید کنید!

4. موزه گربه، ایتو

ژاپنی های عاشق گربه هستند! کَت کافه ها، طرح گربه روی کیمونوها، هِلو کیتی، خیابان گربه در هاراجوکو (Harajuku) و تاشیروجیما (Tashirojima) بخشی از علایق این ملت به گربه را منعکس می نمایند پس اگر موزه ای وقف گربه هم وجود داشته باشد چیز دور از ذهنی نیست. این موزه در ایتو (Ito) و در فاصله ای چند ساعته از توکیو قرار گرفته است. اینجا برای عاشقان این موجود پشمالو یک بهشت واقعی محسوب می گردد.

در این موزه بیش از 2000 مورد به نمایش گذاشته شده که همگی به نوعی به گربه ها مرتبط هستند. از عروسک های گربه و ببر گرفته تا موارد علمی را در این بین پیدا می کنید. بهترین بخش کل بازدید، آن است که بازدیدنمایندگان می توانند با حدود 50 گربه ای که در موزه حضور دارند بازی نمایند یا به تماشای آن ها بنشینند.

5. موزه تریک آرت، توکیو

اگر دنبال جایی مخصوص سپری کردن تعطیلات به شیوه ای بامزه هستید، باید حتماً به موزه تریک آرت (Trick Art) سر بزنید. اینجا پر از حقه های بصری، خطای دید و آثار هنری تعاملی بوده و مردم محلی و گردشگران بین المللی به یک اندازه برای دیدنش مشتاق هستند. این موزه در جزیره اودایبا (Odaiba) در توکیو قرار گرفته است. نمونه های به نمایش درآمده موضوعات مختلفی داشته و حتی یک اتاق با موضوع دوران ادو (Edo) هم در آن پیدا می گردد که علاقه مندان به تاریخ ژاپن می توانند به آن سر زده و از تصاویر شگفت انگیزش دیدن نمایند. از شارژ بودن باتری دوربینتان قبل از حرکت به سمت موزه اطمینان حاصل کنید.

6. موزه کاپ نودل، یوکوهاما

یکی دیگر از توقف های جذاب در یوکوهاما، موزه کاپ نودل است. این موزه در نزدیکی مقصد توریستی نواحی خلیج شهر قرار داشته و ظاهر با سلیقه و مینیمالیستی اش بیشتر به یک فضای هنری فوق مدرن شباهت دارد تا یک موزه کاپ نودل. در داخل این موزه یک مینی- سینما وجود داشته که فیلم هایی درباره تاریخ کاپ نودل را به نمایش می گذارد. یک آزمایشگاه هم برای ساختن کاپ نودل شخصی خودتان پیدا می کنید. در کل شاید این موزه به نظر جای عجیبی برای بازدید باشد اما اگر می خواهید از زاویه دیگری با تاریخ ژاپن آشنا شوید، بهترین گزینه خواهد بود.

7. موزه کیوپی مایو، توکیو

مایونز در سرتاسر دنیا پرستیده می گردد و حتی برای کسانی که عاشق آن هستند نام هم گذاشته اند: مایولا. اگر شما هم یک مایولای واقعی هستید، وقت جشن دریافت فرارسیده است زیرا توکیو محل موزه کیوپی مایو (Kewpie Mayo)، یک سرزمین عجایب مایونز بوده که شما را شگفت زده می نماید. این موزه در چوفو (Chofu) قرار داشته و در آن یک کارخانه، گالری تاریخ مایو، پیاده راهی در میان بطری های مایو و یک آشپزخانه برای درست کردن آن پیدا می گردد. اگر این موارد کافی نبودند می توانید به گیفت شاپ آن با هدایایی مرتبط به محصولات مایو سر بزنید. شاید این موزه بیشتر برای بچه ها طراحی شده باشد اما هیچکس نمی تواند جلوی شما را بگیرد تا وارد بهشت مایونز خود شوید!

8. موزه کاغذ، توکیو

آیا چیزی کسالت بارتر از یک موزه کاغذ به نظر می آید؟ قطعاً نه اما در واقع موزه کاغذ توکیو یک استثنا به شمار رفته و بسیار جذاب است. در اینجا می توانید به آسودگی در تاریخ ژاپن کند و کاو نموده و از انرژی دیوانه وار شهری اندکی فاصله بگیرید. برای عاشقان اریگامی این موزه یک توقف واجب خواهد بود، زیرا در کنار گشت و گذار در نمایشگا ه های دائمی، می توانید در ورکشاپ هایی شرکت کنید که خالی از لطف نیستند. یکی از این کارگاه های آموزشی، ساخت کاغذ های دست ساز است.

منبع: گردشبان

به "موزه های جالب اما نامتعارف در ژاپن، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های جالب اما نامتعارف در ژاپن، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید