هرآنچه که باید قبل از خرید انواع قلموی نقاشی بدانید

به گزارش وبلاگ پیشرو، قلموی نقاشی شما همان چوب جادویی است که برای بافتن رنگ ها روی بوم احتیاج دارید. در بین ابزارهای مختلف نقاشی، قلموها از جمله مواردی هستند که هر چه بیشتر از آن ها بهره ببرید از طریق محبوب تری برای شما تبدیل می شوند! چرا که خیلی زود می توانند به طور یکپارچه ای با دستان شما آمیخته شوند و به بخشی از شما بپیوندند.

هرآنچه که باید قبل از خرید انواع قلموی نقاشی بدانید

اگر به تازگی آغاز به کار با رنگ ها نموده اید، ممکن است با ایستادن در راهروی قلمو های فروشگاهی هنری، با دریای وسیعی از این محصولات روبرو شوید! در چنین حالتی انتخاب می تواند گیج نماینده و سخت باشد. با توجه به همین مساله هم در این بخش از سری راهنماهای وبلاگ پیشرو مگ، به سراغ قلموهای نقاشی می رویم. به شما اطمینان می دهیم که در این نوشتار همه چیزهایی که برای انتخاب قلمویی مناسب احتیاج است، آنالیز و بازگو می گردد.

آشنایی با انواع قلموی نقاشی و کاربرد آن ها

قلموهای مناسب برای رنگ نقاشی در اشکال و اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند. به طور کلی انتخاب قلمو با توجه به شکل و اندازه ای که دارد، عمدتاً به سبک نقاشی، وسعت کار و جزئیاتی که می خواهید به نمایش بگذارید، بستگی دارد. بنابراین در همین ابتدای مقاله نگاهی به انواع قلموهای هنری می اندازیم.

قلموی گرد (Round Paint Brush)

این نوع از قلموهای نقاشی برای کشیدن طرح اولیه، طرح کلی و بعلاوه رسم جزئیات گزینه هایی مناسب هستند. شست وشوی قلموی گرد کاملا راحت است و می تواند خطوط نازک تا ضخیم را به درستی ایجاد کند. گفتنی است که نوک نازک این قلمو هر چه بیشتر فشرده گردد، خطوط پهن تری را رسم می نماید، بنابراین برای پر کردن منطقه ها کوچک روی نقاشی مناسب است. توصیه می گردد که در زمان استفاده از این محصول، لایه ای ضخیم از رنگ را بر ندارید، بلکه کار را با لایه های نازکِ رنگ پیش ببرید.

قلموی گرد و نوک تیز (Pointed Round Paint Brush)

این نوع از قلموها از مدل های گرد نازک تر هستند و بخش بالایی آن ها تیز تر است. به طور کلی قلموهای گرد و نوک تیز برای رسم جزئیات و خطوط ظریف، کار بر روی منطقه ها ظریف و بعلاوه لکه گیری و روتوش گزینه هایی عالی به حساب می آیند.

قلموهای تخت (Flat Paint Brush)

همانطور که تصویر بالا هم تعیین است، این قلموها سرانجامه ای مربع شکل دارند و موهای آن ها اندازه ای میانه تا بلند دارد. با استفاده از این نوع ابزار می توانید ضربه هایی جسورانه به کار خود بزنید. بعلاوه می توانید فضاهای وسیع را پر کنید، تکنیک ایمپاستو (Impasto) را اعمال و حاشیه هایی با خطوط نرم و ظریف ایجاد کنید.

این نوع قلموی تخت برای اعمال تکنیک جلادهی (Varnishing) هم بسیار ایدئال هستند.

قلموی برایت (Bright Paint Brush)

قلموی برایت، محصولی صاف با لبه های خمیده به داخل در نوک آن است که معمولا موهای کوتاهی هم دارد. این کالا برای اعمال ضربه های کوتاه و کنترل شده و استفاده از لایه ای ضخیم از رنگ، کاملا مناسب است. بهتر است هنگام استفاده از قلموی برایت، آن را نزدیک به بوم نقاشی (به جای فاصله گرفتن از بوم) نگه دارید!

قلموی زبان گربه ای یا فیلبرت (Filbert Paint Brush)

قلموی زبان گربه ای کالایی با انتهای صاف و بیضی شکل است که با موهای میانه تا بلند همراه شده است. این نوع از قلموها برای مخلوط کردن رنگ ها و ایجاد لبه های گرد و نرم مانند گلبرگ ها بسیار مناسب هستند. درواقع این قلمو را می توان نوعی ابزار ترکیبی متشکل از عملکرد قلم های گرد (با یاری آن می تواند جزئیات را رسم کرد!) و قلموهای تخت (پوشش دهی وسیع تری را نسبت به مدل های گرد دارد!) در نظر گرفت.

قلموی بادبزنی یا چتری (Flat Paint Brush)

قلموی بادبزنی موهای صاف و پهن دارند که برای مخلوط کردن رنگ ها و پر کردن فضای نقاشی مناسب است. با یاری این ابزار می توان جلوه های بافت شکل، ابرها و برگ های درختان را به خوبی ترسیم کرد.

البته لازم به تاکید است که در زمان استفاده از رنگ اکریلیک ضروری است از مدل های بادبزنی باکیفیت و ایستا بهره ببرید، چرا که این نوع رنگ ها می تواند موهای قلم های بی کیفیت را به هم بچسباند.

قلموی سَر تخت و زاویه دار (Flat Angled Paint Brush)

این نوع قلمو در دسته محصولات صاف با موهای زاویه دار در بخش انتهایی قلم است که گزینه ای مناسب برای اعمال ضربه های منحنی شکل و پر کردن گوشه های نقاشی است. قسمت تیز این قلمو می تواند نقاط ظریف و کوچک را پوشش دهد و در کنار آن تمام قابلیت های مدل های تخت را هم فراهم آورد.

قلموی گرد و مناسب برای رسم جزئیات (Detail Round Paint Brush)

این نوع از ابزارآلات نقاشی، شکلی گرد همراه با دسته و موهایی کوتاه تر از سایر مدل های قلمو را دارند. با استفاده از این محصول می توان جزئیات و ضربات کوتاهی را بر روی بوم کشید. جالب است بدانید این نوع از قلموها بیش از آنچه فکرش را می کنید رنگ را نگه می دارند!

بازگشت به لیست

اهمیت آنالیز بخش های مختلف قلمو قبل از خرید

پیشنهاد می کنیم که در هنگام انتخاب قلموی نقاشی، هر قسمت از آن را با دقت آنالیز کنید. اولین قسمت مهم در قلمو، دسته آن است. دسته قلموها اغلب از چوب رنگ شده ساخته می شوند، اما در بازار موارد مقرون به صرفه قیمت تری از پلاستیک یا بامبو هم وجود دارد. طول دسته قلموها متغیر است و از مدل های بسیار کوتاه (گزینه هایی که در جعبه های رنگ مسافرتی قرار می گیرند!) تا بسیار بلند (ایده ئال برای بوم های بزرگ) در بازار وجود دارند. البته آنچه مهم تر از طول قلم است، این است که قلمو در دست شما به شکل مناسبی قرار گیرد، چرا که قرار است ساعت های زیادی آن را به دست بگیرید، پس باید خوش دست و راحت باشد.

در خصوص موهای قلمو هم همین تنوع در انتخاب وجود دارد! بسته به اینکه قلمو را برای چه کاری (چه سبک نقاشی و چه نوع رنگ هایی) در نظر گرفته اید، مدل های مختلفی را می توانید، بخرید. بخش میانی موها جایی است که اندازه نگهداری رنگ بر روی قلمو را تعیین می نماید. با توجه به همین موضوع هم بخش های میانی پهن تر و مستحکم تر امکان نگهداری رنگ بیشتری در یک برداشت را می دهند. توصیه می گردد که در حین آنالیز، به تراکم موهای قلمو هم توجه کنید و با دست کشیدن و فشار بر روی آن ها از جدا نشدن موها از فرول مطمئن شوید!

در کنار این موارد، باید به فرول (Ferrule) قلمو هم توجه کنید. فرول قسمتی از قلمو است که دسته و موها را در کنار هم و به شکل مناسب نگه می دارد. این بخش معمولاً از فلزاتی همانند آلومینیوم و نیکل ساخته می گردد؛ اما در کنار آن مدل های پلاستیکی هم در بازار وجود دارد. به طور کلی فرولی با کیفیت مناسب، زنگ نمی زند و به راحتی شُل نمی گردد.

بازگشت به لیست

انتخاب و خرید قلمویی با اندازه مناسب

به طور کلی قلموهایی با اشکال مختلف، دارای اندازه های مختلفی هم هستند که از 0000 تا سایز 24 دسته بندی می شوند. به منظور درک بهتر اندازه های قلمو، این ابزارهای هنری را می توان در سه دسته زیر در نظر گرفت:

  • قلموهایی با اندازه میانه: تطبیق پذیری این مدل ها نسبت به سایر گزینه ها بسیار بالا است!
  • قلموهایی با اندازه کوچک: برای افزودن جزئیات به کار بسیار ایدئال هستند.
  • قلموهایی با اندازه بزرگ: قلموهای بزرگ برای رنگ آمیزی سطوح وسیع کاربردی هستند.

بعضی از قلموها با دسته های کوتاه به بازار ارائه می شوند، در حالی که بعضی دیگر دسته های بلندی دارند. به طور کلی مدل هایی با دسته ی بلندتر برای کار با سه پایه بسیار مفید است، چرا که در زمانی که می خواهید از فاصله دور نقاشی کنید، به شما این امکان را می دهد که نمایی از کل نقاشی را پیش رو داشته باشید.

توصیه می کنیم که اگر تازه کار هستید، کار خود را با قلموهای میانه (سایزهای 6 تا 8) آغاز کنید و سپس با توجه به احتیاجها و سبک نقاشی و انعطاف پذیری بودجه ، گزینه های مدنظر را به مجموعه خود اضافه کنید.

بازگشت به لیست

قلموی نقاشی با موهای طبیعی بخرم یا مصنوعی؟

موهای طبیعی (مانند موهای گراز و سمور) معمولاً برای استفاده در نقاشی رنگ روغن توصیه می شوند؛ زیرا به خوبی می توانند رنگِ سنگینِ روغنی را نگه دارند و حتی پس از استفاده های متوالی هم شکل خود را حفظ نمایند. این در حالی است که قلموهای طبیعی ممکن است به مرور زمان به وسیله رنگ اکریلیک آسیب ببینند. به علاوه، قلم های طبیعی چندان برای رنگ های محلول در آب مناسب نیستند.

از سوی دیگر، قلموهایی با موهای مصنوعی در طیف وسیعی بافت ها از انواع سفت تا نرم (معمولاً از نایلون یا پلی استر ساخته می شوند!) در بازار وجود دارند و به برترین شکل ممکن عملکردی مشابه با مدل های طبیعی را ارائه می نمایند.

قلموهای مصنوعی گزینه های مناسبی برای استفاده در رنگ اکریلیک هستند؛ زیرا به خوبی با رزینِ موجود در رنگ اکریلیک سازگاری دارند، راحت تر تمیز می شوند و با آب هیچ مسئله ای ندارند. البته درست است که مدل های مصنوعی به خوبی قلموهای طبیعی شکل خود را حفظ نمی نمایند؛ اما همچنان گزینه هایی بادوام به حساب می آیند و معمولاً قیمت کمتری دارند.

بازگشت به لیست

برای آغاز کار به چه نوع قلمویی احتیاج است؟

اگر به تازگی آغاز به کار با رنگ های اکریلیک نموده اید و در عین حال بودجه کمی دارید، توصیه می کنیم که تنها دو قلمو، یکی از نوع گرد و دیگری تخت را بخرید. درواقع این دو نوع قلمو واقعاً تمام آن چیزی است که برای آغاز کار به آن احتیاج دارید. پس از این دوره اگر احساس کردید که به همین سبک علاقه مندید، می توانید قلموهای متنوع تری را تهیه کنید.

پیشنهاد می کنیم که برای اولین خرید به صورت حضوری به فروشگاه بروید. چرا که می توانید قلموهای نقاشی را بردارید و انگشتان خود را در امتداد موهای آن بکشید. طی چنین رویه ای متوجه خواهید شد که بعضی از قلموها موهایی کاملا سفت و ایستا دارند، در حالی که بعضی دیگر کم پشت و شُل هستند. بعضی از قلموها کاملا نرم هستند و بعضی دیگر سفت و همراه با موهایی ضخیم اند. اگر علاقه مند به نقاشی آبرنگ هستید، گزینه های نرم، در نقاشی رنگ روغن، قلمویی ضخیم و در اکریلیک، چیزی بینابینِ قلموی آبرنگ و قلموی رنگ روغن، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

برای انتخاب یک قلمو، آن را در دست بگیرید و موها را همانطور که در بالا شرح داده شد، آنالیز کنید. بعلاوه مشاهده دقیق قلمو و عدم پراکندگی یا فرسودگی موها می تواند به انجام خریدی رضایت بخش بیانجامد.

بازگشت به لیست

برندهای معتبرِ قلموی نقاشی؛ مقرون به صرفه و باکیفیت

همان طور که می دانید، در عرصه هنر برندهای زیادی فعال هستند که بعضی از آن ها بسیار گران قیمت هستند. بنابراین می توان اذعان داشت که برترین خرید برای هر فردی تا حد زیادی به بودجه او بستگی دارد. در میان برندهای خارجی قلمو، گزینه هایی همانند قلموهای پرینستون (Princeton) و لو کرنل (Loew Cornell) و در بین برندهای ایرانی، ره آورد و پارس آرت انتخاب هایی ارزشمنداند؛ چرا که مقرون به صرفه و بادوام هستند. اما اگر در پی چیزی با کیفیت تر و البته گران قیمت تر هستید، قلموهای برند داوینچی (Da Vinci) را توصیه می کنیم.

بازگشت به لیست

روش نگهداری از قلموهای نقاشی

نکته اول در نگهداری این نوع از ابزارآلات این است که هنگام نقاشی با رنگ های اکریلیک که به سرعت خشک می شوند، باید قلمو را دائما مرطوب نگه داشت و در عرض چند دقیقه پس از سرانجام نقاشی آن ها را شست. به یاد داشته باشید که هر چه مدت زمان بیشتری رنگ بر روی قلم مو بماند، رنگ سخت تر و پاک کردن آن دشوارتر می گردد؛ در نتیجه طبیعی است که به موهای قلمو آسیب بیشتری وارد می گردد.

نکته دیگر درباره مراقبت از قلموها این است که آن ها را به درستی نگهداری کنید؛ به این معنی که اجازه ندهید تا موها در حالت خمیده در جعبه قرار گیرند. بعلاوه توصیه می گردد که هرگز قلمو را در آب (حتی برای چند دقیقه) رها نکنید! چراکه این موضوع عاملی برای خم شدن یا ساییدگی موهای قلمو به مرور زمان است. حتی اگر قلموی شما موهایی سفت داشته باشد و به راحتی خم نگردد، رها کردن قلمو در آب می تواند دردسرساز باشد و زمانی که خشک می گردد، ساییده و پفی گردد. در چنین حالتی دیگر همان قلموی قبلی نخواهد بود!

بازگشت به لیست

معرفی پرفروش ترین قلموهای نقاشی

در کنار تمام جزئیات مطرح شده در این راهنمای خرید ضروری است تا نگاهی به پرفروش ترین محصولات این حوزه از دید کاربران وبلاگ پیشرو بیاندازیم. مسلما چنین اطلاعاتی به خریدی موفقیت آمیزتر یاری بسیاری می نماید.

قلموی ره آورد کد 1379 شماره 16 بسته 12 عددی

سِت قلموهای ره آورد کد 1379، از جمله محصولات خوش قیمت و با کیفیت بالا است که تقریبا در دستان هر هنرمندی یافت می گردد. این مجموعه قلموهای تخت از نوع دسته بلند (جنس پلاستیک) هستند و موهایی مصنوعی دارند، از طرفی نوع موهای این قلموها سخت است و برای نقاشی اکریلیک و رنگ روغن انتخابی بهینه به شمار میرود. به طور کلی شما با خرید این مجموعه، صاحب 12 عدد قلموی سخت با شماره 16 خواهید شد.

قلموی گرد ره آورد مدل هنرجویی کد 1375 مجموعه 19 عددی

قلموهای گرد ره آورد مدل هنرجویی، مجموعه ای کامل از 19 عدد قلموی گرد با قیمت کاملا مناسب است که کیفیت بالایی را در زمان انجام نقاشی آبرنگ برای شما رقم می زنند. به طور کلی شماره قلموهای موجود در این سِت شامل ده صفر، پنج صفر، چهارصفر، سه صفر، دوصفر، صفر، یک، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه، ده، دوازده، چهارده و شانزده است و همه آن ها در دسته محصولات دسته بلند و نرم قرار دارند. گفتنی است که جنس دسته این قلموها پلاستیک و موهای آن ها مصنوعی هستند.

قلموی پارس آرت مدل 3031 بسته 4 عددی

قلموهای پارس آرت مدل 3031، مجموعه ای از 4 قلموی نقاشی باکیفیت و حرفه ای است که در دسته محصولاتی با موهای طبیعی و مدل شمشیری قرار می گیرد. این قلموها از جمله ابزارهای کاربردی برای نقاشی با آبرنگ یا رنگ اکریلیک است و با وجود دسته چوبی (از نوع دسته کوتاه)، زیبایی کلاسیکی را برای شما به ارمغان می آورد. قلموهای پارس آرت با وجود موهای طبیعی، قدرت کنترل رنگ و حرکت بسیار خوبی را برای هنرمند فراهم می نمایند و شماره های آن از 1 تا 4 است. در حالت کلی با خرید این ست قلموها می توانید از همراهی این محصولات تا سالیان سال در کنار خود مطمئن باشید.

قلمو مدل L22 مجموعه 15 عددی

اگر تمایل دارید که مجموعه ای از قلموهای مختلف برای اجرای انواع تکنیک ها در نقاشی های خود داشته باشید و در عین حال بالای 150 هزارتومان (در سال 1401) هم هزینه نکنید، قلمو مدل L22 مجموعه 15 عددی، می تواند انتخابی به صرفه و مناسب باشد. درواقع با خرید این مجموعه قلموها صاحب هر 8 مدل قلموی نام برده در این راهنما می شوید!

جنس موهای این قلموها نرم و مصنوعی است و با وجود دسته های بلند و پلاستیکی کالایی مناسب برای اجرای نقاشی های رنگ روغن، اکریلیک و حتی آبرنگ است. البته باید در نظر داشته باشید که این قلموها ماندگاری بسیار بالایی ندارند؛ بنابراین باید در نگهداری از آن ها حدبیشتر دقت را داشته باشید تا هر چه بیشتر در کنار شما بمانند.

ست قلموی ره آورد سری 1375 بسته ده عددی

ست قلمو ره آورد سری 1375 بسته ده عددی، از جمله محصولاتی با شکل گرد، موهای نرم، دسته های پلاستیکی و مناسب جهت کار با آبرنگ و گواش است که با قیمتی مناسب می تواند گزینه ای قابل توجه برای خرید باشد. به طور کلی این مجموعه ره آورد، دارای ده قلم مو با شماره های 0.4، 0.3، 0.2، 8، 7، 5، 3، 2، 1 و 0 است و جزو محصولات دسته بلند به حساب می آیند. البته همانطور که می بینید تعداد قلموهای سایز کوچک این مجموعه زیاد است، بنابراین این مجموعه برای افرادی که تمایل به کارهای ظریف دارند، بیشتر توصیه می گردد.

قلموی ره آورد کد 1397 ست 7 عددی

همان طور که تا اینجای مقاله احتمالا متوجه شدید، برند ره آورد از جمله محبوب ترین های ابزارآلات نقاشی است، چراکه علاوه بر کیفیت مناسب قیمت هایی کاملا مالی دارد. در این میان باز هم یکی دیگر از محصولات این شرکت، که از دید کاربران ارزش خرید بالایی دارد، قلموهای ره آورد کد 1397 مجموعه 7 عددی است. به طور کلی قلموهای این سِت از نوع تخت هستند و با وجود موی زبر و سخت برای نقاشی ته رنگ، سیاه قلم و زیرکاری انتخابی کاربردی به شمار می فرایند. این سری 7 تایی شامل قلموهایی با شماره های 16، 12، 10، 8، 6، 4، 2 و 0 است و جنس موهای آن ها مصنوعی و همراه با دسته های بلندِ پلاستیکی برای نقاشی بر روی بوم است.

ست قلموی ره آورد کد 1379 مجموعه 7 عددی

ست قلمو ره آورد کد 1379، مجموعه ای با قیمت کاملا مناسب و قلموهایی تخت و نرم است که موهایی ساخته شده از الیاف مصنوعی دارد. این مجموعه دسته بلند برای اجرای نقاشی های رنگ روغن گزینه ای مناسب است و در کنار آن قلموهایی با سایزهای متنوع از جمله اندازه 6، 2، 4، 8، 0، 10، 12 و 16 دارد. در کنار این موارد لازم به تاکید است که با توجه به سایز آن ها، استفاده از این ست برای کار بر روی بوم های بسیار بزرگ چندان توصیه نمی گردد.

قلموی تخت پارس آرت کد 1111 مجموعه چهار عددی

قلموهای تخت پارس آرت کد 1111، محصولاتی هستند که با فرولی از جنس نیکل و آلومینیوم همراه شده اند، به همین علت به هیچ وجه زنگ نمی زنند. این نوع قلموهای خوش ساخت، با موهای طبیعی و سخت، در دسته قلموهای نیمه زبر تقسیم بندی می شوند و به همین علت هم برای نقاشی سیاه قلم خیلی مناسب هستند. در کنار این تعیینه ها، قلموهای تخت پارس آرت، از نوع دسته چوبی با اندازه بلند هستند و برای نقاشی برای روی بوم (نقاشی اکریلیک، گواش و رنگ روغن) گزینه هایی ایدئال اند. بعلاوه گفتنی است که شماره های این ست چهارتایی شامل اندازه های 6، 10، 14 و 20 است.

قلموی ره آورد مدل سنجابی کد 3011 مجموعه 9 عددی

در بین انواع قلموهای موجود در بازار، قلموهای ره آورد مدل سنجابی کد 3011، را می توان از جمله کالاهای رده بالا و مناسب برای افراد حرفه ای دانست. این نوع قلموها قابل استفاده برای رنگ ها اکریلیک، گواش و آبرنگ هستند و موهایی کاملا نرم و طبیعی (موی سمور درجه یک) دارند. این محصولات را می توان به عنوان قلموی گرد شناخت که با نوک دهی عالی و دسته چوبی جایی بری انتقاد باقی نمی گذارد. البته لازم به تاکید است که دسته این قلموها از نوع کوتاه است و شماره های آن به ترتیب اعداد 0، 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7 و 8 را شامل می گردد.

قلموی تخت پارس آرت کد 2113 مجموعه 11 عددی

قلموهای تختِ پارس آرت کد 2113 مجموعه 11 عددی، کالاهایی بادوام و خوش ساخت هستند که در دسته قلموهای تخت، نرم، موی مصنوعی و دسته بلند طبقه بندی می شوند. جالب است بدانید که دسته این محصولات از چوب ساخته شده است و به همین علت هم قلمو به شکلی ایدئال در دستان شما قرار می گیرد. فرول این قلم مو از فلز نیکل و آلومینیوم است و برای نقاشی گواش، اکریلیک و رنگ روغن انتخابی مناسب به شمار میرود. شماره قلموهای موجود در این پَک 11 تایی شامل سایزهای 0، 2، 4، 6، 8، 10، 12، 14، 16 ،20 و 24 است.

قلموی گرد ماریس مدل 2500 کد 120857 مجموعه 12 عددی

قلموهای گرد ماریس مدل 2500 کد 120857، مجموعه ای کامل (12 تایی)، با سری های گرد و خوش ساخت است، که هم برای تازه کارها و هم افراد حرفه ای توصیه می گردد. این محصولات کاملا با رنگ ها آبرنگ، اکریلیک و گواش سازگار هستند و موهایی نرم و ساخته شده از الیاف مصنوعی دارند. از طرفی جنس دسته آن ها چوبی است، بنابراین می توانند حالتی کلاسیک به مجموعه ابزارآلات نقاشی شما ببخشند.

قلمو تخت پارس آرت کد 1111 مجموعه 9 عددی

در سرانجام این راهنمای خرید، کار را با یکی دیگر از محصولات شرکت پارس آرت به سرانجام می بریم. قلموهای تخت پارس آرت کد 1111، مجموعه ای از 9 قلم با موهای تخت، سخت و طبیعی است که با وجود دسته های بلندی که دارند برای نقاشی بر روی بوم کاملا مناسب هستند. این مجموعه باکیفیت از قلموهای پارس آرت، دسته هایی چوبی دارند و جنس فرول آن ها همانند دیگر محصولات مشابه این برند، نیکل و آلمینیوم است. به طور کلی شماره های قلموهای موجود در این مجموعه 4، 6، 8، 10، 12 ،14، 16، 20 و 24 است و برای نقاشی سیاه قلم، اکریلیک و رنگ روغن گزینه ای کامل به شمار می رود.

بازگشت به لیست

جمع بندی

در سرانجام اجازه دهید، رازی کوچک را برای شما برملا کنم؛ بیشتر هنرمندان معاصر قلموهای گران قیمت نمی خرند! جالب است بدانید که بیشتر آثار هنری آن ها با قلموهایی با قیمت زیر 50 هزار تومان یا حتی کمتر کشیده شده است. به یاد داشته باشید که با مراقبت مناسب از این نوع ابزارآلات نقاشی، می توانید از آن ها برای چندین ماه بهره ببرید. حتی زمانی که قلمو خراب شد، آن را دور نیاندازید، چرا که می توان از آن برای خلق آثارِ انتزاعی استفاده کرد. به بیانی دیگر قلموها همواره جایی در کنار شما پیدا خواهند کرد.

منبع: Art Is Fun

منبع: دیجیکالا مگ

به "هرآنچه که باید قبل از خرید انواع قلموی نقاشی بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه که باید قبل از خرید انواع قلموی نقاشی بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید