هر شنبه یک پروژه افتتاح خواهد شد ، با وزارت دفاع در مورد یادگار امام تفاهم کردیم

به گزارش وبلاگ پیشرو، شهردار تهران در مراسم افتتاح بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری گفت: هر شنبه تا دهه فجر افتتاح پروژه های بزرگ مقیاس را خواهیم داشت که بعضی از آنها جزو آرزوهای مدیریت شهری در سال های گذشته بود.

هر شنبه یک پروژه افتتاح خواهد شد ، با وزارت دفاع در مورد یادگار امام تفاهم کردیم

به گزارش وبلاگ پیشرو، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح بزرگ ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور گفت: با این افتتاح، آغاز یک راه رقم خواهد خورد؛ 13 روز دیگر یک سالگی این دوره از مدیریت شهری است و اگر به گذشته برگردم و نیم نگاهی تا امروز داشته باشم، دو مقطع برجسته را می توانم یاد کنم؛ نخست استقرار و عبور از موانع و مسائل و دوم شناخت نیازها و ارائه یک الگو و تحول در کلانشهر تهران است.

او اضافه نمود: قبل از سال تازه گام اول برداشته شد، مهمترین بخش این بود که به ثبات اقتصادی برسیم و از اضطرار اقتصادی خارج شویم؛ با تمهیدات و صرفه جویی ها و اولویت بندی، شرایط به سمتی رفت که به ثبات رسیدیم و امکانی را فراهم کردیم که گام به گام تحول در شهر را دنبال کنیم.

بخشی از صحبت های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

کوشش کردیم توجه به تحول در حوزه مدیریت و بعد از آن توجه به تحول اجتماعی را دنبال و نقشه راه تعالی را در شهر ترسیم کنیم؛ در همان گام اول یک الگویی را مبتنی بر منظره 10 ساله در 12 سیاست و 90 کلان پروژه را ابراز داشتیم؛ همزمان توجه به پروژه های بر زمین مانده و تاکید بر تکمیل این پروژه ها در دستور کار نهاده شد که یکی از آنها این پایانه است، این پروژه سال ها خاک می خورد.

*به هیچ وجه برای بهره برداری از پروژه ها منتظر مراسم افتتاحیه نمی مانیم و بهره برداری از پروژه ها باید به محض اتمام آن انجام گردد. توجه به گام دوم در ماه های اخیر برای ما فرصتی خلق کرد که علاوه بر شناخت و دقت در زوایای شهر، هدف گذاری ناظر در سه تحول، صورت گیرد؛ نخست تحول در بخش سخت و کالبدی شهر، دوم تحول در حوزه نرم و زیست شهری که بر اساس آن مجموعه های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه برای خودشان پروژه هایی برای تحول مهیا کردند، سومین مورد تحول در حوزه فناوری بود که با تصویب سازمان فناوری مسیری هموار شد که با 11 کلان پروژه در این حوزه نیز تحول را دنبال کنیم.

*در این بخش از امروز شنبه های افتخار و امید را شاهد خواهیم بود، به این معنا که هر شنبه افتتاح در مقیاس شهری خواهیم داشت؛ امروز افتتاح بزرگترین پایانه کشور خواهد بود و هر شنبه تا دهه فجر افتتاح پروژه های بزرگ مقیاس را خواهیم داشت که بعضی از آنها جزو آرزوهای مدیریت شهری در سال های گذشته بود؛ مثلا در قالب ساخت مسکن، ساخت مترو و توسعه ایستگاهی پروژه هایی خواهیم داشت که به عنوان نمونه تا نوروز 1402 ایستگاه های مترو از 143 به 155 ایستگاه خواهد رسید.

*اگر امروز از 2200 اتوبوس برای خدمت گیری بهره مند هستیم تا عید سال 1402 بالغ بر 5500 اتوبوس در شهر فعال می گردد؛ در حوزه فنی و عمرانی سال ها بود پروژه شهید بروجردی در منطقه 18 خوابیده بود و در دو فاز در آبان و بهمن این پروژه تحویل می گردد؛ بعلاوه پروژه شهید شوشتری در شرق تهران سالها بود که بر زمین مانده بود و از سه هفته پیش قطعه اول آن آغاز شد و امیدواریم در خرداد 1402 قطعه اول را بتوانیم افتتاح کنیم که اگر دو قطعه آن تکمیل گردد، 1.5 درصد ترافیک کل تهران و 5.5 درصد ترافیک شرق تهران را کم می نماید.

*با وزارت دفاع در مورد یادگار امام تفاهم شد و به زودی این پروژه پس از سالها آغاز و با زمانبندی تقدیم مردم خواهد شد؛ در حوزه اجتماعی امروز مفتخریم که 3 هزار تخت برای معتادان و آسیب دیدگان مهیا کنیم و 1500 تخت دیگر در حال آماده شدن است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هر شنبه یک پروژه افتتاح خواهد شد ، با وزارت دفاع در مورد یادگار امام تفاهم کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر شنبه یک پروژه افتتاح خواهد شد ، با وزارت دفاع در مورد یادگار امام تفاهم کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید