پرتغال قرنطینه سراسری را تمدید می کند

به گزارش وبلاگ پیشرو، رئیس جمهور پرتغال قصد دارد طی روزهای آینده پیشنهاد تمدید قرنطینه سراسری در این کشور با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا را ارائه دهد.

پرتغال قرنطینه سراسری را تمدید می کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیشرو به نقل از رویترز، مارسلو ربلو دسوزا رئیس جمهور پرتغال روز جمعه گفت: هفته آینده تمدید قرنطینه سراسری تا اول ماه می (اواسط اردیبهشت ماه) را پیشنهاد خواهم کرد.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در پرتغال به بیش از 15 هزار نفر رسیده است.

به نظر می رسد مجلس پرتغال با این پیشنهاد موافقت خواهد کرد. پرتغال 18 مارس حالت فوق العاده 15 روزه در این کشور گفت و هفته گذشته نیز این شرایط فوق العاده را به مدت 15 روز دیگر تا 17 آوریل تمدید کرد.

رئیس جمهور پرتغال اضافه نمود: باید بر روی مبارزه ای که هنوز به طور کامل در آن پیروز نشده ایم، بسیار تمرکز کنیم. ما نمی توانیم اجازه دهیم سطح محافظت عمومی در برابر ویروس کرونا کاهش پیدا کند.

پرتغال تا به امروز ابتلای 15472 نفر به ویروس کرونا را تایید کرده و 435 نفر نیز تا به امروز بر اثر این بیماری جان باخته اند. آمارهای ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در پرتغال به مراتب کمتر از ایتالیا و اسپانیا است.

آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال نیز در اظهاراتی گفت: این یک سیگنال نادرست برای کشور خواهد بود اگر بخواهیم شرایط فوق العاده را لغو کنیم. هنوز هیچ روزنه امید و روشنایی وجود ندارد.

رئیس جمهور و نخست وزیر پرتغال از مردم خواسته اند تا در تعطیلات عید پاک در خانه های خود بمانند و از هر گونه تجمع و ازدحام جمعیت خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پرتغال قرنطینه سراسری را تمدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتغال قرنطینه سراسری را تمدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید