سلامتی و پزشکی

نظریه فیثاغورث اشتباه است

تحقیقات نو حکایت از آن دارد که لحن و کوک آلات موسیقی این قدرت را دارد که درک ما از هارمونی را دستکاری کند. این یافته ها، تئوری موسیقی غربی که قرن ها قدمت دارد را به چالش کشیده و دانشمندان را به انجام تحقیقات بیشتری با سازهایی از فرهنگ های متفاوت ترغیب می...

15 اسفند 1402

بقایای تایتانیک چندهزار متر زیر آب است؟، فیلم

آراِم اس تایتانیک کشتی بخار بزرگی بود که در 15 آوریل 1912، در هنگام سفر از بندر ساوت همپتون، انگلستان به نیویورک، آمریکا به دلیل برخورد با کوه یخی غرق شد و 1514 نفر از مسافران و خدمه آن جان خود را از دست دادند.

6 تیر 1402

ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب

تعداد زیادی از تحقیقات نشان می دهد که ماده مغذی آهن نقش مهمی در سلامت روان ایفا می نماید و داشتن اندازه بسیار کم آن می تواند منجر به تشدید علائم مسائل روانی و یا ایجاد آنها گردد.

21 خرداد 1402

این مواد غذایی آلرژی زا هستند ، اگر به غذاهای دریایی حساسیت دارید این مکمل را مصرف کنید ، تاثیر صد در درصدی ژنتیک بر آلرژی غذایی

آلرژی غذایی واکنش سیستم ایمنی بدن است که بلافاصله پس از خوردن یک غذای خاص بروز می کند و با علائم مختلفی در بدن خود را نشان می دهد. درباره حساسیت غذایی با آذر فخار متخصص تغذیه گفت وگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

9 خرداد 1402

13 راه حل کاربردی برای کاهش وزن بدون احتیاج به رژیم

درست است که این استراتژی موثر به نظر می رسد اما به کار گرفتن آن از آن چه به نظر می رسد دشوارتر است. علائم جسمی، روانی و اجتماعی بسیاری در بدن احساس گرسنگی را فریاد می زنند. کوشش برای سرکوب اشتها و غلبه بر میل به خوردن یک میان وعده به سرعت می تواند خسته کننده...

30 اردیبهشت 1402

ریزش موی شدید را با روغن های گیاهی از بین ببرید

ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد در سراسر دنیا با آن روبه رو هستند و برای درمان آن به هر راهی دست می زنند؛ اما شما باید باید بدانید که روغن های گیاهی برترین را برای درمان ریزش مو هستند.

19 اردیبهشت 1402

سعی میکنم مسافران ژاپنی به کرمان برگردند

ایسنا/ براساس سخنان سفیر ژاپن در ایران و آخرین خبرهای بدست آمده، سعی میکنم مسافران ژاپنی به کرمان برگردند.

29 فروردین 1402

5 نکته برای آب کردن چربی های شکم در ماه رمضان ، برای لاغری چی بخوریم

غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا بدون اینکه کالری بالایی داشته باشند، سیرکننده هستند. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی، بدون اینکه بر سطح انرژی شما تأثیر بگذارد، می تواند به کاهش وزن کمک کند، کافی است چند نکته را رعایت کنید.

16 فروردین 1402

خوردگی در پیچ چیست؟مقاوم ترین پیچ ها برای استفاده در فضای باز

خوردگی پیچ چیست؟بیشتر پیچ ها وقتی در معرض رطوبت قرار می گیرند زنگ می زنند؛ مگر اینکه با پوشش مقاوم در برابر زنگ آغشته شوند. در صورتی که پوشش پیچ ها با پوسته پوسته شدن از بین برود، ممکن است زنگ زیر پوشش ایجاد شود که همین امر باعث می شود استحکام پیچ تضعیف...

27 اسفند 1401

روش های درمان خانگی خون دماغ چیست؟

خونریزی بینی یا خون دماغ شدن می تواند دلایل مختلفی از جمله خشکی بینی داشته باشد و به وسیله روش های خانگی و پزشکی درمان می گردد.

18 اسفند 1401

رئیس شرکت سرمایه گذاری دارویی پورا دارو ایرانیان: اهالی صنعت سلامت معتقدند که با هم تواناتر خواهیم بود

سید حمیدرضا بهشتی، رئیس شرکت سرمایه گذاری دارویی پورا دارو ایرانیان با اشاره به ضرورت همگرایی و هم افزایی فعالان صنعت سلامت برای حل مسائل و معضلات این حوزه گفت: صنعت سلامت برای توسعه و ارتقای کیفیت خدمات، به تنوع دیدگاه ها و سلائق احتیاج دارد.

15 اسفند 1401

علائم سردرد های ناشی از کافئین چگونه است؟

بعضی افراد برای شروع یک روز پرانرژی، مصرف کافئین را در اولویت برنامه غذایی خود قرار می دهند. به طور مثال آن ها حتما باید صبح خود را با یک یا چند فنجان قهوه یا چای شروع نمایند.

7 اسفند 1401

مدل آزمایشگاهی حیوان تراریخته در کشور فراوری شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه رویان، از دست رفتن توده سلول های بتا یکی از ویژگی های اصلی دیابت نوع یک و یکی از علائم دیابت نوع دو پیشرفته است. درک ساز و کار تخریب و بازسازی توده سلول های بتا برای تحقیقات پیش بالینی دیابت لازم است.

1 اسفند 1401

محسن دلواری زاده، شاعر درگذشت

محسن دلواری زاده، متولد 1329 در بوشهر بود. بغض در گلوی فریاد: غزل ها و چهارگانه های محلی بوشهر(1398، لیان)، لالایی باد و شیون دریا: غزل ها و دوبیتی های محلی بوشهر (1397، لیان) و ترنم وترمه خیال (1396، لیان) از آثار به جا مانده از این شاعر است.

16 بهمن 1401

رژیم های غذایی گیاه پایه و سودمندی های شان برای سلامت

شمار زیادی از افراد در سال های اخیر به رژیم های غذایی بر اساس گیاهان روی آورده اند که سودمندی های بسیاری برای سلامت دارند.

10 بهمن 1401

تورم به زبان ساده؛ خوراکی ها تخته گاز می تازند!

خبرنگاران- نرخ تورم عمومی در انتها دی ماه سال جاری به حدود 51 درصد رسید. این عدد را مرکز آمار ایران با رصد هزینه های 12 گروه از کالا و خدمات مختلف درنظر گرفته و نشان می دهد خانواده های ایرانی در دی ماه سال جاری به طور میانگین نزدیک 50 درصد بیشتر از دی ماه پارسال...

7 بهمن 1401

جت لگ چیست؟؟ ، سفر در زمان، خواب شما را آشفته می نماید !!

شاید خیلی از ما با مفهوم جت لگ آشنا نباشیم و ندانیم که سندرم جت لگ چیست، اما به طور حتم با جابجا شدن ساعت خوابمان در حین سفر با هواپیما، به خصوص در سفرهای خارجی و عوارض آن از جمله، بی خوابی، سردرد، کج خلقی و.... آشنایی زیادی داریم. عارضه جت لگ، دقیقا همین...

1 بهمن 1401

عکس ، فیش هایی با رقم های میلیونی روی دیوار مهربانی یک داروخانه ، اینجا کسی غصه پول دارو را نمی خورد

داروخانه های بوشهر پر شده از فیش هایی که نیکوکاران برای افراد نیازمند روی دیوار چسبانده اند. فیش هایی که مرهمی است بر زخم های بیماران و خانواده های آنان در این روزهای سخت و سخت گرانی دارو.

30 دی 1401

یک بازیکن خارجی دیگر از ایران رفت

این بازیکن برای پشت سر گذاشتن تست های پزشکی و پیوستن به باشگاهی دیگر راهی کشور قطر شد.

22 دی 1401

هتل زرافه ها ، هتل ملک اربابی زرافه ها و تماشای جالب ترین!

همه به افریقا می آیند برای تماشا حیات وحش و طبیعت آن، حالا چقدر هیجان زده می شوید اگر به شما بگوییم می توانید با زرافه ها صبحانه خورده و در نزدیکی آن ها در هتلی لوکس و راحت اقامت کنید؟ تصور کنید در هنگام اقامت در کنیا، هنگام صبحانه، ناگهان سر زرافه ای با...

14 دی 1401
تعداد: (276)