ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب

به گزارش وبلاگ پیشرو، تعداد زیادی از تحقیقات نشان می دهد که ماده مغذی آهن نقش مهمی در سلامت روان ایفا می نماید و داشتن اندازه بسیار کم آن می تواند منجر به تشدید علائم مسائل روانی و یا ایجاد آنها گردد.

ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب

استفانی وینبرگ لوین، روانپزشک در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان می گوید: با این حال بسیاری از افرادی که دارای مسائل روانی مانند افسردگی یا اضطراب هستند و پزشکانی که آنها را درمان می نمایند، ممکن است در خصوص این ارتباط چیزی ندانند.

او و همکارانش در مقاله ای که در نشریه Current Psychiatry منتشر شده است، با قاطعیت اعلام کردند که افراد مبتلا به بیماری های روانی به طورخاص احتیاج به آزمایش خون برای مشخص سطح آهن موجود در بدن شان دارند.

اگر نتیجه این آزمایش - به نام آزمایش فریتین - نامطلوب باشد، افزایش آهن در رژیم غذایی و مصرف مکمل های آهن در صورت توصیه پزشک، مهم است. به طورکلی، لوین می گوید، سطح فریتین باید 100 نانوگرم در میلی لیتر باشد و هر چهار تا شش هفته یک بار در این بیماران، آزمایش تکرار گردد.

آهن علاوه بر نقش شناخته شده اش در یاری به گلبول های قرمز خون، در انجام عملکرد حیاتی انتقال اکسیژن در بدن، به بدن یاری می نماید تا مولکول های مورد احتیاج برای ساخت مواد شیمیایی کلیدی مغز را بسازد. به طور خاص، آهن نقش مهمی در نحوه ساخت انتقال دهنده های عصبی به نام سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین که همه آنها در سلامت روان مهم هستند، بازی می نماید.

این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد که بین سطوح پایین آهن و علائم افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی ارتباط وجود دارد. مطالعات روی افرادی که اولین دوره روان پریشی خود را تجربه می نمایند، نشان می دهد که بین شدت علائم آنها و سطح پایین آهن، ارتباط وجود دارد. علاوه بر مطالعاتی که به آنالیز رابطه بین سطح آهن و علائم بیماری های روانی پرداخته اند، مطالعات دیگر آنالیز نموده اند که وقتی افراد مبتلا به بیماری های روانی مکمل آهن دریافت می نمایند، شاهد بهبود خلق وخو و کاهش سطح خستگی هستند.

منبع: گردشبان

به "ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید