پنتاگون در حال تدوین طرحی برای محافظت از نفت در سوریه است

به گزارش وبلاگ پیشرو، سناتور جمهوری خواه آمریکا پنجشنبه از تدوین طرحی در پنتاگون با هدف ادعایی محافظت از نفت در سوریه خبر داده است.

پنتاگون در حال تدوین طرحی برای محافظت از نفت در سوریه است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیشرو، یک سناتور جمهوری خواه و نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کوشش مقام های نظامی این کشور برای تدوین طرحی جهت آنچه به ادعای او محافظت از نفت در سوریه خوانده شده خبر داده است.

لیندسی گراهام، عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا مدعی شده این طرح همچنین به دنبال جلوگیری از قدرت دریافت مجدد داعش در سوریه است.

طبق گزارش رویترز، گراهام بعد از نشستی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کاخ سفید در جمع وبلاگ پیشرو گفت: طرحی در حال تدوین از سوی ستاد مشترک است که فکر می کنم ممکن است موثر واقع گردد. این طرح ممکن است آنچه ما برای جلوگیری از بازگشت داعش و جلوگیری از تصرف نفت توسط ایران لازم داریم را در اختیارمان قرار دهد.

گراهام اضافه نمود: از اینکه طرحی در حال تدوین است که برآورده نماینده اهداف اساسی ما در سوریه خواهد بود دلگرم شدم.

پیش از این روزنامه آمریکایی دیلی بیست با ارائه جزئیاتی تازه از طرح دولت ترامپ در سوریه به انتقاد از آن پرداخته و آن را طرحی برای چپاول نفت توصیف نموده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه اظهار داشت که میخواهد شمار معدودی از نظامیان این کشور در شمال سوریه را حفظ کند.

یک مقام آمریکایی مطلع به تصمیم گیری ها در مورد سوریه گفت که نظامیان آمریکا در پایگاه های نزدیک به میادین نفتی دیرالزور مستقر خواهند شد. دیگر پایگاهی که آمریکا در سوریه آن را حفظ خواهد نمود التنف، واقع در شرق سوریه است که با میدان های نفتی و خطوط نفت در این کشور فاصله دارد.

مقام آمریکایی گفته شمار نیروهایی که در سوریه باقی می مانند کمتر از 400 نفر خواهد بود که بین دیرالزور و التنف مستقر خواهد شد. با این تصمیم آمریکا نسبت به شروع ماه جاری میلادی 600 نفر را از سوریه خارج نموده است.

ترامپ در سخنرانی روز چهارشنبه اش گفت: ما از نفت محافظت نموده ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می گیریم که با آن چکار کنیم.

دیلی بیست نوشته بود اینکه آمریکا نظامیان خودش را برای ادعای مالکیت بر نفت کشوری دیگر حفظ کند احتمالاً با انتقاد روبرو خواهد شد، اگرچه هنوز معین نیست آیا سخنان ترامپ که البته همسو با تبلیغات انتخاباتی او است واقعاً به سیاست آمریکا تبدیل خواهند شد یا خیر.

ترامپ در ادامه سخنانش درباره سوریه روز پنجشنبه هم توئیتی مبهم منتشر نموده و گفته که وقت آن کُردهای سوریه به سمت مناطق نفتی حرکت نمایند.

او در توئیتر نوشت: میدان های نفتی که در سخنرانی دیروز من درباره ترکیه/کُردها درباره آن صحبت شد تا وقتی که ایالات متحده با یاری کُردها آنها را تصرف کند در اختیار داعش بود. هیچ گاه اجازه نخواهیم داد داعشِ دوباره جان گرفته این میادین را در اختیار بگیرد.

او در پیامی دیگر نوشت: واقعاً از صحبت با ژنرال مظلوم عبدی (فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه) لذت بردم. او کاری که ما انجام داده ایم را تحسین می نماید و من هم کاری که کُردها نموده اند را تحسین می کنم. شاید وقت آن است که کُردها عزیمت به سمت مناطق نفتی را شروع نمایند.

پیش از این هم رسانه های آمریکا درباره تصمیم گیری های ترامپ در مورد مناطق نفت خیر سوریه گزارش هایی منتشر نموده اند.

شبکه ان بی سی نیوز سه شنبه شب گزارش داد لیندسی گراهام و یک تحلیلگر فاکس نیوز برای اینکه ترامپ را به نگاه داشتن نیروهای آمریکایی در مناطق نفت خیز سوریه مجاب نمایند با او رایزنی نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پنتاگون در حال تدوین طرحی برای محافظت از نفت در سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون در حال تدوین طرحی برای محافظت از نفت در سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید