چهار ماه پس از وعده وزیر؛ پراید و تیبا 30 میلیون تومان گران شدند!

به گزارش وبلاگ پیشرو، خبرنگاران- قیمت خودرو برخلاف وعده وزیر صمت با شیب تندی درحال گران شدن است. رضا فاطمی امین اولین روز آبان در حاشیه افتتاح خط فراوری تارا اتوماتیک از برنامه های طراحی شده برای نزولی شدن عدد و رقم ها در بازار خودرو اطلاع داد و از محسوس بودن کاهش قیمت ها تا انتها سال صحبت کرد.

چهار ماه پس از وعده وزیر؛ پراید و تیبا 30 میلیون تومان گران شدند!

به گزارش وبلاگ پیشرو، با این حال آنالیز ها از بازار آزاد نشان می دهد در این مدت نه تنها محصولات داخلی گران شده اند بلکه جهش قیمت بعضی از مدل ها مثل پژو 207 پانوراما اتوماتیک به 120 میلیون تومان رسیده و آن را بیشتر از 550 میلیون تومان خرید و فروش می نمایند. رشد قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و تندر پلاس اتوماتیک باعث شده این محصولات به جمع خودرو های گران تر از نیم میلیارد اضافه شوند.

تیپ های مختلف پراید و تیبا که مقرون به صرفه ترین خودور های داخلی محسوب می شوند، رشد قیمت 20، 30 میلیون تومانی را به ثبت رساندند. از همه جالب تر افزایش قیمت محصولات مونتاژی این دو کارخانه است. مثلا پژو 2008 درحالی یک میلیارد و 120 میلیون تومان فروخته می گردد و طی این مدت 170 میلیون تومان گران شده، که دلار آزاد افت قیمت دوهزار تومانی داشته است.

افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو

قیمت محصولات داخلی ایرانخودرو در چهار ماه و نیم گذشته دست کم 10 میلیون تومان و برای بعضی از مدل ها 120 میلیون تومان رشد داشته است. رقمی که به رشد قیمت خیره نماینده پژو 207 اتوماتیک پانوراما مربوط می گردد. این مدل یکی از خودرو های نیم میلیاردی داخلی است، در حال حاضر نزدیک به 557 میلیون تومان خرید و فروش می گردد، اما اولین روز آبان 436 میلیون تومان ارزش داشت. یعنی رشد 121 میلیون تومانی ظرف 135 روز. این بیشترین رشد قیمت بین مدل های داخلی بازار محسوب می گردد و از زمان وعده وزیر صمت درباره مقرون به صرفه شدن خودرو، محصولاتی مثل سمند EF7 دوگانه سوز، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و تندر پلاس اتوماتیک بیشتر از 60 میلیون تومان گران شده اند.

سمند EF7 دوگانه سوز که گران ترین تیپ در این خانواده است، نیمه اسفند 344 میلیون تومان فروخته شد، اما اول آبان 280 میلیون تومان قیمت داشت. خریداران دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک الان نزدیک به 525 میلیون تومان در بازار آزاد پرداخت می نمایند، ولی این خودرو چهار ماه و نیم قبل برای رقم های بیشتر از 460 میلیون تومان مشتری نداشت. یا تندر پلاس اتوماتیک که طی این مدت دقیقا 60 میلیون تومان گران شده است و بابت خرید آن باید 540 میلیون تومان هزینه کرد.

پژو پارس دوگانه سوز دقیقا 50 میلیون تومان گران شده است. قیمت این خودرو در بازار آزاد 354 میلیون تومان است، اما چهار ماه و نیم پیش می شد آن را 304 میلیون تومان خرید. پژو 405 نزدیک به 40 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا نموده است و درحال حاضر برای خرید آن باید 275 میلیون تومان هزینه کرد. پژو 207 دنده ای که حالا با قیمت 366 میلیون تومان معامله می گردد، اول آبان تقریبا 40 میلیون تومان کمتر ارزش داشت و بابت آن 327 میلیون تومان رد و بدل می شد.

تارا دنده ای کمترین رشد قیمت را بین محصولات ایرانخودرو طی بازه زمانی یادشده شده تجربه نموده است؛ پنج میلیون تومان. در بازار آزاد تارا دنده ای درحالی 445 میلیون تومان خرید و فروش می گردد که روز وعده وزیر صمت 440 میلیون تومان ارزش داشت. رانا پلاس و رانا LX نیز هر کدام 10 میلیون تومان گران شدند و به ترتیب 270 و 248 میلیون تومان قیمت دارند. قیمت پژو 206 تیپ دو امروز 273 میلیون تومان است. مدلی که افزایش قیمت 27 میلیون تومانی دارد و این رقم را برای پژو 206 تیپ پنج باید 21 میلیون تومان درنظر بگیریم.

پژو 508 گران ترین محصول مونتاژی ایرانخودور در بازار آزاد الان یک میلیارد و 700 میلیون تومان ارزش دارد. نزدیک به 130 میلیون تومان بیشتر از اولین روز آبان. جالب اینجاست که این افزایش 130 میلیون تومانی همزمان با افت دو هزار تومانی دلار آزاد در چهار ماه و نیم گذشته اتفاق افتاده است. پژو 2008 دیگر محصول مونتاژی سرشناس ایرانخودرو نیز یک میلیارد و 120 میلیون تومان ارزش دارد و نسبت به روزی که وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو را داده بود، 170 میلیون تومان گران شده است. فرایند تغییر قیمت سایر محصولات ایرانخودرو مثا وانت آریسان، سمند LX دنا تیپ یک و ... را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

رشد قیمت محصولات ایرانخودرو

خودرو

قیمت اول آبان

قیمت 15 اسفند

مقدار افزایش

وانت آریسان

189 میلیون تومان

205 میلیون تومان

16 میلیون تومان

سمند LX

246 میلیون تومان

259 میلیون تومان

13 میلیون تومان

سمند EF7 دوگانه سوز

280 میلیون تومان

344 میلیون تومان

64 میلیون تومان

سمند سورن

265 میلیون تومان

272 میلیون تومان

هفت میلیون تومان

دنا تیپ یک

327 میلیون تومان

361 میلیون تومان

34 میلیون تومان

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

459 میلیون تومان

525 میلیون تومان

66 میلیون تومان

پژو 405

234 میلیون تومان

275 میلیون تومان

41 میلیون تومان

پژو پارس دوگانه سوز

304 میلیون تومان

354 میلیون تومان

50 میلیون تومان

پارس اتوماتیک

360 میلیون تومان

395 میلیون تومان

35 میلیون تومان

پژو 207 دنده ای

327 میلیون تومان

366 میلیون تومان

39 میلیون تومان

پژو 207 اتوماتیک پانوراما

436 میلیون تومان

557 میلیون تومان

121 میلیون تومان

پژو 206 تیپ دو

246 میلیون تومان

273 میلیون تومان

27 میلیون تومان

پژو 206 تیپ پنج

294 میلیون تومان

315 میلیون تومان

21 میلیون تومان

پژو 206 صندوقدار

287 میلیون تومان

315 میلیون تومان

28 میلیون تومان

تندر پلاس اتوماتیک

480 میلیون تومان

540 میلیون تومان

60 میلیون تومان

رانا پلاس

260 میلیون تومان

270 میلیون تومان

10 میلیون تومان

رانا LX

238 میلیون تومان

248 میلیون تومان

10 میلیون تومان

تارا دنده ای

440 میلیون تومان

445 میلیون تومان

پنج میلیون تومان

پژو 2008

950 میلیون تومان

یک میلیارد و 120 میلیون تومان

170 میلیون تومان

پژو 508

یک میلیارد و 570 میلیون تومان

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

130 میلیون تومان

افزایش قیمت محصولات سایپا

به گزارش وبلاگ پیشرو، قیمت خودرو های سایپا نسبت به چهار ماه و نیم قبل رشد چشمگیری داشته است. برای بعضی از مدل های مثل تیبا پلاس اتوماتیک این رشد قیمت از 50 میلیون تومان فراتر می رود، بابت تیپ های مختلف پراید و تیبا بین 20 تا 30 میلین تومان برآورد می گردد و برای شاهین G که گران ترین مدل داخلی این کارخانه است، به 15 میلیون تومان می رسد. کوییک پلاس اتوماتیک درحال حاضر 285 میلیون تومان فروخته می گردد که 53 میلیون تومان از ارزش این خودرو در روز اول آبان بیشتر است. ساینا دنده ای 194 میلیون تومان قیمت دارد و رشد 34 میلیون تومانی را تجربه می نماید. دقیقا مثل پراید هاچ بک. مدلی که با نام سایپا 111 نیز معروف است و قیمت 188 میلیون تومانی امروز آن 34 میلیون تومان بیشتر از رقم 154 میلیون تومان اول آبان است. قیمت تیبا صندوقدار در همین مدت 32 میلیون تومان افزایش پیدا نموده و به 181 میلیون تومان رسیده است. پراید صندوقدار هم 30 میلیون تومان گران شده و برای خرید آن باید حدود 169 میلیون تومان پرداخت کرد. خریداران کوییک دنده ای با افزایش قیمت 24 میلیون تومانی روبرو شده اند و حالا حدود 197 میلیون تومان برای این مدل از آن ها گرفته می گردد.

قیمت شاهین G نسبت به اولین روز آبان 15 میلیون تومان افزایش پیدا نموده است. گران ترین خودرو داخلی سایپا امروز 345 میلیون تومان به فروش می رسد و رشد قیمت آن را باید 15 میلیون تومان درنظر بگیریم. با این حال کمترین افزایش قیمت در پراید وانت به چشم می آیدو سایپا 151 درمقایسه با چهار ماه و نیم پیش که وزیر صمت وعده افزایش قیمت خودرو را داده بود، هشت میلیون تومان گران شده است.

رشد قیمت محصولات سایپا

خودرو

قیمت اول آبان

قیمت 15 اسفند

مقدار افزایش

پراید هاچ بک

154 میلیون تومان

188 میلیون تومان

34 میلیون تومان

پراید صندوقدار

139 میلیون تومان

169 میلیون تومان

30 میلیون تومان

پراید وانت

161 میلیون تومان

169 میلیون تومان

هشت میلیون تومان

تیبا صندوقدار

149 میلیون تومان

181 میلیون تومان

32 میلیون تومان

تیبا هاچ بک

160 میلیون تومان

186 میلیون تومان

26 میلیون تومان

تیبا هاچ بک پلاس

173 میلیون تومان

200 میلیون تومان

27 میلیون تومان

ساینا دنده ای

160 میلیون تومان

194 میلیون تومان

34 میلیون تومان

کوییک دنده ای

173 میلیون تومان

197 میلیون تومان

24 میلیون تومان

کوییک پلاس اتوماتیک

232 میلیون تومان

285 میلیون تومان

53 میلیون تومان

شاهین G

330 میلیون تومان

345 میلیون تومان

15 میلیون تومان

سیتروئن

940 میلیون تومان

یک میلیارد و 25 میلیون تومان

85 میلیون تومان

چانگان

520 میلیون تومان

605 میلیون تومان

85 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "چهار ماه پس از وعده وزیر؛ پراید و تیبا 30 میلیون تومان گران شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار ماه پس از وعده وزیر؛ پراید و تیبا 30 میلیون تومان گران شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید