چوب 5 ساله بوروکراسی اداری لای چرخ پروژه 6000 راسی دام سنگین، پروژه ای بدون آب و برق و گاز، صدور یک صفحه پروانه بهره برداری در قزوین نیازمند ماهها پیگیری!

به گزارش وبلاگ پیشرو، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت کشت و صنعت محیا شهرستان آبیک گفت: 5 سال است که برای جواز ساخت پروژه 6 هزار راسی این شرکت اقدام شده اما در پیچ و خم بوروکراسی اداری باقی مانده است.

چوب 5 ساله بوروکراسی اداری لای چرخ پروژه 6000 راسی دام سنگین، پروژه ای بدون آب و برق و گاز، صدور یک صفحه پروانه بهره برداری در قزوین نیازمند ماهها پیگیری!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری وبلاگ پیشرو ، دوست علی حیدری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک به همراه تعدادی از وبلاگ پیشرو و فعالان مجازی این شهرستان با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شیر و گوشت محیاء وابسته به بنیاد مستضعفان دیدار کرد.در این دیدار وبلاگ پیشرو و فعالان مجازی شهرستان آبیک ضمن آشنایی با فعالیت ها و اقدامات اجرا شده در شرکت کشت و صنعت محیاء، از بخش های مختلف پروژه در حال احداث 6 هزار رأسی این شرکت که حدود 40 درصد پیشرفت دارد، بازدید کردند.

مهندس رسول صدری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت محیا در این دیدار پس از ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده و در دستور کار این شرکت برای احداث پروژه 6 هزار رأسی دام سنگین، به موضوع و مشکل مهم موجود در شرکت اشاره کرد و توضیحاتی را بیان نمود.

برنامه احداث پروژه 6 هزار رأسی دام سنگین (گاو) از سال 94 در شرکت کشت و صنعت شیر و گوشت محیاء آغاز شده که موافقت اصولی و پروانه تاسیس این پروژه صادر می شود که با آغاز ساخت آن، برای أخذ جواز اقدام لازم صورت می گیرد که توسط بخشداری بخش بشاریات شهرستان آبیک نقشه های اجرایی درخواست می شود اما هیچ پاسخی ارائه نمی شود و اذعان می شود از ابتدای سال 97 صدور جواز ساخت از بخشداری منفک شده و به بخش دیگری محول شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت محیاء ضمن قدردانی به نهایت مساعدت استاندار قزوین در چند روز اخیر به این شرکت اشاره می کند و می افزاید: در حال حاضر جواز ساخت پروژه 6 هزار رأسی در پیچ و خم و فرایند اداری قرار گرفته که طولانی شده است.

عدم شفافیت قوانین و همراهی مسئولان از موانع توسعه در قزوین است

اعتقاد صدری بر این است که استان قزوین برای توسعه خیلی جای کار دارد اما عدم اطلاع رسانی صریح، عدم شفافیت قوانین و همراهی دستگاه های مربوطه به توسعه گران و سرمایه گذاران از موانع بزرگ توسعه است که در این استان، بخش ادارات بزرگترین مانع توسعه محسوب می شود چرا که صدور یک صفحه مجوز پروانه بهره برداری، نیازمند سال ها و ماه ها پیگیری است گرچه استاندار قزوین و فرماندار شهرستان آبیک و مسئولان جهاد کشاورزی استان قزوین به این شرکت نگاه مثبت داشته و ابراز توجه و حمایت کرده اند.

وی صدور جواز ساخت پروژه 6 هزار رأسی شرکت کشت و صنعت محیا را نیازمند عزم جدی و همراهی و کمک بهتر مسئولان و بازنگری در تسهیل این مهم و نگاه مهربانانه تر و با محبت تر آنان و رفع موانع موجود ذکر می کند و می گوید: اگر تسهیلگری در سیکل اداری برای صدور جواز ساخت ها روان نشود و موانع و قوانین تولید و اشتغال حل نشود، سرمایه به جای دیگری می رود.

این مدیرعامل به ارتباط اخلاق و اقتصاد اشاره و رشد اخلاق را موجب رشد توسعه و اقتصاد ذکر و تصریح می کند: اخلاق کاری و فرهنگ کار در ادارت نیاز به اصلاح دارد و فلسفه اصلی ادارات و کارمندان و مسئولان باید تسهیل کار و امور قشرهای مختلف جامعه باشد.

پروژه فاقد آب و برق و گاز است

پروژه 6 هزار رأسی شرکت کشت و صنعت محیا شهرستان آبیک فاقد جواز ساخت، آب، برق و گاز است؛ از سویی دستگاه شیردوشی که سال گذشته از امریکا خریداری شده در حال نصب و آماده راه اندازی شده؛ مناقصه ساخت تصفیه خانه فاضلاب این شرکت برگزار شده و پکیج آن خریداری شده و همزمان با افتتاح این پروژه مهم تصفیه خانه فعال خواهد شد.

برای تکمیل زنجیره تولید در پروژه 6 هزار رأسی درخواست های استاندار سابق و رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دستور کار مدیرعامل شرکت محیا قرار گرفته است و امکان سنجی این امر در حال پیگیری است.از زمانی که طرح این پروژه تهیه شده برنامه های زیست محیطی هم در پروژه لحاظ شده است.

صدری این را هم گفت که اعتقاد پایدار داریم با اشاره به آیه 60 سوره مبارکه انفال وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ.. . قوه در اختیار ما است و در قوه اقتصادی، گوشه کوچکی از نقشه راه توسعه هستیم و با هم راستا قرار دادن شعارمان با شعورمان، از زیاده خواهی دشمنان جلوگیری می کنیم و به اهداف اصلی انقلاب دست خواهیم یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "چوب 5 ساله بوروکراسی اداری لای چرخ پروژه 6000 راسی دام سنگین، پروژه ای بدون آب و برق و گاز، صدور یک صفحه پروانه بهره برداری در قزوین نیازمند ماهها پیگیری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چوب 5 ساله بوروکراسی اداری لای چرخ پروژه 6000 راسی دام سنگین، پروژه ای بدون آب و برق و گاز، صدور یک صفحه پروانه بهره برداری در قزوین نیازمند ماهها پیگیری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید