ژاپن به جنگ حملات سایبری می رود

به گزارش وبلاگ پیشرو، تهران- خبرنگاران- روزنامه ژاپن تایمز امروز (سه شنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد: ژاپن تا مارس آینده (اسفند 98- فروردین 99) نخستین ویروس رایانه ای خود را برای دفاع در برابر حملات سایبری، طراحی می کند.

ژاپن به جنگ حملات سایبری می رود

به گزارش گروه علمی وبلاگ پیشرو به نقل از تارنمای این روزنامه، وزارت دفاع ژاپن به فکر طراحی بدافزاری با قابلیت ورود به یک سیستم رایانه ای است، با این امید که چنین ویروسی بتواند همچون مانعی در برابر حملات سایبری عمل کند.

به گفته یک منبع آگاه در وزارت دفاع ژاپن، این ویروس که توسط شرکت های خصوصی طراحی خواهد شد، تنها در مصارف دفاعی مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت توکیو در خلال پیشرفت های تکنولوژیکی در سال های اخیر اعلام کرده است که در نظر دارد، قابلیت های دفاعی خود را از حوزه های زمینی، زیردریایی و هوایی فراتر برده و به چالش های امنیتی در حوزه های جدیدی چون فضای سایبری و فضای خارج از جو زمین، بپردازد.

وزارت دفاع ژاپن از زمان تصویب دستورالعمل های دفاعی جدید این کشور در دسامبر گذشته، بررسی اقدامات مشخص در مقابله با حملات سایبری را در دستور کار خود داشته است.

ژاپن در رسیدگی به تهدید حملات سایبری از کشورهای دیگر عقب است. این کشور در نظر دارد تا تعداد پرسنل یگان های سایبری خود را از 150 نفر به 220 نفر افزایش دهد. این در حالی است که یگان های سایبری در کشورهایی چون آمریکا، کره شمالی و چین به ترتیب 6200، 7000 و 130000 هزار پرسنل دارد.

علمی**9418**1485

منبع: ایرنا

به "ژاپن به جنگ حملات سایبری می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به جنگ حملات سایبری می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید