کسری تراز بازرگانی آمریکا به بالاترین میزان طی 10 سال اخیر رسید

به گزارش وبلاگ پیشرو، تهران - خبرنگاران - دولت آمریکا روز چهارشنبه به رغم قول ها و ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در باره شکوفایی اقتصادی، اعلان کرد که کسری تراز بازرگانی آن در سال گذشته میلادی به شدت اوج گرفته و به بالاترین سطح در 10 سال گذشته رسیده است.

کسری تراز بازرگانی آمریکا به بالاترین میزان طی 10 سال اخیر رسید

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن به نقل از بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا؛ کسری تراز بازرگانی ایالات متحده در سال 2018 با توجه به افزایش واردات و صادرات آن به میزان بی سابقه، با اوجگیری 12.5 درصدی به 621 میلیارد دلار رسیده است.

شکاف تجاری میان این کشور با چین، مکزیک و اتحادیه اروپا حتی پس از اعمال تعرفه های تجاری واشنگتن بر صدها میلیارد دلار واردات از این کشورها که عمده ترین شریکان تجاری آن به شمار می رود، تا سطح بی سابقه ای افزایش یافته است.

در حالی که این میزان در سال 2017 میلادی 552 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است.

ارزش کل کسری تجاری ایالات متحده در آخرین ماه سال گذشته (دسامبر 2018) نیز با افزایش 18.8 درصدی از پیش بینی ها فراتر رفت که احتمال دارد اقتصاد راکد این کشور را در پایان سال گذشته، دچار کسادی بیشتری کند.

فرانس پرس افزود: این آمار و ارقام بی سابقه برای ترامپ که تراز تجاری نامتوازن را برای بزرگ ترین اقتصاد جهان، ناکامی توصیف می کند، بازگشتی تکان دهنده و در عین حال قابل پیش بینی برای سیاست اصلی وی به شمار می رود.

رشد باثبات، نرخ بیکاری اندک و تمایل زیاد مصرف کنندگان به خرید کالاهای خارجی ، موجب افزایش میزان واردات کالا و خدمات به میزان 7.5 درصد و رسیدن سطح آن به رقم بی سابقه سه هزار و 100 میلیارد دلار در سال 2018 شده است.

هر چند در این دوره صادرات کالا و خدمات آمریکا نیز افزایش یافت، اما به اندازه ای نبود که این کسری موازنه را کاهش دهد. ارزش صادرات آمریکا نیز در سال گذشته با افزایش 6.3 درصدی به رقم بی سابقه 2 هزار و 500 میلیارد دلار و صادرات نفت خام آن به عنوان فروشنده عمده این ماده با افزایش بیش از 2 برابری به 47 میلیارد دلار رسیده است.

اما میزان صادرات دانه های روغنی سویا که محصول بسیار مهمی در بخش های گسترده ای از این کشور به شمار می رود، با سقوط 18 درصدی در سال گذشته به 18 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید که علت عمده آن اعمال تحریم چین علیه واردات این محصول در پی آغاز جنگ تجاری توسط ترامپ بوده است.

اروپام*شبس**1486**1917

منبع: ایرنا

به "کسری تراز بازرگانی آمریکا به بالاترین میزان طی 10 سال اخیر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری تراز بازرگانی آمریکا به بالاترین میزان طی 10 سال اخیر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید