10 هک یا ترفند روانشناسی که در موقعیت های زیادی برایتان مفید خواهند بود!

به گزارش وبلاگ پیشرو، 1- به یاد آوردن نام مردم از نان شب واجب تر است!

نام افراد مسلما چیز مهمی برای آنهاست و وقتی با نامشان از آنها درخواست کنید یا سر صحبت را باز کنید تاثیر بسیاری بر روی آنها می گذارد. برخی از ما، حافظه نامی بدی داریم. خودتان را نبازید و اگر به محیط جدیدی رفتید و با افراد تازه ای آشنا شدید، نامشان را جایی در گوشی یا دفترچه ای یادداشت کنید یا اینکه در ذهنتان بین ویژگی های بدنی و رفتاری و موقعیتی آنها و نامشان ارتباطی ایجاد کنید و با روش تداعی معنای نامشان را به خاطر بسپارید.

10 هک یا ترفند روانشناسی که در موقعیت های زیادی برایتان مفید خواهند بود!

2- وقتی کار جدیدی را شروع می کنید، انتظار خاصی از خودتان نداشته باشید

با خودتان مثلا بگویید به کلاس فرانسه می روم، فقط می خواهم کمی آشنایی پیدا کنم. قرار نیست فرانسه یاد بگیرم. اگر استعدادش را هم نداشتم، چیزی نمی گردد. یا اینکه حالا این روش کسب و کار را امتحان می کنم، اگر نتیجه داد که چه بهتر، اگر نتیجه نداد هم چیزی را از دست نمی دهم.

این ترفند برای شهامت شروع کردن بعضی کارها، مفید است.

3- مجذوب نماینده ترین موضوع مصاحبه با بیشتر مردم، موضوعات شخصی مربوط به خودشان است

می خواهید سر صحبت را با کسی باز کنید یا در دلش نفوذ کنید تا با خودمانی شدن با او مثلا پیشرفت کاری کنید؟ موضوعاتی مانند آب و هوا و مسائل سیاسی یا ورزشی را فراموش کنید. چیزی شخصی در خصوص آنها بیابید و این طوری با آنها صحبت کنید.

من دقت نموده ام که چقدر شما وقت شناس هستید. - راستی چطوری همواره اول وقت اصلاح نموده و با لباس اتوکشیده هستی. معین است که در این مورد زیاد مطالعه نموده ای، حتما خیلی کتابخوان هستید. و چیزهایی از این دست.

4- نگاه آرام و گیرا به چهره افراد در نخستین آشنایی، حس خوبی در آنها ایجاد می نماید

نخستین برخورد، همه چیز است! خیلی از حدس ها و تلقی ها در خصوص شخصیت ما در همین جلسه نخست آشنایی شکل می گیرند. اما بعضی از ماها زبان بدن خوبی نداریم و با نگاه های متزلزل که هر لحظه به جایی خیره می شوند و ممکن است فقط به خاطر ته مانده حس خجالتی قدیمی باشند، کار خودمان را خراب کنیم.

با خودتان قرار بگذارید که وقتی با شخص جدیدی آشنا شدید، می خواهید به رنگ عنبیه چشمش دقت کنید! این طوری نگاه شما مستقیم روی چهره طرف مقابل می ماند و او هم حس تسلط و توجه از شما دریافت می نماید.

5- وقتی کسی پاسخ ناقصی به سوال شما داده، کمی صبر کنید، خودش تکمیل می نماید!

وقتی کسی در مقام پاسخگویی، پاسخ ناقص به شما داده، عجله نکنید و با پرسیدن سوال بیشتر معذب اش نکنید. معمولا اگر بعد پاسخ کوتاه ناقص، فقط کمی صبر کنید و هیچ چیز نگویید، خودش جملات تکمیلی را بیان می نماید.

6- اگر واقعا می خواهید از شخصیت افراد سر در بیاورید …

ببینید که آنها آیا تا حالا لطف و رفتار خوبی در قبال کسانی که نه بالادستشان هستند و نه می توانند در آینده نزدیک این کارها را جبران نمایند، روا داشته اند یا خیر.

7- برترین راه برای آموختن چیزی، آموزش بخشی از آن به دیگران است!

می خواهید واقعا چیزی را عمیق یاد بگیرید؟ دست کم بخش هایی از آن را برای بقیه شرح بدهید. یا در ذهنتان وانمود کنید که در یک کلاس در حال درس دادن آن موضوع هستید.

8- وقتی چیزی می خواهید از کسی طلب کنید از کلمه جادویی به خاطر اینکه در جمله یا جملات خود بهره ببرید

افراد در پی یک علت هر چند ناقص برای انجام درخواست شما هستند. اگر درخواست خود را برهنه بیان کنید، امکان پاسخ رد شنیدن بیشتر است. اما وقتی مثلا می نویسید امیدوارم با مرخصی طولانی من موافقیت کنید، چون من معدل خوبی در بهره وری کاری در شرکت داشته ام. لطفا با تخصیص اقتصادی در خصوص این مورد موافقت کنید، چون که خرید کالاهای این بخش روحیه کارکنان را بالا خواهد برد.

9- تظاهر به داشتن احساسی، تا حد زیادی همان احساس را برای شما به ارمغان می آورد

برای همین است که مدام توصیه می نمایند که لبخند بزنید. وقتی سر کار دشواری هستید و ابتدا لبخند زورکی می زنید، بعد مدتی حس خونسردی و شادی ضمنی به شما القا می گردد. پس گرچه ممکن است در ابتدا مضطرب یا کسل باشید، اما لبخند زدن را از قلم نیاندازید!

10- افکار خود را بنویسید

نوشتن اثری جادویی دارد. در خصوص اضطراب ها و تنش ها و غم ها یا اندیشه های خود گاه به گاه بنویسید. این کار مثل درد دل با یک شخص بسیار نزدیک می ماند و فکرتان را منظم و تنش هایتان را قابل تحمل تر می نماید. حالا این نوشتن می تواند در دفترچه خاطرات باشد یا در یک فایل در کامپیوتر یا اگر صلاح دانستید در یک وبلاگ ناشناس!

منبع: یک پزشک

به "10 هک یا ترفند روانشناسی که در موقعیت های زیادی برایتان مفید خواهند بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هک یا ترفند روانشناسی که در موقعیت های زیادی برایتان مفید خواهند بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید