140 نماینده دموکرات خواهان استیضاح ترامپ شدند

به گزارش وبلاگ پیشرو، ایرنا نوشت: 140 نفر از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در ارتباط با موضوع رسوایی اوکراین خواهان استیضاح و برکناری دونالد ترامپ شدند.

140 نماینده دموکرات خواهان استیضاح ترامپ شدند

به گزارش خبرگزاری د.پ.آ آلمان، کنندگان دموکرات کنگره آمریکا رئیس جمهوری این کشور را متهم کردند که در ارتباط با اوکراین از کمک های انتخاباتی به خود سوء استفاده کرده و از این رو بحث استیضاح وی را مطرح کرده اند.

بر این اساس، هفت نفر از کنندگان دموکرات کنگره در مطلبی که روز سه شنبه گذشته برای واشنگتن پست نوشته اند، تأکید کرده اند: اگر معین شود که ترامپ از کمک های مالی آمریکایی ها به ستاد انتخاباتی اش، برای جمع آوری اطلاعات علیه جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود سوء استفاده کرده، دلیل کافی برای استیضاح وی وجود خواهد داشت.

این در حالی است که دهها نفر از سیاستمداران دموکرات نیز با سخنان مشابهی در روزهای گذشته بر لزوم استیضاح رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرده اند.

طبق گزارش رسانه های آمریکا، تا کنون حدود 140 کننده مجلس کنندگان آمریکا موافقت خود را با طرح استیضاح ترامپ اعلام کرده اند. در همین حال انتظار می رود که نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان نیز از این طرح حمایت کند؛ وی پیشتر در موضوع کمک روسیه به ستاد انتخاباتی ترامپ در انتخابات 2016، با استیضاح وی موافقت نکرده بود.

پلوسی روز گذشته به دولت آمریکا در مورد عدم شفافیت هشدار داد و گفت که ادامه این وضع، کنگره را وارد راستا دیگری برای تحقیقات خواهد کرد.

موضوع اصلی اتهام علیه ترامپ، مکالمه تلفنی بحث برانگیز وی با رئیس جمهوری اوکراین است؛ وی در این گفت وگوی تلفنی که اواخر جولای (اوایل مردادماه) با ولادیمیر زلنسکی انجام داده از وی خواسته است اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهد که می تواند به وجهه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 و رقیب اصلی او صدمه وارد کند.

ترامپ روز یکشنبه قبل از ترک کاخ سفید به مقصد تگزاس و اوهایو، گفت: ما عمدتاً درباره همه اشکال فساد که در اوکراین رخ می دهد صحبت کردیم. عمدتاً درباره این حقیقت بود که ما نمی خواهیم مردم ما کسانی همچون جو بایدن و پسرش به فسادی که اکنون در اوکراین حاکم است کمک کنند.

جنجال ها بر سر این گفت وگوی تلفنی ترامپ که در 25 جولای (سوم مرداد) اجرا شده، بحث بر سر امکان استیضاح وی را داغ تر کرده است. ترامپ در اظهارات روز گذشته خود اشاره ای به این موضوع نکرد که دو طرف درباره تحقیق از بایدن به عنوان رقیب پیشتاز دموکرات ها و پسر او مذاکره کرده اند.

جنجال ها بر سر این رایزنی ترامپ با یک رهبر خارجی در شکواییه یک افشاگر ناشناس مطرح شده که بحث هایی را درباره امکان سوء استفاده رئیس جمهوری آمریکا از قدرت خود برای اهداف سیاسی برانگیخته است.

هانتر بایدن پسر جو بایدن برای شرکت گاز اوکراینی تا سال 2019 کار کرده است و ترامپ و متحدان او تلاش کرده اند این موضوع را به تلاش بایدن و پسرش برای ورود در اقدامات غیرقانونی متهم کنند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "140 نماینده دموکرات خواهان استیضاح ترامپ شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 نماینده دموکرات خواهان استیضاح ترامپ شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید