اتصال زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران به مترو، هدفگذاری فراوری 770 دستگاه واگن در واگن پارس
به گزارش وبلاگ پیشرو، افتتاح پروژه های راه آهن به مناسبت دهه فجر، پروژه اتصال زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو افتتاح شد که موجب تسهیل دسترسی مسافران قطار به مترو و مسافران مترو به ایستگاه راه آهن، می گردد.

به گزارش گروه مالی وبلاگ پیشرو امروز و در مراسم افتتاح پروژه های راه آهن، اتصال زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو افتتاح شد.
مدیرکل راه آهن تهران در این باره گفت: ایستگاه راه آهن تهران در 90 سال گذشته در چهار طبقه اجرا شده بود و طبقه منفی دو ایستگاه راه آهن تهران استفاده نشده بود اما کوشش کردیم در 16 ماه اتصال ایستگاه راه آهن به مترو انجام گردد.
کاظمی منش اضافه نمود: بدین ترتیب دسترسی مسافران مترو به ایستگاه راه آهن و مسافران قطار به مترو تسهیل شد.
وی گفت: همچنین با اجرای خط ویژه حومه ای، سکوهای ایستگاه راه آهن از هفت سکو با هشت سکو افزایش می یابد.
کاظمی منش به بهره برداری از چهار خطه ریلی تهران-لشکری به طول 34 کیلومتر اشاره نمود و گفت: اولین چهار خطه را اجرا کردیم و این موجب می گردد امکان اعزام چهار قطار همزمان وجود داشته باشد، این خط یاری شایانی برای جابه جایی مسافران از ایستگاه راه آهن تهران به مناطق 17 و 18 تهران خواهد داشت.
وی اضافه نمود: همچنین خط فرعی در ایستگاه ابردژ اجرا شد که 9.5 کیلومتر خط است و انبارهای عظیم دارد.
مدیرکل راه آهن تهران بیان نمود: خط آنتنی در محور گرمسار با هزینه 100 میلیارد تومان اجرا شد.
* فراوری 540 دستگاه واگن در سال 99 در واگن پارس
بنابراین گزارش در ادامه این مراسم، غضنفر صفاری راد، جانشین مدیرعامل کارخانه واگن پارس گفت: در حال حاضر 25 دستگاه واگن فراوری شده در واگن پارس آماده تحویل داریم.
وی اضافه نمود: 100 دستگاه واگن را تا خاتمه سال تحویل می دهیم و به فراوری 540 دستگاه در سال می رسیم.
صفاری راد ادامه داد: پیش بینی فراوری 770 دستگاه واگن برای سال آینده را داریم.
وی اظهار امیدواری کرد با فاینانس مپنا واگن پارس به ظرفیت فراوری هزار دستگاه واگن در سال برسد.
منبع: خبرگزاری دانشجو