اجرای هزار و 200 برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب در استان همدان

به گزارش وبلاگ پیشرو، مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان گفت:همزمان با هفته کتاب هزار و 200 برنامه فرهنگی در استان همدان برگزار می گردد.

اجرای هزار و 200 برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب در استان همدان

به گزارش خبرنگار از ،عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان در نشست مطبوعاتی با وبلاگ پیشرو که به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، کتابخوان و کتابدار برگزار گشت، گفت: طی این هفته در استان همدان بیش از یک هزار و 200 برنامه فرهنگی در حال اجراست.

او گفت:مردم استان همدان طی یک سال اخیر بیش از 100 هزار نسخه منابع اطلاعاتی به کتابخانه های عمومی این استان اهدا نموده اند.

او ملاقات با امام آدینه همدان، برگزاری نشست کتابخوان ویژه فرهیختگان، رونمایی و نقد کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و برگزاری برنامه نمایشنامه خوانی و برپایی نمایشگاه کتاب را از مهمترین فعالیت ها در این هفته برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان با اشاره به فعالیت 116 باب کتابخانه در سراسر استان همدان گفت: از این تعداد 71 کتابخانه شهری، 44 کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار شهری است.

زارعی زیر بنای کتابخانه های عمومی استان همدان در سال 96 را 43 هزار و 395 متر مربع ذکر کرد و با بیان اینکه این میزان در انتهای سال 97 به 45 هزار و 257 متر مربع رسید، اضافه نمود: در حال حاضر 46 هزار و 167 متر مربع فضای کتابخانه ای در استان همدان وجود دارد و سرانه زیربنا به ازای 100 نفر جمعیت 2.66 متر مربع است.

باید به ازای هر نفر 4 نسخه منابع اطلاعاتی در دسترس باشد که در حال حاضر این میزان در کتابخانه های عمومی استان همدان 0.7 درصد است مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 330 هزار نسخه منابع اطلاعاتی در کتابخانه های استان همدان وجود دارد گفت: باید به ازای هر نفر 4 نسخه منابع اطلاعاتی در دسترس باشد که در حال حاضر این میزان در کتابخانه های عمومی استان همدان 0.7 درصد است.

او با بیان اینکه در جبهه فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نشده است، گفت: کتابخانه های عمومی اجتماع محور هستند تا برای قشر های مختلف جامعه خدمات ارائه دهند.

او از فعالیت بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی همدان اطلاع داد و با بیان اینکه با معرفی منابع اطلاعاتی می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد، گفت: کتابخانه های عمومی نقش مهمی در توسعه کسب و کار محلی دارند و نباید از ظرفیت آن ها غافل شد.

زارعی همچنین با بیان اینکه ایجاد موج جدید اهدای کتاب به منظور تقویت منابع اطلاعاتی در استان همدان در دستور کار واقع شده است، گفتهم اکنون 80 هزار نفر عضو کتابخانه هستند.

او گفت: پارسال بیش از 100 هزار نسخه منابع اطلاعاتی به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده و اهدای 12 هزار نسخه منابع اطلاعاتی توسط خانواده مرحوم رستمی نمونه ای از این اقدام است.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای هزار و 200 برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای هزار و 200 برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید