اردوغان: در درگیری های ادلب، صدها نفر را از دست دادیم

به گزارش وبلاگ پیشرو، رئیس جمهور ترکیه حین بازگشت از سفر روسیه، اذعان کرد که ارتش ترکیه در درگیری های دو ماه گذشته ادلب، صدها نفر را از دست داده است.

اردوغان: در درگیری های ادلب، صدها نفر را از دست دادیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیشرو، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به تلفات و خسارت های زیاد ارتش این کشور در شمال غرب سوریه اذعان کرد.

اردوغان امروز به هنگام بازگشت از سفر روسیه در گفت وگو با رسانه های ترکیه در داحل هواپیما گفت که آنکارا مسئله ای با روسیه ندارد و ترکیه فقط با رژیم اسد مقابله می نماید.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که دولت سوریه به شهروندان خود در منطقه ادلب ظلم می نماید.

اردوغان گفت: این رژیم با قساوت مردمش را سرکوب نموده است و ما همیشه از مناطق مرزی خود در الباب و جرابلس نگران بودیم. از آنجا حملاتی شد و ما متحمل خسارت های زیادی شدیم که به صدها [نفر] می رسد. ما هشدارهایی دادیم ولی این حملات متوقف نشد

او به توافق آتش بس در ادلب سوریه بین ترکیه و روسیه که از بامداد آدینه آغاز شده است اشاره نمود و گفت اگر مفاد و زمان بندی این توافق اجرا گردد، تثبیت خواهد شد.

اردوغان همچنین با بیان اینکه تحولات در سوریه نباید به ورابط ترکیه و روسیه لطمه بزند، گفت که دو کشور براساس این اصل، گام بسیار مهمی برداشته اند.

او گفت که آتش بس در ادلب امنیت مرزهای ترکیه را حفظ خواهد نمود و به ثبات ادلب و امنیت غیرنظامیان و نیز بازگشت زندگی به مرکز استان و سلامتی سربازان ترکیه یاری خواهد نمود.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه دیروز در مسکو دیدارهای فشرده ای داشتند که نزدیک به سه ساعت طول کشید و بعد از آن کارشناسان نظامی و وزرای دفاع نیز وارد گفت وگوها شدند که نتیجه آن حصول توافق آتش بس در ادلب بود (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس

به "اردوغان: در درگیری های ادلب، صدها نفر را از دست دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: در درگیری های ادلب، صدها نفر را از دست دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید