افتتاح مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز

به گزارش وبلاگ پیشرو، طرح مدرسه اشتغال تبریز، امروز با حضور بعضی مسئولان این دانشگاه و مدیران استان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

افتتاح مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار استانهای وبلاگ پیشرو، صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه امروزه توسعه همه جانبه کشورها و هر جامعه ای به مقدار زیادی به داشتن نیروی انسانی ماهر، توانمند، متخصص و متعهد وابسته است، توضیح داد: در حال حاضر در کشورمان و به خصوص دانشگاه ها و مراکز نوآوری و فناوری ظرفیت ها و امکانات زیادی وجود دارد که باید از این پتانسیل ها برای شکوفاهی و رشد کشورمان در حوزه های مختلف استفاده گردد.

نصراله زاده اضافه نمود: با شناسایی احتیاج و توانمندی های کشورمان در حوزه های مختلف و در این میان با مهارت افزایی و تربیت نیروهای متخصص، متعهد و با ایمان و با انگیزه کافی می توان بسیاری از احتیاجهای کشور را رفع کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مسئولان و مدیران کشور در حد توان و با توجه به ظرفیت های حوزه کاری خود گام های موثری در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبری بردارند، یادآور شد: دانشگاه تبریز در راستای تحقق شعار سال جاری برنامه های مختلفی را پیش بینی و تدوین نموده و در حال انجام دارد که افتتاح مدرسه اشتغال تبریز در این دانشگاه از جمله این برنامه ها است.

مدرسه اشتغال گامی موثر در زمینه ایجاد اشتغال

جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز هم در این آیین گفت: این دومین مدرسه اشتغال در سطح کشور است که در این دانشگاه افتتاح می گردد و با همکاری صنایع و دیگر حوزه های مرتبط می توان در راستای اهداف مشخص شده این مدرسه حرکت های موثری در امر ایجاد اشتغال برداشت.

مهارت افزایی از اهداف اصلی مدرسه اشتغال

علی پورزیاد مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز هم با تشریح بعضی اهداف و راهبردهای کلان ایجاد این مدرسه در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه گفت: ورودی این مدرسه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و خروجی آن هم افراد ماهر و متخصص آماده آغاز بکار با توجه به احتیاججامعه خواهد بود.

وی در ادامه مهارت آموزی با توجه به احتیاج صنعت، پوشش همزمان مهارت های فنی و تخصصی و مهارت های عمومی و پایه ای، ارتقای بهره وری نیروی کار، پوشش احتیاج های آینده صنعت، همراهی با مهارت آموزان در قالب فعالیت های مربیگری و منیتورینگ در طول دوره و ... را از جمله اهداف ایجاد این مدرسه عنوان نمود.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به ارایه خدمات مدرسه اشتغال تبریز گفت: مهارت افزایی شغلی، منتورینگ و مشاوره تخصصی شغلی، استعدادیابی شغلی، مهارت افزایی شخصی و مشاوره جذب نیروی کار از جمله خدمات این مدرسه است.

وی محل استقرار آن را مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز بیان کرد و اضافه نمود: ارکان اجرایی این مدرسه هم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز و شتاب دهنده میزبان که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان فنی و حرفه ای استان، خانه صنعت و معدن استان، شهرک های صنعتی استان و اتاق بازرگانی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، در این آیین بعلاوه بعضی مدیران و کارشناسان شرکت کننده با ارایه دیدگاه ها و نظرات خود، پیشنهادهای را در راستای توسعه ایجاد اشتغال در استان ارایه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افتتاح مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید