امیر حاتمی: فناوری نانو عقبه راهبردی صنعت دفاعی است

به گزارش وبلاگ پیشرو، وزیر دفاع گفت: بر این باوریم که شرکت های دانش بنیان و فناوری های نانو به عنوان عقبه راهبردی صنعت دفاعی نقش ویژه ای در ارتقاء قدرت بازدارندگی دارد.

امیر حاتمی: فناوری نانو عقبه راهبردی صنعت دفاعی است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پیشرو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو در محل نمایشگاه بین المللی تهران از توانمندی های ملی کشور در حوزه فناوری نانو بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید در تشریح صندلی ایران در حوزه فناوری نانو، گفت: جمهوری اسلامی ایران با همت متخصصان و دانشمندان خود در حوزه نانو به صندلی رفیعی در جهان دست یافته است.

امیر حاتمی در همین زمینه با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان و صنعتی در کشور، گفت: فراوری بیش از صد ها محصول، رشد صعودی بازار محصولات در سال های اخیر و صادرات محصولات نانو به بیش از ده ها کشور جهان از مهمترین دستاورد های ایران اسلامی در زمینه نانو به شمار می رود.

وزیر دفاع، فناوری نانو را به عنوان یک فناوری قدرت ساز بیان کرد و گفت: علم نانو می تواند صنایع دفاعی ما را در حوزه های الکترونیک، هوایی، دریایی و فضایی رشد داده و با تحول اساسی روبرو کند.

وی با بیان اینکه فناوری نانو دارای دامنه استفاده وسیع در صنایع دفاعی - نظامی است، اضافه نمود: فناوری نانو تأثیر عمده ای در پیشرفت هرچه بیشتر سامانه های دفاعی دارد.

امیر حاتمی اضافه نمود: بهره مندی از حوزه تکنولوژی نانو در سال های اخیر در وزارت دفاع از صندلی ویژه ای برخوردار بوده است به گونه ای که صنعت دفاعی توانسته است ارتباط مؤثر و عمیقی را با شرکت های دانش بنیان و نانو برقرار سازد.

وزیر دفاع نقش تکنولوژی نانو در ارتقاء قدرت رزم نیرو های مسلح را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه نمود: بر این باوریم که شرکت های دانش بنیان و فناوری های نانو می توانند به عنوان عقبه راهبردی صنعت دفاعی نقش آفرینی ویژه ای در ارتقاء قدرت بازدارندگی داشته باشند.

وی توضیح داد: همیشه از شرکت های دانش بنیان و فناوری نانو حمایت و پشتیبانی نموده ایم و برای بهره مندی هر چه بیشتر از دستاورد های این حوزه کوشش خود را به کار خواهیم بست.

لازم به ذکر است نمایشگاه بین المللی تهران از تاریخ 18 الی 21 مهر ماه 1398 میزبان دوازدهمین جشنواره فناوری نانو است، رویدادی که در آن آخرین دستاورد ها و تحولات عرصه فناوری نانو در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امیر حاتمی: فناوری نانو عقبه راهبردی صنعت دفاعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر حاتمی: فناوری نانو عقبه راهبردی صنعت دفاعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید