امیر خودش نخواست در تیم ملی باشد!

به گزارش وبلاگ پیشرو، سال 1402 سالی پر اتفاق و پر ترافیک برای والیبال ایران است. سالی که هر کدام از رقابت ها، چه آسیایی و چه جهانی در جایگاه خود به واسطه اهمیت رنکینگ در صعود به المپیک موثر و مهم هستند.

امیر خودش نخواست در تیم ملی باشد!

به گزارش خبرآنلاین، والیبال ایران در سال پیش 1402 از انتخابی المپیک گرفته، تا لیگ ملت ها و قهرمانی آسیا مسیر حساسی پیش رو دارد. بهروز عطایی نیز پیش از انتها سال 1401 فهرست خود را خاطرنشان کرد و در این فهرست دو نام دلگرم نماینده نیز به چشم می خورد؛ امیر غفور و سید محمد موسوی. با این حال امیر غفور البته مدتی پس از اعلام فهرست با نامه ای احساسی از تیم ملی خداحافظی کرد. اتفاقی که علی رغم حضور نفرات آماده در فهرست تیم ملی، برای خانواده والیبال سخت بود.

با این احتساب، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمد، ولی زاده، مهدی جلوه، محراب ملکی سرخی، امیررضا سرلک، محمد فلاح زرچوب، میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، محمدجواد معنوی نژاد، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفر منش، مبین نصری، احسان دانش دوست، آرمین افشین فر، سلیم چپرلی، ناماعیل مسافر، امین ناماعیل نژاد، بردیا سعادت، علی حاجی پور، امیر گل زاده، محمدطاهر وادی، علی رمضانی، جواد کریمی، محمدرضا حضرت پور، آرمان صالحی و محمدرضا موذن اعضای فهرست اولیه بهروز عطایی هستند.

تمرینات تیم ملی نیز از 27 فروردین شروع می گردد و ملی پوشان این دوره سخت والیبالی را شروع می نمایند.

در رابطه با، شرایط تیم ملی، خداحافظی امیر غفور و سال پر فراز و نشیب والیبال با مصطفی کارخانه گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

نظرتان در خصوص فهرست تیم ملی و دعوت از با تجربه ها چیست؟ با توجه به این که خداحافظی امیر غفور هم به نوعی شوک محسوب می شد.

در هر صورت آقای بهروز عطایی از آقای امیر غفور برای حضور در تیم ملی دعوت کردند، دو نوبت هم از ایشان دعوت کردند، ولی ایشان نیامدند. در هر حالی امیر غفور یکی از ستاره های والیبال ایران است و از سرمایه های والیبال ایران محسوب می گردد. این هم تیم ملی هست، تیم ملی 16 یا 20 بازیکن می خواهد که وارد رقابت با هم و وارد رقابت های جهانی شوند. تیم ملی والیبال ما سال بسیار سختی دارد. این تصمیم خود امیر غفور بود که به تیم ملی نیاید و این تصمیم از طرف خودش بود، چون بهروز عطایی او را دعوت کرد. تصمیم امیر غفور به نیامدن بود.

والیبال ایران در سال 1402 روز های شلوغی را در پیش دارد و مهم ترین رقابت ها انتخابی المپیک است. نطرتان در خصوص مسیر پیش رو چیست؟

والیبال ما راه پیش دارد، راه پس ندارد. تیم ملی ما باید در تورنومنت های مختلف شرکت کند، در گذشته هم همین طور بوده است و کوشش بر این بوده است که برترین نتایج کسب گردد. همیشه کوشش بر این بوده است که یک تیم ملی فنی با قابلیت های بالا در عرصه مسابقات جهانی داشته باشیم که بتواند در عرصه جهانی برای والیبال کشور ما که همان طور که گفتم راه پیش دارد پیروزیت های بزرگی کسب کند. با توجه به زحمت هایی که کشیده شده این طور انتظار می رود. ما هر سال در لیگ ملت ها حاضر شدیم، مسابقات جهانی را داریم. سال جاری بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا را هم داریم. یک اندازه سال فشرده ای برای تیم های ملی است. امیدوارم همه این رقابت ها با دست پر و پیروزیت به انتها برسند. نه فقط در یک رده، بلکه هم در جوانان، هم نوجوانان و هم بانوان سال بسیار سختی دارند و امیدواریم پیروز باشند. در هر صورت تمام تمرکز فداسیون والیبال و کادر فنی تیم های ملی ما بر این است که نتایج خوبی کسب گردد، تعریف بهره وری همین است، اگر فدراسیون خوب داریم باید کادر فنی خوب داشته باشیم، اگر کادر فنی خوب داریم باید بازیکنان خوبی داشته باشیم. این بهره وری باید از سمت و سوی ما وجود داشته باشد. خوب هم هست.

شرایط فدراسیون والیبال را چطور می بینید؟

فدراسیون ما بسیار خوب و قوی است. واقعا می توان گفت فدراسیون والیبال بی نظیر است. کارش را بلد است و در کار خودش خبره است. کادر های فنی ما، چه آقای عطایی که با تجربه و کار بلد است، چه آقای مومنی مقدم در جوانان در نوجوانان آقای وکیلی و در تیم ملی زیر 16 سال آقای صادقیانی و همکارانشان باعث شدند ما یک مجموعه بسیار خوبی داشته باشیم و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم. می دانم کار سختی داریم، اما ما در گذشته شایستگی هایمان را ثابت کردیم. تیم ملی تا قبل از مسابقات 2 ماه زمان دارد تا آمادگی کسب کند. استارت کار از بیست و هفتم می خورد و ما سرشار از امید بریا روز های خوب والیبال هستیم.

برخی از کارشناسان با زمان اتمام لیگ برتر مشکل دارند. معقتد هستند لیگ باید بیشتر طول بکشد و به طور کلی پیش از عید تمام شدن لیگ و فینال تک بازی در سان والیبال ما نیست و از آن مهم تر 40 روز وقفه ای که تا تمرینات تیم ملی ایجاد می گردد باعث بالا رفتن احتمال آسیب دیدگی بازیکنان و از دست رفتن آمادگی آن ها می گردد. نظر شما چیست؟

سال جاری، چون سال سختی است و بازیکنان یک سال ورزشی سخت را پشت می گذارند این 40 روز بد نیست. ببینید 6 ماه اول سال که همیشه بازی های لیگ است و 6 ماه دوم هم بازی های لیگ است. خب این بازیکن برخی اوقات به استراحت هم نیاز دارد. اگر بازیکن مدام والیبال بازی کند هم والیبال زده می گردد و هم انرژی او گرفته می گردد. به نظرم یک جا هایی این مشکل ندارد. سال جاری که تکلیفش معین است، سال بعد هم سال سختی است. این 40 روز استراحت مسئله ای ندارد. از سال جاری تا خود المپیک برای والیبال ما بسیار سخت است. باز من هم می گویم که امیدوارم سربلند و با دست پر بیرون بیاییم. مقدار آمادگی تیمی ما باید آن قدر بالا باشد که ما سربلند بیرون بیاییم. در سال پیش رو چه لیگ ملت ها، چه انتخابی المپیک، چه قهرمانی آسیا و چه بازی ها آسیایی همه و همه وجود دارند و باید آرزوی سربلندی کرد.

در رقابت های حساسی مثل انتخابی المپیک همه کشور ها از تمام تجربه خود استفاده می نمایند. به نظر شما بازیکنان جوان ما به این حد از تجربه رسیدند که در این رقابت ها با مشکل رو به رو نشوند؟

جوانان ما همه باتجربه هستند. به همین دلیل هم بهروز عطایی از آقای موسوی دعوت نموده است و این بازیکن هم به تیم ملی می آید. سید محمد موسوی یک بازیکن فوق العاده و تاثیرگذاری است. ما واقعا به این بازیکن ها نیاز داریم. آقای غفور هم باتجربه بود و می توانست یاری تیم ملی باشد. در هر صورت خودش نخواست. این تصمیم شخصی خودش است و نمی توان خرده گرفت در هر صورت آقای غفور هم بسیار ارزشمند است، اما در تیم ملی نخواهد بود. جوانان ما در کنار باتجربه تر ها قطعا می توانند نتایج فوق العاده ای کسب نمایند. همان طور که همیشه نشان دادند.

منبع: فرارو

به "امیر خودش نخواست در تیم ملی باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر خودش نخواست در تیم ملی باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید