انواع مدل پرده اتاق خواب

به گزارش وبلاگ پیشرو، پرده، نمونه ای از المان های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می گردد. انتخاب پرده باید با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید، صورت پذیرد. استفاده از این المان می تواند باعث القای رنگ به اتاق شده و به فضای مورد نظر عمق ببخشد. از جمله المان های تاثیرگذار در طراحی اتاق خواب، پرده می باشد. آن چه که در هنگام انتخاب پرده اتاق خواب باید به یاد داشته باشید، جنس پرده می باشد. برای مثال اگر تمایل ندارید صبح ها زود از خواب بیدار شوید، باید از پرده ای ضخیم برای اتاق خواب استفاده نمایید. این تنها یکی از نکاتی است که در هنگام انتخاب پرده باید به یاد داشته باشید. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن خواهیم پرداخت، نکات مهم در خصوص انتخاب پرده اتاق خواب می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع مدل پرده اتاق خواب

بهترین پارچه برای انتخاب پرده چیست؟

انتخاب جنس پرده از جمله نکات مهم و کلیدی در انتخاب پرده می باشد. استفاده از پارچه های سبک فضایی دلنشین ایجاد می نمایند اما نور از آن ها به راحتی عبور نموده و ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند. برای مثال اگر تمایل دارید در اتاقی کاملا تاریک بخوابید، باید از انواع پرده سنگین مانند پرده های مخمل و کتان بهره ببرید.

استفاده از کدام یک از پرده ها بهتر است؟ پرده آماده یا دوخت پرده؟

اگر به فروشگاه های فروش پرده سری بزنید متوجه خواهید شد که نمونه ای از پرده های آماده وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید. استفاده از این پرده ها هزینه کم تری داشته و نیازی نیست تا آماده شدن آن ها صبر کنید. اما در مقابل پبدا کردن نمونه ای مناسب که با اندازه پنجره اتاق مطابقت داشته باشد، کمی سخت است.

استفاده از پرده با نقش های قدیمی

استفاده از پرده هایی که در آن ها نقش و نگارهای قدیمی دیده می گردد می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی اتاق خواب باشد. برای مثال استفاده از پرده ای که در آن از رنگ های سفید، خاکستری و سبز استفاده شده است، گزینه ای مناسب برای انتخاب می باشد.

استفاده از پرده های چند لایه

آیا به استفاده از پرده های چند لایه علاقمند هستید؟ استفاده از پرده چند لایه می تواند در ایجاد فضایی لوکس به شما یاری کند. به این منظور می توانید از دو نمونه پرده که رنگ و جنس آن ها متفاوت می باشد استفاده نموده و از دو میل پرده برای نصب آن ها استفاده نمایید. استفاده از این پرده ها نمایی زیبا ایجاد خواهد نمود.

استفاده از پرده های ساده

اتاق خواب از جمله قسمت هایی در خانه است که طراحی آن باید باعث ایجاد حس آرامش در فرد گردد. انتخاب پرده ای که از رنگ و بافت مناسبی برخوردار باشد، می تواند در ایجاد چنین فضایی به شما یاری کند. استفاده از پرده های ساده با رنگ مناسب می تواند در ایجاد فضایی آرام بخش تاثیرگذار باشد.

استفاده از پرده های نقش دار

اگر در طراحی اتاق خواب از رنگ های خنثی استفاده نموده اید، می توانید برای جلوگیری از ایجاد فضایی یکنواخت از پرده های طرح دار استفاده نمایید. استفاده از پرده هایی که رنگ آن با رنگ سایر المان ها هماهنگی داشته و الگوهایی مطابق با سبک طراحی اتاق خواب در آن به کار رفته باشد، انتخاب مناسبی می باشد.

ترکیب انواع پارچه برای ایجاد فضایی دراماتیک

استفاده از پارچه و بافت های مختلف در طراحی اتاق خواب می تواند باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق گردد. برای مثال می توانید برای انتخاب روتختی از انواع مخمل آن ها استفاده نموده و برای انتخاب پارچه از پارچه ای با جنس متفاوت استفاده نمایید.

تلفیق سبک با استفاده از پرده در اتاق خواب

اگر در طراحی اتاق خواب از سبک مدرن استفاده نموده اید و در کنار آن تمایل به استفاده از المان های مدرن دارید، می توانید از پرده ای که در آن از الگوهای سنتی استفاده شده اما از رنگ های سبک مدرن در آن به کار رفته است، استفاده نمایید. هم چنین می توانید از پرده هایی با طراحی کلاسیک و پارچه هایی که بیش تر در طراحی سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند استفاده نمایید.

استفاده از پرده های رنگ خنثی

استفاده از رنگ های خنثی باعث ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق خواب می گردد. هم چنین در کنار آن می توانند فضایی آرام بخش نیز به ارمغان بیاورند. برای مثال استفاده از رنگ های صورتی پاستیلی و سفید می توانند چنین خاصیتی ایجاد نمایند.

استفاده از پرده های بلند

انتخاب طول مناسب پرده نیز از دیگر نکات مهمی است که باید در هنگام خرید پرده به آن توجه داشته باشید. بهتر است برای انتخاب پرده از انواع بلند آن ها استاده نمایید. این کار نمای زیبایی در اتاق خواب ایجاد می نماید. بنابراین در صورتی که اتاق خواب پنجره بلندی ندارد نیز می توانید از پرده هایی که طول آن ها از سقف تا کف می باشد، استفاده نمایید.

استفاده از پرده در جهت انسجام میان رنگ ها در اتاق خواب

به طور کلی می توان گفت پرده نمونه ای از المان های اساسی در جهت القای رنگ به فضای اتاق خواب می باشد. برای انتخاب پرده باید به رنگ دیوارها و سایر المان ها توجه نموده و از پرده ای که از ترکیب این رنگ ها در آن استفاده شده است، استفاده نمایید. این کار می تواند در ایجاد تعادل در فضای اتاق به شما یاری کند.

کدام پرده مناسب اتاق خواب است: پرده ساده یا طرح دار؟

اگر در طراحی اتاق خواب از المان های ساده استفاده نموده اید، انتخاب پرده ای که در طراحی آن از الگوهای غالب استفاده شده است انتخاب مناسبی می باشد. در مقایل اگر از کاغذ دیواری طراح دار یا انواع الگوها استفاده نموده اید، بهتر است از انواع پرده های ساده استفاده نمایید. هم چنین به یاد داشته باشید که الگوهای عظیم، مناسب سبک معاصر و الگوهای کوچک بیش تر در طراحی سبک سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، ایده هایی در زمینه انتخاب پرده اتاق خواب می باشد. به نظر شما استفاده از کدام مدل پرده برای اتاق خواب مناسب می باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

در انتخاب پرده اتاق خواب باید چه مواردی را در نظر گرفت؟

از جمله مواردی که باید برای انتخاب پرده اتاق خواب در نظر داشت، انتخاب جنس، رنگ و طول مناسب پرده می باشد.

استفاده از پرده در دکوراسیون داخلی چه تاثیری دارد؟

استفاده از پرده در اتاق خواب باعث ایجاد انسجام در فضای اتاق می گردد.

منبع: ساختمانچی

به "انواع مدل پرده اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل پرده اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید