باغ ارم، بهشتی در شیراز

به گزارش وبلاگ پیشرو، هنوز دقیق تعیین نیست که چه کسی باغ ارم را برای اولین بار بنا نموده و به همین علت تاریخ ساخت دقیقی برای آن ثبت نشده است.

باغ ارم، بهشتی در شیراز

https://deltapayamvideo.arvanvod.ir/vXROW09Ljl/36Y0Qp1dwZ/h-360-800k.mp4

باغ ارم شیراز

باغ ارم از جاذبه های گردشگری شیراز و نمونه ای از یک باغ-کوشک به شمار میرود که به واسطه درختان مرکبات و خیابان طویلی با سروهای باشکوه در طرفینش، محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد. علاوه بر کوشک اصلی عهد قاجار که هسته مرکزی این باغ را تشکیل می دهد، سرونازهای بلند و کهن، زیبایی آن را دوچندان نموده اند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

عمارت اصلی باغ ارم شیراز را می توانید در بخش غربی این مجموعه پیدا کنید که جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. باغ ارم به گونه ای طراحی شده است که بازتماشامایندگان برای رسیدن به مرکز باغ و محل ساختمان اصلی باید از طول باغ عبور نمایند.

ساختمان عمارت باغ ارم شیراز از سه طبقه با پشت بام شیروانی تشکیل شده است و از گچبری تا نقاشی، حجاری، پنجره های مشبک آهنی، منبت کاری و کاشی کاری در تزیینات آن به چشم می خورد. این عمارت نمونه شاخص ساختمان های اواسط دوره قاجار است که با تبعیت از اصول معماری زندیه و صفویه اجرا شده است. حتی درهای عمارت اصلی زیبا هستند و از آنجا که با چوب ساج ساخته شده اند، پس از سالیان سال شکل اصلی خود را حفظ نموده اند و همچنان سالم هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری مریخ کره زمین را از نزدیک ببینید + ویدیو را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "باغ ارم، بهشتی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ ارم، بهشتی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید