بایدن قانون مقابله با تنفر علیه آسیایی تبارها را امضا کرد

به گزارش وبلاگ پیشرو، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با امضای لایحه کنترل افزایش قابل توجیه جرائم ناشی از تنفر علیه آمریکایی های آسیای تبار و اتباع جزایر پاسفیک (اقیانوس آرام) آن را به قانون تبدیل کرد.

بایدن قانون مقابله با تنفر علیه آسیایی تبارها را امضا کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس بایدن در مراسم امضای این لایحه در روز پنجشنبه،از دموکرات ها وجمهوریخواهان به دلیل تصویب این لایحه و ارسال آن به کاخ سفید برای امضای نهایی با هدف مقابله با جرائم ناشی از تنفر و نژادپرستی قدردانی کرد.

ده ها نفر از اعضای کنگره آمریکا در این مراسم حاضر بودند و یکی از پرتعدادترین جلسات بازدید کننده با بایدن در کاخ سفید در طول همه گیری کرونا بوده است.

مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را هفته گذشته با 364 رای موافق در برابر 62 رای مخالف تصویب کرد. پیش از آن سنا با 94 رای موافق و تنها یک رای مخالف در آوریل (فروردین) این طرح را تصویب نموده بود.

این قانون جدید از وزارت دادگستری می خواهد آنالیز جرائم ناشی از تنفر را با انتصاب یک مسئول ویژه بسرعت انجام دهد. از نیروهای فدرال نیز برای یاری به نیروهای پلیس محلی برای تقویت تحقیقات، شناسایی و گزارش دهی حوادث ناشی از نفرت درخواست استفاده خواهد شد.

بعضی از کنگشران از اتکای این قانون به نیروهای پلیس انتقاد دارند.

بایدن و کامالا هریس معاون او که خود سیاه پوست وهندی تبار است گزارش ها درباره حمله با چاقو، تیزاندازی و دیگر حملات علیه جامعه آمریکایی های آسیایی تبار و شهروندان جزایر پاسفیک و فعالیت های تجاری آنها را از زمان شروع همه گیری آنالیز نموده اند.

به گفته هریس چنین حوادثی در طول این مدت 6 برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: هر چند این قانون جدید آمریکا را با به توقف جرائم ناشی از نفرت نزدیک تر می نماید اما کوشش برای برطرف بی عدالتی باید همچنان ادامه داشته باشد.

شبکه خبری ان.بی.سی.نیوز چندی پیش در گزارشی از افزایش دو برابری جرایم ناشی از نفرت علیه آمریکایی های چینی و آسیایی تبار تنها در ماه مارس سالجاری اطلاع داد و نوشت: با برطرف محدودیت های کرونایی و افزایش تعامل این آمار رشد بیشتری هم خواهد داشت.

بعضی گروه های مدنی بر این باورند که لفاظی های دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ویروس چینی خواند کرونا در ایجاد حس تنفر از جینی تبارها و آسیایی تبارها در آمریکا نقش داشته است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "بایدن قانون مقابله با تنفر علیه آسیایی تبارها را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن قانون مقابله با تنفر علیه آسیایی تبارها را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید