برترین گوشی های سال 2021 از لحاظ اسپیکر

به گزارش وبلاگ پیشرو، با نزدیک شدن به سال تازه 2022 میلادی، تب و تاب وبسایت های فناوری برای ارائه گزارش در مورد عملکرد های مختلف گوشی های هوشمند شروع می گردد و بدین شکل ما می توانیم با برترین گوشی های سال را بر اساس عملکرد خاص آشنا شویم. وبسایت فناوری GSMArena در گزارش اخیر خود به آنالیز برترین گوشی های سال از لحاظ عملکرد بلندگو ها (اسپیکر) پرداخته که در اینجا به ان خواهیم پرداخت.

برترین گوشی های سال 2021 از لحاظ اسپیکر

به گزارش وبلاگ پیشرو، آنالیز های فنی اجرا شده برای تست اسپیکر گوشی های مختلف به وسیله وبسایت GSMArena با یک روش کاملاً نو اجرا شده است. در این روش، نه تنها مبنای قبلی محاسبه اعداد خروجی دستگاه کنار گذاشته شد، بلکه سنجش به وسیله ابزار جانبی همانند هندزفری نیز حذف شد. به عبارت دیگر در تست نو مبنا کیفیت خروجی صدا بود که باید به وسیله خود گوش انسان دریافت می شد. نکته کلیدی در این میان این است که گوشی ها اخیراً آنقدر در این زمینه پیشرفت نموده اند که تفاوت بین برترین و بدترین تنها با تجهیزات آزمایشگاهی قابل میزان گیری است. با ذکر این مختصر اکنون می توانیم به نتایج بدست آمده از این آنالیز نو بپردازیم. در ادامه شما می تواند برترین گوشی های هوشمند سال 2021 به لحاظ عملکرد اسپیکر را ملاحظه کنید.

1. گوشی Asus ROG Phone 5

نتایج آنالیز های اجرا شده نشان می دهد که گوشی هوشمند ایسوس ROG Phone 5 را باید در صدر این فهرست قرار داد. یک گوشی ویژه بازی بی شک باید تجربه های چند رسانه ای بالایی را عرضه کند و ROG Phone 5 در زمینه صدا بسیار عالی عمل نموده است. این دستگاه دارای DTS:X و بلندگو های استریو با 2 آمپلی فایر است که صدای 24 بیت/ 192 کیلوهرتز را عرضه می نماید. این گوشی بدون هندزفری صدای با کیفیت قابل توجهی را عرضه می نماید که این کیفیت را چه در هنگام بازی، چه پخش موسیقی و چه تماشای ویدئو حفظ می نماید. این گوشی هوشمند علاوه بر این، پنجمین گوشی سال 2021 در بلندی صدا محسوب می گردد.

2. گوشی Asus Zenfone 8

به باور بعضی کارشناسان دیگر، Zenfone 8 را باید در صدر این فهرست قرار داد، اما ما همچنان به روش آنالیز نو خود اطمینان داریم و این دستگاه در رده دوم قرار می دهیم هرچند که در کیفیت صدای اسپیکر های آن شک نداریم. در واقع، ما اعتراف می کنیم که این ایسوس کوچک صدایی بسیار بزرگتر از آنچه که ابعاد گوشی نشان می دهد فراوری می نماید؛ بنابراین اگر بخواهیم نسبت کیفیت صدا را به میزان گوشی در نظر بگیریم، Zenfone 8 را باید قهرمان بلامنازع معرفی کنیم. این گوشی از اسپیکر استریو بهره می برد که صدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز را عرضه می نماید.

3. گوشی های سری آیفون 13

سری آیفون 13، به طور کلی اسپیکر های خوبی دارند که کیفیت قابل توجهی را عرضه می نمایند. دو گوشی آیفون 13 اصلی و آیفون 13 پرو کیفت صدای بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهند، اما بی شک آیفون 13 پرو مکس، قدری کیفیت صدا بالاتر را ارائه می دهد؛ بنابراین اگر از خودتان می پرسید که چرا هزینه زیادی تری را برای پرو مکس باید پرداخت کرد، کیفیت صدای عالی اسپیکر های آن یکی از این دلایل است. آیفون 13 پرو مکس، در زمینه بلندی صدا نیز ششمین گوشی سال 2021 محسوب می گردد.

4. گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

گوشی هوشمند شیائومی Mi 11 Ultra ثابت نموده است که نه تنها در عرصه دوربین، بلکه در عرصه صدا نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی کیفیت صدای بسیار خوبی را عرضه می نماید و در زمینه بلندی صدا نیز در بین 10 گوشی برتر سال جاری قرار گرفته است. این دستگاه دارای اسپیکر استریو است که صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز را در اختیار کاربر قرار می دهد.

5. گوشی شیائومی 11T

شیائومی اسپیکر های باکیفیت خود را فقط در گوشی های پرچمدار استفاده ننموده و گوشی های شاخص میان رده این برند نیز از آن ها بهره می برند. نمونه شاخص این دستگاه ها، گوشی هوشمند Xiaomi 11T است که به همان اسپیکر استریو با صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز مجهز شده که در پرچمدار Mi 11 Ultra وجود دارد. در این سری، گوشی Xiaomi 11T Pro را نیز نباید فراموش کرد که آن هم از اسپیکر استریو تنظیم شده به وسیله هارمن کاردن بهره می برد. این دو دستگاه در تست های اجرا شده، کیفیت صدای یکسانی را ارائه داده اند.

6. گوشی شیائومی Black Shark 4

گوشی هوشمند Xiaomi Black Shark 4، یکی دیگر از گوشی های با کیفیت این فهرست محسوب می گردد. این دستگاه همانند دیگر گوشی های شاخص شیائومی از اسپیکر های استریو با صدای 24 بیت/ 192 کیلوهرتز بهره می برد. این گوشی نیز کفیت صدای بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

7. گوشی ویوو +X70 Pro

شرکت ویوو به طور معمول از بلندگو های استریو استفاده نمی نماید، اما گوشی هوشمند +X70 Pro که سال جاری عرضه شد نسبت به سایر گوشی های این برند، در این زمینه یک استثنا محسوب می گردد. این دستگاه از اسپیکر استریو بهره می برد که صدای 32 بیت / 192 کیلوهرتز را عرضه می نماید و این به معنای برترین گوشی ویوو در عرصه صدا می باشد.

8. گوشی هواوی Mate X2

در انتهای این فهرست به گوشی Huawei Mate X2 می پردازیم که یکی از بهرتین ها در عرصه صدا است. این گوشی نیز به بلندگو های استریو بسیار با کیفیت مجهز شده که می تواند تجربه چند رسانه ای هیجان انگیزی را بدون هندزفری در اختیار کاربر قرار دهد. اسپیکر این گوشی بعلاوه در زمینه بلندی صدا نیز بسیار قدرتمند است و خروجی فوق العاده ای دارد.

منبع: gsmarena

نوشته: مصطفی جرفی-وبلاگ پیشرو

منبع: فرارو

به "برترین گوشی های سال 2021 از لحاظ اسپیکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گوشی های سال 2021 از لحاظ اسپیکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید