تاکید وزیر آموزش و پرورش بر ورود فیلم های رشد به مدارس

به گزارش وبلاگ پیشرو، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به مناسبت افتتاحیه پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد پیامی را صادر و بر ورود فیلم های این جشنواره به مدارس تاکید نمود.

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر ورود فیلم های رشد به مدارس

متن کامل پیغام یوسف نوری به توضیح زیر است:

به نام خداوند بخشاینده مهربان

جشنواره بین المللی فیلم رشد که سال جاری پنجاه و یکمین سال خود را سپری می نماید یکی از رویدادهای مهم فرهنگی، تربیتی و آموزشی است که می تواند آثار و نتایج مؤثر و مفیدی در تعلیم وتربیت کشور داشته باشد. نه تنها فیلم آموزشی بلکه همة وسایل و ابزارهای هنری اعم از سینما و غیره هرکدام به نوعی در تعلیم و تربیت بچه ها و نوجوانان کشور نقش آفرینی می نماید و در ایجاد فضای فراخ تر برای تربیت اثر می گذارند. مخصوصاً اگر محتوای هنر و ابزارهای هنری با تربیت اسلامی پیوند بخورد، ارج و قرب بیشتری به دست خواهند آورد و هم سویی بالاتری با جهت گیری نظام تعلیم و تربیت کشور خواهد داشت.

جشنواره بین المللی فیلم رشد به عنوان دیرپاترین جشنواره فیلم آموزشی، یک رویداد غرورانگیز بین المللی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی است که بیش از پیش می تواند در بسته های تربیت و یادگیری و آموزش های چندرسانه ای متأثر از نقشة تحول بنیادین در آموزش وپرورش نقش آفرینی کند و از طرف دیگر می توان شناسایی، معرفی و سامان دهی معلمان و دانش آموزان مستعد به عرصة فیلم سازی را برترین هدیة این جشنواره به سینمای ایران دانست.

فیلم هنر جامع است که مجموعة هنرها در آن تجلی پیدا می نماید. تصویر، تناسب، مقدار، زنده بودن، پویا بودن، ماندگار ساختن و مؤثر بودن از ویژگی های فیلم است. ارزش هنر وقتی در خدمت تربیت باشد دوچندان می شود و به اذعان متخصصان تعلیم و تربیت، یادگیری به وسیله تماشا عمق بالاتری به دست می آورد.

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از همة دست اندرکاران برگزاری این جشنواره امید دارم با گذشت زمان و با عنایت به ضرورت های تربیتی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، کیفیت جشنواره و فیلم های آموزشی منتخب نیز ارتقا پیدا کند و به جشنواره در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود. با اینکه در وضع کنونی جشنواره نسبت به گذشته پیشرفت هایی داشته است، لیکن برای نیل به موقعیت برتر و بالاتر باید تلاش های افزون تری انجام داد و لازم است فیلم های برگزیده با سهولت و به موقع به دست مخاطبان برسد و اکران و پخش آن در مدارس و رسانه های عمومی جزء برنامه های اساسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باشد. هر قدر در این زمینه تلاش شود جشنواره به هدف های مورد انتظار نایل می شود و مصرف فرهنگی تولیدات آن به نحو مطلوب محقق می شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تاکید وزیر آموزش و پرورش بر ورود فیلم های رشد به مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر آموزش و پرورش بر ورود فیلم های رشد به مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید