تزریق بیش از 4.5 میلیون دز واکسن کووید در گیلان

به گزارش وبلاگ پیشرو، خبرنگاران/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تزریق بیش از چهار میلیون و 580 هزار دز واکسن کووید 19 تا به امروز در استان گیلان اطلاع داد و بر دریافت سه دز این واکسن برای همه افراد بالای 18 سال تاکید نمود.

تزریق بیش از 4.5 میلیون دز واکسن کووید در گیلان

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با وبلاگ پیشرو، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کووید 19 در پیشگیری از شیوع سویه امیکرون اظهار کرد: از ابتدای اجرای واکسیناسیون کووید 19 تا به امروز بیش از چهار میلیون و 580 هزار دز واکسن این بیماری در استان گیلان تزریق شده است.

وی اضافه نمود: از این تعداد، بیش از دو میلیون و 123 هزار دز نوبت اول، بیش از یک میلیون و 970 هزار دز واکسن نوبت دوم و بیش از 489 هزار دز واکسن نوبت سوم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه دریافت دزهای دوم و سوم در ایجاد ایمنی برای فرد و جامعه بسیار حائز اهمیت است گفت: مطمئنا با تکمیل دزهای واکسن کووید شاهد پیشگیری از وقوع موج های سخت بیماری کووید در سطح استان خواهیم بود؛ به طوری که با دریافت هر سه دز واکسن، سختی و شدت بیماری در افراد در صورت ابتلا بسیار کاهش می یابد.

حیدرزاده توضیح داد: همه کسانی که تا به امروز از دریافت واکسن کووید 19 خودداری نموده اند باید بدانند که علاوه بر اینکه سلامتی خود را به خطر انداخته اند بلکه بستر لازم برای ویروس را برای ابتلای همه اطرافیان و شهروندان دیگر هم ایجاد می نمایند؛ بنابراین همچون سایر کشورها، دریافت واکسن در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی مطمئن ترین راه برای مقابله با ویورس کووید و سویه های آن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تزریق بیش از 4.5 میلیون دز واکسن کووید در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق بیش از 4.5 میلیون دز واکسن کووید در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید