مصرف ویتامین D در پیشگیری از بیماری های خودایمنی موثر است

به گزارش وبلاگ پیشرو، خبرنگاران/لرستان یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف ویتامین D در پیشگیری از بیماری های خودایمنی نظیر MS، سرطان و پرفشاری خون موثر است.

مصرف ویتامین D در پیشگیری از بیماری های خودایمنی موثر است

دکتر عزت الله فاضلی مقدم در گفت وگو با وبلاگ پیشرو اظهار کرد: ویتامین D به عنوان ویتامین های محلول در چربی است که به تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

وی ادامه داد: تاثیر مصرف ویتامین D نشان می دهد که عملکرد فراتر از این دارو می تواند به سیستم ایمنی فرد کمک کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه مصرف ویتامین D در پیشگیری از بیماری های خود ایمنی مثل ام اس، سرطان و پرفشاری خون کمک کند.

فاضلی مقدم خاطرنشان کرد: در منابع غذایی ایرانیان ویتامین دی به اندازه کافی وجود ندارند و این سبب شده که جمعیت زیادی از جامعه ایران دچار کمبود این ویتامین هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: مکمل ویتامین دی را باید بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت دز پیشگیری ویتامین دی را دریافت کنید.

وی با تاکید بر اینکه توصیه می شود همه بزرگسالان ماهیانه ویتامین دی 50 هزار واحدی و سالمندان هر دو هفته نیز این ویتامین را استفاده کنند، اضافه نمود: در شرایطی که کمبود ویتامین دی با انجام آزمایش تشخیص داده شده دوز درمانی تحت نظر پزشک و متخصصین تغذیه در یک دوره زمانی استفاده شود.

فاضلی مقدم بیان نمود: توصیه می شود برای بچه ها بالای دوسال تا 12 سال برای پیشگیری از کمبود ویتامین D هر دو ماهه یک پرل 50 هزار واحدی مصرف شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی شرح داد: ویتامین D محلول در چربی است که چنانچه با دستورالعمل وزارت بهداشت استفاده شود کفایت می کند و اضافه بر آن ممکن است ایجاد مسمومیت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مصرف ویتامین D در پیشگیری از بیماری های خودایمنی موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف ویتامین D در پیشگیری از بیماری های خودایمنی موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید