سورنا ستاری: خودرو برقی ایرانی پلاک گذاری شد

به گزارش وبلاگ پیشرو، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: خودرو برقی ایرانی که به تازگی پلاک گذاری شده، 5 سال طول کشید تا استانداردهای لازم را اخذ کند.

سورنا ستاری: خودرو برقی ایرانی پلاک گذاری شد

سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از داروی آناکینرا گفت: ایران در حوزه بیوتکنولوژی بزرگترین زیست بوم را در منطقه به خود اختصاص داده است. بعلاوه در آسیا بعد از ژاپن دومین کشور دارنده بزرگترین زیست بوم نوآوری در حوزه بیوتکنولوژی هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه تعداد داروهای بیوتک کشور به 27 دارو رسیده است، اضافه نمود: کشور ترکیه که در همسایگی ما واقع شده است به این مقدار داروی بیوتک فراوری نکرده است.

ستاری تاکید نمود: البته که حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری حوزه دارو بی تاثیر نبوده که باعث شدت دسترسی به این تعداد دارو شده است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه های دولتی هیچ وقت نمی توانند محصولی فراوری نمایند اگر هم فراوری نمایند قابل رقابت نیست، گفت: اکنون مدلی در زیست بوم حوزه بیوتک به کار گرفته می گردد که بر گرفته از مدل توسعه بخش ICT بوده تا محصولات متنوعی فراوری گردد.

معاون علمی و فناوری اضافه نمود: بعلاوه در بخش سلول بنیادی نیز توانستیم چنین مدلی را پیاده سازی کنیم تا شرکتها زودتر به محصول برسند. بدین واسطه هر فردی با ایده ای که دارد می تواند بدون آشنایی با بازار، تعامل با مشتری، مالیات و بیمه وارد شتابدهنده ها شده تا با تشکیل تیم به فراوری محصول برسند.

ستاری با تاکید بر اینکه در تاریخ کشور سابقه نداشته که بخش خصوصی در فراوری واکسن های انسانی ورود کند، گفت: در حالی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی، واکسن سرطان دهانه رحم، آنفلوآنزا، روتا ویروس و کرونا به فراوری رسیده است.

وی گفت: در حوزه واکسن انسانی، واکسن های حیوانی دام، طیور و آبزیان فراوری 26 تا 27 واکسن در این زمینه در دستور کار شتابدهنده ها قرار گرفته است.

معاون علمی و فناوری اضافه نمود: واکسن تب برفکی از سوی شرکت فراوری نماینده داروی آناکینرا فراوری شده است. بعلاوه فراوری واکسن های آنفلوآنزای پرندگان و PPR برای نشخوار نمایندگان از دیگر دستاوردهای این شرکت ها بوده که به فراوری رسیده است.

وی با اشاره به مشکل فراوری در کشور گفت: فراوری یک محصول و تأییدیه گرفتن شاید پنج سال به طول بیانجامد اما واردات با یک یا دو محور به راحتی انجام می گردد به همین علت، نمونه خارجی XRAY کامیون ها در گمرکات با دو کاغذ و مجوز وارد کشور شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: خودرو برقی ایرانی نیز که به تازگی پلاک گذاری شده، 5 سال طول کشید تا استانداردهای آن أخذ گردد، در حالی که خودروهای خارجی به راحتی مجوز ورود به بازار را دریافت می نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "سورنا ستاری: خودرو برقی ایرانی پلاک گذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورنا ستاری: خودرو برقی ایرانی پلاک گذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید