تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه با حضور وزرای 3 کشور

به گزارش وبلاگ پیشرو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در دیدار با علی سلیمان غانم، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه گفت: معتقدیم برنامه توسعه در سوریه باید شتاب گیرد، خوشحالیم که نقشه های شوم دشمنان در سوریه به نتیجه نرسید و آن ها ناکام ماندند، صلح و آرامش روز افزون باشد و ملت سوریه سازندگی کشورشان را با قدرت هر چه تمام تر انجام دهند.

تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه با حضور وزرای 3 کشور

رئیس کمیسیون مشترک مالی ایران و سوریه در ادامه این دیدار گفت: تلاش اصلی در کمیسیون مشترک مالی ایران و سوریه اولویت بندی سرفصل های اصلی همکاری ها و تبادلات بین دو کشور بوده و همزمان با شناسایی این سرفصل ها موانع و مسائلی که بر سر راه همکاری مشترک وجود داشت را شناسایی کردیم و باری رفع آنها تلاش می کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک همکاری های مالی است، اضافه نمود: برای ترغیب و تبیین نقش بخش خصوصی در سوریه تلاش شده است تسهیل حضور بخش خصوصی در سوریه می تواند همکاری های مالی دو کشور را سرعت بخشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص موانع موجود با گلوگاه هایی روبرو هستیم که موضوع اول، بحث های مالی و بانکی است و موضوع دوم ترانزیت و حمل و نقل کالا است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مسائل بانکی در دیدار با رئیس بانک مرکزی سوریه در دمشق به نتایج خوبی دست پیدا کردیم، گفت: با حضور رئیس بانک مرکزی سوریه در تهران و دیدارهایی که داشت باید پیشرفت های خوبی حاصل شده باشد؛ به خصوص اینکه مسائل مالی موضوعی کلیدی است و تسهیل شرایط مالی در همکاری های مالی نقش اعتمادساز، روان کننده و شتاب دهنده دارد.

وی اظهار داشت: برای پشت سر گذاشتن گلوگاه دوم که ترانزیت و حمل و نقل کالا است، کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه را تشکیل دادیم که تمرکز اصلی آن، بر روی حمل و نقل جاده ای و ریلی است و برای این بحث جلسات مشترکی در سطح کارشناسی برگزار شده است و به زودی این کمیته در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

اسلامی اضافه نمود: امیدواریم تفاهم های بین سه کشور به زودی صورت گیرد و با عملیاتی شدن این تفاهم ها و عملیاتی شدن آن ها تحرک برای توسعه روابط مالی به صورت تصاعدی رشد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه با حضور وزرای 3 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه با حضور وزرای 3 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید